Další skvělý závod pro Haniku, bohužel opět bez bodu

Závod při GP Německa na proslaveném okruhu Sachsenring sice Karel Hanika nedokončil, ale po celý závod bojoval o vynikající 6. místo.
Další skvělý závod pro Haniku, bohužel opět bez bodu

Kája Hanika využil svého doposud nejlepšího postavení na startovním roštu – P4 – a tedy startu ze druhé řady a po velmi dobrém startu určoval prakticky celý závod tempo druhé skupiny, která čítala celkem 13 jezdců a stíhala vedoucí Top-5 pilotů GP Německa.

Vedoucí skupina ve složení: Jack Miller – týmový kolega Káji Haniky a lídr šampionátu, Brad Binder (Mahindra), Alexis Masbou (Honda), vítěz dvou posledních závodů GP Alex Marquez (Honda) a Kájův týmový kolega Danny Kent (Husqvarna) sice ostatnímu startovnímu poli hodně odjela a nakonec projela v tomto složení i pod černobílou šachovnicí, ale ta druhá, hodně početná, ve které bylo celkem 13 jezdců, sváděla mezi sebou obrovské souboje, ve kterých hrál většinou prim a její tempo určoval právě Karel Hanika.

Moto3: Miller zužitkoval pole position a raduje se z výhry

Moto3: Miller zužitkoval pole position a raduje se z výhry

Pokud se podíváme na „Lap Chart“ dnešního závodu, tak zjistíme, že se Kája během celého závodu pouze jednou propadl na P8, jinak jsme stabilně číslo #98 viděli na P6 nebo P7, tedy na prvním či druhém místě této skupiny, ve které byli například „domácí“ favorit Efren Vazquez, bronzový z Assenu Miguel Oliveira, Španěl Isaac Viňales či náš druhý jezdec Jakub Kornfeil. Bohužel ve 20. z celkového počtu 27 kol Karel Hanika havaroval a po kolizi s Portugalcem Oliveirou pro něho závod Grand Prix Německa skončil předčasně.

„Jsem spokojený a můj tým taky. Ukázalo se, že jsem schopen rychlostně závodit v Top-5 až v Top-8 a v této skupině jsem byl vždy na prvním nebo druhém místě. Když jsem tuto skupinu vedl, tak se na časomíře ukázalo, že to byla ta nejrychlejší kola. Naopak, když mě někdo předjel, tak se tempo skupiny vždy zpomalilo asi o 0,5 sekundy. Můj pád byl proto, že jsem tlačil zrovna na brzdu a vjel na hrb. Nechtěl jsem vrazit do Oliveiry… Za začátku mně klouzalo zadní kolo, takže mně přední skupinka ujela a já ji už nestihl dohnat“, zhodnotil další závod v samé špici MS kubatury Moto3 český tovární jezdec KTM Karel Hanika, kterého teď čeká zasloužených pár dní odpočinku, než se vydá do Španělska na tréninkový tábor, kde se bude trénovat především rychlostní vytrvalost před druhou polovinou letošní sezóny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00