Další skvělý závod pro Haniku, bohužel opět bez bodu

Závod při GP Německa na proslaveném okruhu Sachsenring sice Karel Hanika nedokončil, ale po celý závod bojoval o vynikající 6. místo.
Další skvělý závod pro Haniku, bohužel opět bez bodu

Kája Hanika využil svého doposud nejlepšího postavení na startovním roštu – P4 – a tedy startu ze druhé řady a po velmi dobrém startu určoval prakticky celý závod tempo druhé skupiny, která čítala celkem 13 jezdců a stíhala vedoucí Top-5 pilotů GP Německa.

Vedoucí skupina ve složení: Jack Miller – týmový kolega Káji Haniky a lídr šampionátu, Brad Binder (Mahindra), Alexis Masbou (Honda), vítěz dvou posledních závodů GP Alex Marquez (Honda) a Kájův týmový kolega Danny Kent (Husqvarna) sice ostatnímu startovnímu poli hodně odjela a nakonec projela v tomto složení i pod černobílou šachovnicí, ale ta druhá, hodně početná, ve které bylo celkem 13 jezdců, sváděla mezi sebou obrovské souboje, ve kterých hrál většinou prim a její tempo určoval právě Karel Hanika.

Moto3: Miller zužitkoval pole position a raduje se z výhry

Moto3: Miller zužitkoval pole position a raduje se z výhry

Pokud se podíváme na „Lap Chart“ dnešního závodu, tak zjistíme, že se Kája během celého závodu pouze jednou propadl na P8, jinak jsme stabilně číslo #98 viděli na P6 nebo P7, tedy na prvním či druhém místě této skupiny, ve které byli například „domácí“ favorit Efren Vazquez, bronzový z Assenu Miguel Oliveira, Španěl Isaac Viňales či náš druhý jezdec Jakub Kornfeil. Bohužel ve 20. z celkového počtu 27 kol Karel Hanika havaroval a po kolizi s Portugalcem Oliveirou pro něho závod Grand Prix Německa skončil předčasně.

„Jsem spokojený a můj tým taky. Ukázalo se, že jsem schopen rychlostně závodit v Top-5 až v Top-8 a v této skupině jsem byl vždy na prvním nebo druhém místě. Když jsem tuto skupinu vedl, tak se na časomíře ukázalo, že to byla ta nejrychlejší kola. Naopak, když mě někdo předjel, tak se tempo skupiny vždy zpomalilo asi o 0,5 sekundy. Můj pád byl proto, že jsem tlačil zrovna na brzdu a vjel na hrb. Nechtěl jsem vrazit do Oliveiry… Za začátku mně klouzalo zadní kolo, takže mně přední skupinka ujela a já ji už nestihl dohnat“, zhodnotil další závod v samé špici MS kubatury Moto3 český tovární jezdec KTM Karel Hanika, kterého teď čeká zasloužených pár dní odpočinku, než se vydá do Španělska na tréninkový tábor, kde se bude trénovat především rychlostní vytrvalost před druhou polovinou letošní sezóny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10:32 | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
20. května | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00