Dani Pedrosa před testem v Sepangu

Španěl je jezdcem továrního týmu Hondy a testem v Sepangu zahájí svou v pořadí pátou předsezonní přípravu v královské kubatuře MotoGP.

V posledních letech měl Španěl smůlu na zranění, ale letos se cítí připraven a v dobré kondici. Jaké jsou jeho plány pro sezonu 2010 nebo jak bude vypadat testovací program v Sepangu, prozradil ve středečním rozhovoru pro motogp.com.

Jak se cítíte po fyzické stránce? Můžete říct, že předsezonní přípravu zahajujete v dobré kondici?
Dani Pedrosa: „Ano. Během uplynulé sezony jsem měl problémy se zápěstím, ale nijak se o tom nezmiňoval. Ke konci sezony jsem to vydržel tak, že jsem do toho dával maximum, ale potom co sezona skončila a já už na motorce nejezdil a zápěstí tím pádem nezatěžoval, tak stále bolelo. Proto jsem se rozhodl, že bude nejlepší odstranit šrouby. K plnému uzdravení došlo během dvou až tří týdnů a výsledky byly až do této chvíle velmi pozitivní. Cvičil jsem a taky si trošku zajezdil motokros. Zápěstí vypadalo velmi dobře navzdory zkutečnosti, že jen před nedávnem bylo operované. Tyto dva dny budou rovněž testem mého zápěstí, ale od okamžiku, kdy mi vytáhli šroub jsem se cítil mnohem lépe. Cítím se v pořádku a na tento první test připravený.“

V posledních několika letech jste se v předsezonní přípravě potýkal se zraněními (Sepang 2008, Katar 2009), což mělo vliv na vaši kondici v úvodu sezony. V této sezoně je důležité využít všechny testovací dny ….
DP: „Ano, prioritou je využít všechen dostupný čas testovacích dnů, protože jich je tentokrát k   dispozici méně než tomu bylo v minulosti. Proto jsou tyto testy velmi důležité. Je velmi důležité se v nich vyvarovat jakýchkoliv chyb a co nejlépe se připravit na první závod.“

Co je v plánu pro tento první test?
DP: „Pokračovat v místě, kde jsme skončili ve Valencii. Budeme nadále pokračovat v testování tlumení Öhlins, což je podstatná změna po tolika letech se Showa. Uvidíme jak budou reagovat s drobnými změnami na podvozku. Stejně tak já, nejezdil jsem téměř tři měsíce, takže se potřebuji vrátit zpátky na motocykl, najít potřebný rytmus, rychlost a také úroveň fyzické kondice.“

Bude během těchto dvou dnů také důležitým aspektem elektronika?
DP: „Ano, je to totiž jedna z nejdůležitějších stránek 800ccm motocyklů. Musíme se ji pokusit nakonfigurovat tím nejlepším způsobem. V minulém roce to byla jedna z našich slabších stránek, zvlášť při brzdění a na této dráze je brzdění opravdu hodně, takže se pro to budeme snažit najít to nejlepší nastavení.“

S novými pravidly ohledně počtu motorů na jednu sezonu (šest motorů na osmnáct závodů) bude letos velmi důležitá jejich spolehlivost. Jaký je na to váš pohled?
DP: „Myslím, že spolehlivost je silnou stránkou motocyklů Honda, jenž jsou pokaždé konkurenceschopné a mají jen velmi málo problémů. Samozřejmě to nebude jednoduché, protože nikdy nevíte, co se stane, pokud máte nehodu nebo něco podobného. Ale Honda je v tomto směru opatrná a vždy dodává odolné motory.“

Myslíte, že letos dojde k nějaké změně, co se týče čtyřech nejrychlejších jezdců?
DP: „To se může změnit kdykoliv. V minulém roce byla úroveň evidentně jasná, ale závod se měnil s každou Grand Prix. Pořadí bylo každý víkend jiné. Jeden jezdec může vyhrát jeden den, druhý zase ten další, konkurence je velmi vysoká. Co se týče ostatních jezdců, tak to bude zřejmé až v průběhu sezony.“

V královské kubatuře bude letos vůbec poprvé startovat pětice španělských jezdců. Co na to říkáte?
DP: „Je to hodně vysoké číslo. Pokud se podíváte do minulosti, tak je celkem těžké najít jednoho nebo dva jezdce, ale v současnosti je to pro nás velmi pozitivní.“

Je to váš pátý rok v královské kubatuře a po této sezoně vám vyprší smlouva. Cítíte na sobě před sezonou 2010 nějaký tlak?
DP: „Myslím, že je to důležitý rok, ale to je pro každého. Víte, na začátku sezony je to každým rokem velmi vyrovnané a možná budou všichni trošku nervozní, ale určitě všichni maximálně koncentrovaní a připravení na každý závod.“

Co bylo důvodem vašeho návratu k původnímu startovnímu číslu šestadvacet?
DP: „Je to druh vděčnosti mým fanouškům, kteří mě následovali v těžkých časech období 2008 a zejména 2009. Udělal jsem to pro ně, protože vím, že se jim to líbí a znají moje číslo.“

Doufáte ale, že se to změní na jedničku?
DP: „Dokonce ani při té nejlepší představě bych neměnil! Nejsem si jistý, ale nejdřív si to musím zasloužit.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00