Dani Pedrosa slaví deset let v top šampionátu

Osmého dubna slaví Dani Pedrosa deset let závodění v mistrovství světa silničních motocyklů. V roce 2001 začínal jako patnáctiletý svou kariéru závodem japonské Grand Prix na okruhu v Suzuce.
Dani Pedrosa slaví deset let v top šampionátu

V jeho prvním klání nejnižší kubatury do 125ccm, závodil v sedle motocyklu Honda v barvách týmu Telefonica Movistar jnrTeam. Jeho soupeři byli například Japonci Azuma a Ui nebo Italové Sanna s Borsoim, Alex De Angelis, Gábor Talmácsi, Toni Elías, ale rovněž dva čeští závodníci Jaroslav Huleš a Jakub Smrž.

V premiérovém závodu seriálu Grand Prix Pedrosa obsadil osmnácté, nebodované místo, ale jeho kariéra teprve začínala a směřovala až na vrchol motocyklového šampionátu. V roce 2001 ukončil premiérovou sezonu na osmém místě, o rok později už oslavil třetí místo a pak následovala parádní série tří vítězství a tří titulů mistra světa.

10 35 3 25
let v mistrovství vítězství titul mistra stáří jezdce
světa v závodech GP světa
90 42 12 1
umístění na nejrychlejší čas počet vítězství výrobců během
stupních vítězů na kolo v MotoGP kariéry
35 31 2413 11
pole positions druhých míst celkem získal počet odjetých

v závodech GP bodů v MS sezon
164 2006 2 24
počet startů v premiéra v vicemistr světa třetích míst
závodech GP MotoGP v MotoGP v závodech GP


Jeden získal v roce 2003 ještě v nejnižší kubatuře a dva (2004-2005) už jako jezdec čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa. Od roku 2006 závodí v továrním týmu Hondy a čeká na svou příležitost, protože v královské kubatuře se mu doteď nepodařilo skórovat nejvyšší počet bodů ze všech. V posledních dvou letech sezonu uzavřel s titulem vicemistra světa a v letošním roce je titulu velmi blízko.

Největším nepřítel pětadvacetiletého Španěla jsou jeho zranění. Naposledy spadl při tréninku na Velkou cenu Japonska 2010 a následky bohužel pociťuje dodnes, protože v perfektně rozjeté sezoně, musel tento týden absolvovat další operaci. Pedrosa je ale velký bojovní, dokáže zatnout zuby a makat na sto procent. Někdy působil až příliš uzavřeným dojmem, ale Pedrosa na dráze a Pedrosa v soukromí jsou dva naprosto odlišní lidé. Nicméně dnes již není pravdou to, co se léta tradovalo, že se neumí nebo snad nechce zasmát. Umí a rád.

Klepněte pro větší obrázek 

Za deset let v sedle motocyklových prototypů Honda, Pedrosa závodil v celkem 164 závodech Grand Prix a ve víc než v polovině z nich obsadil pozice na stupních vítězů. Vyhrál celkem pětatřicetkrát, poprvé v závodu 125ccm kubatury TT v Assenu 2001, naposledy pak v San Marinu 2010. Jeho první pole position přišla v zahajovacím podniku sezony 2002 (GP Japonska) a celkem jich v uplynulých deseti letech získal pětatřicet.

 

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00