Osmého dubna slaví Dani Pedrosa deset let závodění v mistrovství světa silničních motocyklů. V roce 2001 začínal jako patnáctiletý svou kariéru závodem japonské Grand Prix na okruhu v Suzuce.
V jeho prvním klání nejnižší kubatury do 125ccm, závodil v sedle motocyklu Honda v barvách týmu Telefonica Movistar jnrTeam. Jeho soupeři byli například Japonci Azuma a Ui nebo Italové Sanna s Borsoim, Alex De Angelis, Gábor Talmácsi, Toni Elías, ale rovněž dva čeští závodníci Jaroslav Huleš a Jakub Smrž.
V premiérovém závodu seriálu Grand Prix Pedrosa obsadil osmnácté, nebodované místo, ale jeho kariéra teprve začínala a směřovala až na vrchol motocyklového šampionátu. V roce 2001 ukončil premiérovou sezonu na osmém místě, o rok později už oslavil třetí místo a pak následovala parádní série tří vítězství a tří titulů mistra světa.
10 |
35 |
3 |
25 |
let v mistrovství |
vítězství |
titul mistra |
stáří jezdce |
světa |
v závodech GP |
světa |
|
90 |
42 |
12 |
1 |
umístění na |
nejrychlejší čas |
počet vítězství |
výrobců během |
stupních vítězů |
na kolo |
v MotoGP |
kariéry |
35 |
31 |
2413 |
11 |
pole positions |
druhých míst |
celkem získal |
počet odjetých |
|
v závodech GP |
bodů v MS |
sezon |
164 |
2006 |
2 |
24 |
počet startů v |
premiéra v |
vicemistr světa |
třetích míst |
závodech GP |
MotoGP |
v MotoGP |
v závodech GP |
Jeden získal v roce 2003 ještě v nejnižší kubatuře a dva (2004-2005) už jako jezdec čtvrtlitrové kubatury mistrovství světa. Od roku 2006 závodí v továrním týmu Hondy a čeká na svou příležitost, protože v královské kubatuře se mu doteď nepodařilo skórovat nejvyšší počet bodů ze všech. V posledních dvou letech sezonu uzavřel s titulem vicemistra světa a v letošním roce je titulu velmi blízko.
Největším nepřítel pětadvacetiletého Španěla jsou jeho zranění. Naposledy spadl při tréninku na Velkou cenu Japonska 2010 a následky bohužel pociťuje dodnes, protože v perfektně rozjeté sezoně, musel tento týden absolvovat další operaci. Pedrosa je ale velký bojovní, dokáže zatnout zuby a makat na sto procent. Někdy působil až příliš uzavřeným dojmem, ale Pedrosa na dráze a Pedrosa v soukromí jsou dva naprosto odlišní lidé. Nicméně dnes již není pravdou to, co se léta tradovalo, že se neumí nebo snad nechce zasmát. Umí a rád.
Za deset let v sedle motocyklových prototypů Honda, Pedrosa závodil v celkem 164 závodech Grand Prix a ve víc než v polovině z nich obsadil pozice na stupních vítězů. Vyhrál celkem pětatřicetkrát, poprvé v závodu 125ccm kubatury TT v Assenu 2001, naposledy pak v San Marinu 2010. Jeho první pole position přišla v zahajovacím podniku sezony 2002 (GP Japonska) a celkem jich v uplynulých deseti letech získal pětatřicet.