Daniel M. Epp: Byl jsem ve správný čas na správném místě

Po dvou letech spolupráce v kubatuře do 250ccm se cesty českého závodníka Lukáše Peška a majitele týmu Auto Kelly-ČP Daniela M. Eppa rozcházejí. Lukáš Pešek bude závodit v barvách italského týmu Matteoni Racing v Moto2 a pan Epp ukončil své působení v nižších kubaturách a v příští sezoně postaví svůj tým v prestižní MotoGP.

Švýcar sezonu 2010 začíná v královské kubatuře pěkně od začátku. Získal pro tento projekt satelitní Hondu RC212V a v barvách jeho týmu Interwetten Honda MotoGP pojede Japonec Hiroshi Aoyama, který v letošním roce vyhrál napínavou bitvu o titul mistra světa třídy do 250ccm. Interwetten Honda se tak může brzy zařadit mezi špičkové týmy v náročné konkurenci továrních týmů a zkušených závodních jezdců.

První otázka samozřejmě patří uplynulým dvěma sezonám s Lukášem Peškem, který po úspěšném vystoupení v nejnižší kubatuře přestoupil do týmu Daniela M. Eppa v roce 2008. „Lukáš byl dlouhou dobu v třídě do 125ccm, takže nám trošku trvalo než se adaptoval na nové prostředí ve čtvrtlitrech.“

„V tomto roce jsme plně nedokázali využít jeho potenciálu, protože měl určitě na lepší umístění. To všechno je nám jasné, ale co nevíme je skutečnost, jakou roli v tom sehrál materiál, který měl k dispozici,“ řekl pro F1sports pan Epp. „Nedosáhli jsme všeho, čeho jsme chtěli, ale také nejsme nespokojeni. Myslím, že to co nám scházelo byla stálost a nevím, jak bychom nyní něco udělali jinak.“

„Zda bychom s tovární technikou dosáhli výš je otázkou, protože mít tovární motocykl není automaticky zárukou úspěchu,“ pokračoval. „Nová třída Moto2 má pro Lukáše obrovskou výhodu, protože rozpočet na tovární motocykl bychom nikdy nedali dohromady a nyní mají všichni za relativně méně peněz stejnou techniku.“

„Teď už nikdo nemůže poukazovat na chybějící tovární techniku, protože tento důvod odpadá. Místo toho tam jistě bude podvozek nebo výběr pneumatik, ale ta nejzákladnější věc v podobě motorové jednotky nyní mizí. To byl také rozdíl mezi tovární a netovární motorkou.“

Samotná technika ale závody nevyhrává a na otázku F1sports, zda je skutečně rozdíl mezi továrními a netovárními motocykly tak viditelný, pan Epp odpověděl: „Mezi továrním a netovárním motocyklem není zase tak velký rozdíl, ale dobrý jezdec dokáže z továrního stroje vytěžit maximum a získat třeba tu půl sekundu na kolo. Půl sekundy je v celkovém výsledku samozřejmě hodně a v závěru závodu je to rozhodující.“

„Nyní máme v Moto2 nejméně čtyři různé podvozky a nevíme, který z nich bude dobrý. Je to nová třída a všechno je tu otevřené. Víme, že některé týmy pojedou na stejném podvozku, ale to je zatím vše, protože stejné jsou tady jenom motory.“

Švýcar v příštím roce zahájí ve světovém šampionátu novou profesní kapitolu, protože vybudoval zcela nový tým Interwetten Honda MotoGP kolem současného Mistra světa třídy 250ccm Hiroshi Aoyamy. Hned na začátek se tedy nabízí otázka, zda by jednou mohl ve svém týmu MotoGP angažovat Lukáše Peška.

„Lukáš se může do mého týmu v MotoGP dostat velmi snadno a to, když se prosadí v třídě Moto2, což nebude tak jednoduché. Ne snad, že by na to neměl, ale bude tam zcela určitě obrovská konkurence,“ řekl Švýcar. „Na Talmacsiho příkladu jsme jasně viděli, že bylo velkou chybou přestoupit do MotoGP příliš brzy. Proto jsem také původní plán jít do MotoGP s Thomasem Lüthim zrušil.“

V příštím roce povede Daniel M. Epp svůj tým v královské kubatuře MotoGP. Na to, jak se mu to podařilo odpověděl: „Ziskem Hondy pro MotoGP jsem měl samozřejmě velké štěstí a asi jsem stál ve správný čas na správném místě. Teď prožíváme krásné období, ale před námi je velký úkol, abychom vybudovali finančně a sportovně úspěšný tým.“

„V sobotu odlétáme do Malajsie, kde máme příští týden třídenní test. Existuje tam výjimka pro ty jezdce, kteří do MotoGP letos přišli z čtvrtlitrové kubatury, takže ji samozřejmě využijeme. Od pondělí budeme v Sepangu testovat, protože potom už následuje zákaz testování.“

„Další test již bude společný s ostatními a to začátkem února v Sepangu. To znamená, že jsou vlastně jen tři testy. K dispozici je nyní tento výjimečný, potom další tři a vzhledem k tomu, že máme nový tým, nový motocykl a nového jezdce, nebude to vůbec jednoduché,“ řekl šéf týmu Interwetten MotoGP. „Máme kompletně nový tým lidí, který jsme vybrali společně s Hondou. V lednu pak všichni odletí do Japonska, kde budou v továrně získávat zkušenosti a zároveň si tam sami zkompletují motorky.“

Perfektně sehraný tým je základem úspěchu a ne jinak je tomu v případě Interwetten Honda MotoGP. „Všichni v týmu jsou velmi zkušení. Hlavní mechanik dříve pracoval pro Kawasaki, Hondu nebo v týmu Kennyho Robertse. Telemetrii má na starosti člověk se zkušenostmi z Hondy Gresini a tak dále.“

„Hiroshi je velmi zkušený a pracovitý jezdec,“ odpověděl Daniel M. Epp na závěrečnou otázku F1sports, co je vedlo k rozhodnutí angažovat japonského jezdce Hiroshi Aoyamu. „Ve čtvrtlitrové třídě byl dlouho, má značné zkušenosti je skromný, veselý a velmi pracovitý. Teď jen bude záležet na tom, jak rychle se adaptuje na nový stroj a prostředí.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00