Daniel M. Epp: Byl jsem ve správný čas na správném místě

Po dvou letech spolupráce v kubatuře do 250ccm se cesty českého závodníka Lukáše Peška a majitele týmu Auto Kelly-ČP Daniela M. Eppa rozcházejí. Lukáš Pešek bude závodit v barvách italského týmu Matteoni Racing v Moto2 a pan Epp ukončil své působení v nižších kubaturách a v příští sezoně postaví svůj tým v prestižní MotoGP.
Daniel M. Epp: Byl jsem ve správný čas na správném místě

Švýcar sezonu 2010 začíná v královské kubatuře pěkně od začátku. Získal pro tento projekt satelitní Hondu RC212V a v barvách jeho týmu Interwetten Honda MotoGP pojede Japonec Hiroshi Aoyama, který v letošním roce vyhrál napínavou bitvu o titul mistra světa třídy do 250ccm. Interwetten Honda se tak může brzy zařadit mezi špičkové týmy v náročné konkurenci továrních týmů a zkušených závodních jezdců.

První otázka samozřejmě patří uplynulým dvěma sezonám s Lukášem Peškem, který po úspěšném vystoupení v nejnižší kubatuře přestoupil do týmu Daniela M. Eppa v roce 2008. „Lukáš byl dlouhou dobu v třídě do 125ccm, takže nám trošku trvalo než se adaptoval na nové prostředí ve čtvrtlitrech.“

„V tomto roce jsme plně nedokázali využít jeho potenciálu, protože měl určitě na lepší umístění. To všechno je nám jasné, ale co nevíme je skutečnost, jakou roli v tom sehrál materiál, který měl k dispozici,“ řekl pro F1sports pan Epp. „Nedosáhli jsme všeho, čeho jsme chtěli, ale také nejsme nespokojeni. Myslím, že to co nám scházelo byla stálost a nevím, jak bychom nyní něco udělali jinak.“

„Zda bychom s tovární technikou dosáhli výš je otázkou, protože mít tovární motocykl není automaticky zárukou úspěchu,“ pokračoval. „Nová třída Moto2 má pro Lukáše obrovskou výhodu, protože rozpočet na tovární motocykl bychom nikdy nedali dohromady a nyní mají všichni za relativně méně peněz stejnou techniku.“

„Teď už nikdo nemůže poukazovat na chybějící tovární techniku, protože tento důvod odpadá. Místo toho tam jistě bude podvozek nebo výběr pneumatik, ale ta nejzákladnější věc v podobě motorové jednotky nyní mizí. To byl také rozdíl mezi tovární a netovární motorkou.“

Samotná technika ale závody nevyhrává a na otázku F1sports, zda je skutečně rozdíl mezi továrními a netovárními motocykly tak viditelný, pan Epp odpověděl: „Mezi továrním a netovárním motocyklem není zase tak velký rozdíl, ale dobrý jezdec dokáže z továrního stroje vytěžit maximum a získat třeba tu půl sekundu na kolo. Půl sekundy je v celkovém výsledku samozřejmě hodně a v závěru závodu je to rozhodující.“

„Nyní máme v Moto2 nejméně čtyři různé podvozky a nevíme, který z nich bude dobrý. Je to nová třída a všechno je tu otevřené. Víme, že některé týmy pojedou na stejném podvozku, ale to je zatím vše, protože stejné jsou tady jenom motory.“

Švýcar v příštím roce zahájí ve světovém šampionátu novou profesní kapitolu, protože vybudoval zcela nový tým Interwetten Honda MotoGP kolem současného Mistra světa třídy 250ccm Hiroshi Aoyamy. Hned na začátek se tedy nabízí otázka, zda by jednou mohl ve svém týmu MotoGP angažovat Lukáše Peška.

„Lukáš se může do mého týmu v MotoGP dostat velmi snadno a to, když se prosadí v třídě Moto2, což nebude tak jednoduché. Ne snad, že by na to neměl, ale bude tam zcela určitě obrovská konkurence,“ řekl Švýcar. „Na Talmacsiho příkladu jsme jasně viděli, že bylo velkou chybou přestoupit do MotoGP příliš brzy. Proto jsem také původní plán jít do MotoGP s Thomasem Lüthim zrušil.“

V příštím roce povede Daniel M. Epp svůj tým v královské kubatuře MotoGP. Na to, jak se mu to podařilo odpověděl: „Ziskem Hondy pro MotoGP jsem měl samozřejmě velké štěstí a asi jsem stál ve správný čas na správném místě. Teď prožíváme krásné období, ale před námi je velký úkol, abychom vybudovali finančně a sportovně úspěšný tým.“

„V sobotu odlétáme do Malajsie, kde máme příští týden třídenní test. Existuje tam výjimka pro ty jezdce, kteří do MotoGP letos přišli z čtvrtlitrové kubatury, takže ji samozřejmě využijeme. Od pondělí budeme v Sepangu testovat, protože potom už následuje zákaz testování.“

„Další test již bude společný s ostatními a to začátkem února v Sepangu. To znamená, že jsou vlastně jen tři testy. K dispozici je nyní tento výjimečný, potom další tři a vzhledem k tomu, že máme nový tým, nový motocykl a nového jezdce, nebude to vůbec jednoduché,“ řekl šéf týmu Interwetten MotoGP. „Máme kompletně nový tým lidí, který jsme vybrali společně s Hondou. V lednu pak všichni odletí do Japonska, kde budou v továrně získávat zkušenosti a zároveň si tam sami zkompletují motorky.“

Perfektně sehraný tým je základem úspěchu a ne jinak je tomu v případě Interwetten Honda MotoGP. „Všichni v týmu jsou velmi zkušení. Hlavní mechanik dříve pracoval pro Kawasaki, Hondu nebo v týmu Kennyho Robertse. Telemetrii má na starosti člověk se zkušenostmi z Hondy Gresini a tak dále.“

„Hiroshi je velmi zkušený a pracovitý jezdec,“ odpověděl Daniel M. Epp na závěrečnou otázku F1sports, co je vedlo k rozhodnutí angažovat japonského jezdce Hiroshi Aoyamu. „Ve čtvrtlitrové třídě byl dlouho, má značné zkušenosti je skromný, veselý a velmi pracovitý. Teď jen bude záležet na tom, jak rychle se adaptuje na nový stroj a prostředí.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

18:35 | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Marc Márquez

MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Mar…

V Rakousku je nyní sucho. Časy do první trojici v sobotu dopoledne zajeli Marc Márquez, Johann Zarco a Andrea Iannone.

12.  8.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |
Moto3: Z pole position v Rakousku vyrazí Rodrigo

Moto3: Z pole position v Rakousku vy…

Start z první řady si dnes v Rakousku zajistili Gabriel Rodrigo, Joan Mir a Juanfran Guevara. Pro Rodriga to je druhá pole position v řadě. Aktualizace: Mirův nejlepší čas byl nakonec smazán, takže se jezdec posouvá na desáté místo. Z první řady tak nakonec vyjedou Rodrigo, Guevara a Canet.

12.  8.  2017 |