Daniho zranění je mi líto, byl to závodní incident, říká Simoncelli

Pro Marca Simoncelliho představoval závod ve Francii možnost konečně úspěšně prodat velmi dobré výkony, kterými se prezentuje v přípravě, ale místo toho získal pozornost, o kterou nestojí.
Daniho zranění je mi líto, byl to závodní incident, říká Simoncelli

Jezdec týmu San Carlo Honda Gresini, stejně jako pokaždé v letošním roce, figuroval po startu na předních příčkách a potom, co Pedrosa polevil, Španěla velmi rychle dojel a snažil se ho samozřejmě předjet.

Ke spornému manévru došlo v šikaně Chemin aux Boefus (zatáčky osm a devět), kde se Simoncelli před Pedrosu definitivně dostal, ale pro Španěla to znamenalo pád a zlomeninu pravé klíční kosti. Simoncelli pak nějakou dobu pokračoval na druhém místě za Stonerem, ale od Ředitelství závodu dostal penalizaci v podobě průjezdu boxy.

Po návratu na dráhu byl sedmý a cílem závodu nakonec projel pátý. Jak vlastně k celému incidentu došlo, komentoval velmi rozrušený Simoncelli slovy: „Pedrosa se mě zkoušel předjet na rovince. Když jsme brzdili, dělal jsem to stejně, jak v ostatních kolech, ale byl jsem rychlejší, takže jsem ho snažil předjet vnějškem a když už jsem byl trošičku před ním, tak jsem šel do zatáčky. Snažil jsem se rychle uvolnit prostor, aby mohl najet do zatáčky taky.“

„Na videu jsem viděl, že jeho motorka byla trošku v pohybu a ztratil tam stopu, narazil do mě a já, když jsem zjistil, že nemůže projet zatáčku, tak jsem motorku narovnal, ale to už bylo pozdě. Narazil do mě zezadu a pak havaroval,“ pokračoval jezdec Gresiniho týmu.

„Nehody je mi líto a zejména pak jeho zranění. Podle mě jsem neudělal nic špatného, takže pro mě to představuje závodní incident. Trest, který jsem dostal od Ředitelství závodu, byl kvůli veškeré polemice z posledních dnů a z Estorilu. Podle mě pokud by tato situace nastala bez mé účasti, nepenalizovali by nikoho,“ dodal Ital.

K celé záležitosti se rovněž vyjádřil šéf Simoncelliho týmu Fausto Gresini, jenž uvedl: „Trest můžeme pouze akceptovat, Ředitelství závodu pouze dělá svou práci. Tohoto incidentu velmi litujeme. Marco se snažil zajet svůj závod, ale bohužel došlo ke kontaktu a my velice litujeme toho, co se stalo.“

„Všichni jezdci chtějí získat výsledky aniž by přitom ublížili ostatním,“ pokračoval Gresini. „Marco je ještě teď z toho celý pryč a velmi, velmi lituje toho, co se stalo. Je to závodní incident, jsou kontakty, kdy k ničemu nedojde a jsou případy, které mají nepříjemné následky. Marco je sportovec a je velmi smutný z toho, co se Danimu stalo.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30