Davide Brivio krátce představil Rossiho M1

Ohledně technických změn provedených na novém modelu Yamahy YZR-M1 2010 hovořil Davide Brivio, šéf týmu Valentina Rossiho u tovární Fiat Yamahy.

Tovární tým v Sepangu absolvoval spolu s ostatními druhý předsezonní test, kde měli příležitost vyzkoušet zlepšení pro nadcházející sezonu a i když letošní model M1 neprošel nijak razantní proměnou, některé nové časti tam samozřejmě jsou.

„Je trošku jiná ve srovnání se strojem z roku 2009, počínaje přední kapotáží,“ uvedl Brivio ve videu motogp.com. „Yamaha pracovala na aerodynamice nového motocyklu, aby zlepšila výkon, maximální rychlost, ale také chlazení.“

„Pro testování je tak Sepang vhodné místo, protože tam jsou velmi vysoké teploty a my tak můžeme zjistit, zda tyto změny mají požadovaný účinek. Testovali jsme to teď a výsledek byl dobrý, takže to bude finální specifikace kapoty pro sezonu 2010.“

K otázce změn v technických pravidel, která pro letošní ročník šampionátu MotoGP znamenají omezení počtu motorových jednotek, Brivio dále pokračoval: „Další důležitou oblastí motocyklu, na které jsme pracovali je motor. Protože pravidla pro letošní sezonu stanoví, že všichni můžou použít maximálně šest motorů, bylo zapotřebí zlepšit jejich životnost a spolehlivost, jelikož musí vydržet mnohem delší dobu.“

„Úskalí spočívá v tom najít potřebnou životnost bez ztráty výkonu,“ pokračoval Ital. „V tomto jsme již zaznamenali některé dobré výsledky, protože v nižších a středních otáčkách je náš motor lepší než ten z roku 2009 a do této chvíle neztrácíme ani na maximální rychlosti.“

V konstrukci letošního modelu YZR-M1 se v japonské továrně také zaměřili na rám Yamahy, který pro letošní ročních doznal určitých změn. „Hodně také pracujeme na podvozku ve snaze najít jiné vyvážení tuhosti, abychom zlepšili přilnavost pneumatiky bez ztráty na výkonu motoru.“

„Rovněž musíme najít ten nejlepší kompromis mezi ziskem přilnavosti a zachováním dobrých charakteristických rysů motocyklu,“ uvedl Brivio, který závěrem zmínil poslední a velmi důležitou část jejich vývoje. „Poslední oblastí, na které pracujeme je elektronika, která se zlepšuje s každým dalším testem.“

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00