Davide Brivio krátce představil Rossiho M1

Ohledně technických změn provedených na novém modelu Yamahy YZR-M1 2010 hovořil Davide Brivio, šéf týmu Valentina Rossiho u tovární Fiat Yamahy.

Tovární tým v Sepangu absolvoval spolu s ostatními druhý předsezonní test, kde měli příležitost vyzkoušet zlepšení pro nadcházející sezonu a i když letošní model M1 neprošel nijak razantní proměnou, některé nové časti tam samozřejmě jsou.

„Je trošku jiná ve srovnání se strojem z roku 2009, počínaje přední kapotáží,“ uvedl Brivio ve videu motogp.com. „Yamaha pracovala na aerodynamice nového motocyklu, aby zlepšila výkon, maximální rychlost, ale také chlazení.“

„Pro testování je tak Sepang vhodné místo, protože tam jsou velmi vysoké teploty a my tak můžeme zjistit, zda tyto změny mají požadovaný účinek. Testovali jsme to teď a výsledek byl dobrý, takže to bude finální specifikace kapoty pro sezonu 2010.“

K otázce změn v technických pravidel, která pro letošní ročník šampionátu MotoGP znamenají omezení počtu motorových jednotek, Brivio dále pokračoval: „Další důležitou oblastí motocyklu, na které jsme pracovali je motor. Protože pravidla pro letošní sezonu stanoví, že všichni můžou použít maximálně šest motorů, bylo zapotřebí zlepšit jejich životnost a spolehlivost, jelikož musí vydržet mnohem delší dobu.“

„Úskalí spočívá v tom najít potřebnou životnost bez ztráty výkonu,“ pokračoval Ital. „V tomto jsme již zaznamenali některé dobré výsledky, protože v nižších a středních otáčkách je náš motor lepší než ten z roku 2009 a do této chvíle neztrácíme ani na maximální rychlosti.“

V konstrukci letošního modelu YZR-M1 se v japonské továrně také zaměřili na rám Yamahy, který pro letošní ročních doznal určitých změn. „Hodně také pracujeme na podvozku ve snaze najít jiné vyvážení tuhosti, abychom zlepšili přilnavost pneumatiky bez ztráty na výkonu motoru.“

„Rovněž musíme najít ten nejlepší kompromis mezi ziskem přilnavosti a zachováním dobrých charakteristických rysů motocyklu,“ uvedl Brivio, který závěrem zmínil poslední a velmi důležitou část jejich vývoje. „Poslední oblastí, na které pracujeme je elektronika, která se zlepšuje s každým dalším testem.“

10:51 | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
21:56 | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
21:54 | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00