Davide Brivio krátce představil Rossiho M1

Ohledně technických změn provedených na novém modelu Yamahy YZR-M1 2010 hovořil Davide Brivio, šéf týmu Valentina Rossiho u tovární Fiat Yamahy.

Tovární tým v Sepangu absolvoval spolu s ostatními druhý předsezonní test, kde měli příležitost vyzkoušet zlepšení pro nadcházející sezonu a i když letošní model M1 neprošel nijak razantní proměnou, některé nové časti tam samozřejmě jsou.

„Je trošku jiná ve srovnání se strojem z roku 2009, počínaje přední kapotáží,“ uvedl Brivio ve videu motogp.com. „Yamaha pracovala na aerodynamice nového motocyklu, aby zlepšila výkon, maximální rychlost, ale také chlazení.“

„Pro testování je tak Sepang vhodné místo, protože tam jsou velmi vysoké teploty a my tak můžeme zjistit, zda tyto změny mají požadovaný účinek. Testovali jsme to teď a výsledek byl dobrý, takže to bude finální specifikace kapoty pro sezonu 2010.“

K otázce změn v technických pravidel, která pro letošní ročník šampionátu MotoGP znamenají omezení počtu motorových jednotek, Brivio dále pokračoval: „Další důležitou oblastí motocyklu, na které jsme pracovali je motor. Protože pravidla pro letošní sezonu stanoví, že všichni můžou použít maximálně šest motorů, bylo zapotřebí zlepšit jejich životnost a spolehlivost, jelikož musí vydržet mnohem delší dobu.“

„Úskalí spočívá v tom najít potřebnou životnost bez ztráty výkonu,“ pokračoval Ital. „V tomto jsme již zaznamenali některé dobré výsledky, protože v nižších a středních otáčkách je náš motor lepší než ten z roku 2009 a do této chvíle neztrácíme ani na maximální rychlosti.“

V konstrukci letošního modelu YZR-M1 se v japonské továrně také zaměřili na rám Yamahy, který pro letošní ročních doznal určitých změn. „Hodně také pracujeme na podvozku ve snaze najít jiné vyvážení tuhosti, abychom zlepšili přilnavost pneumatiky bez ztráty na výkonu motoru.“

„Rovněž musíme najít ten nejlepší kompromis mezi ziskem přilnavosti a zachováním dobrých charakteristických rysů motocyklu,“ uvedl Brivio, který závěrem zmínil poslední a velmi důležitou část jejich vývoje. „Poslední oblastí, na které pracujeme je elektronika, která se zlepšuje s každým dalším testem.“

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00