De Puniet bude obávaným soupeřem i pro tovární jezdce

Francouz ve své kariéře jezdce královské kubatury závodil v sedle Kawasaki, Hondy, Ducati a nyní znovu změnil značku výrobce a testuje novou Aprilii ART (Aprilia Racing Technology).
De Puniet bude obávaným soupeřem i pro tovární jezdce

Hodně dobře si De Puniet vedl u LCR Hondy, kde strávil celkem tři sezony a s týmy se v roce 2010 rozloučil celkově devátým místem. Poté předvedl celkem nepochopitelný přestup k satelitu Ducati Pramac Racingu. Dodnes je těžké odhadnou, co byl příčinou jeho rozhodnutí odejít, ale závodění tam pravděpodobně nehrálo moc velkou roli.

Sezona u Pramac Racingu začala nešťastnou srážkou s týmovým kolegou Capirossim během úvodní Grand Prix v Kataru a ve stejném duchu pokračovala až do posledního závodu ve Valencii. De Puniet se pak snažil vrátit mezi elitu, ještě v listopadu narychlo testoval prototyp 800ccm Suzuki GSV-R, nabídka byla nějakou dobu také u LCR, ale De Punieta nakonec zachránil CRT tým Aspar.

Dnes Francouz testuje litrovou Aprilii a moc rád by všem dokázal, že ještě má co nabídnout. Samozřejmě cílem číslo jedna je nejlepší pozice mezi jezdci CRT, ale čistě jen na tom De Puniet stavět nechce. Jeho velkým přáním je porážet jezdce na tovární prototypech a potom, co předvedl během posledního testu v Jerezu, by někteří z nich mohli mít skutečně oprávněné obavy.

„Motorka je na dobré úrovni,“ řekl pro Motorcycle News Randy De Puniet. „Moc rád bych byl rychlejší jako každý jiný, ale mým hlavním cílem je být první v kategorii CRT a pohybovat se buď velmi blízko nebo dokonce porážet pomalejší tovární motocykly.“

„Myslím, že to určitě není nemožné, ale na rychlých okruzích jako je Katar, Barcelona nebo Sepang to bude hodně těžké, protože tam je až do čtverky velký rozdíl ve výkonu motoru,“ pokračoval Francouz. „Právě v motoru a elektronice je největší rozdíl mezi prototypem a CRT. Je to velká výzva, ale jsem velmi motivovaný, abych tuto sezonu zvládl co nejlépe.“

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00