De Puniet bude obávaným soupeřem i pro tovární jezdce

De Puniet bude obávaným soupeřem i pro tovární jezdce

Francouz ve své kariéře jezdce královské kubatury závodil v sedle Kawasaki, Hondy, Ducati a nyní znovu změnil značku výrobce a testuje novou Aprilii ART (Aprilia Racing Technology).

Hodně dobře si De Puniet vedl u LCR Hondy, kde strávil celkem tři sezony a s týmy se v roce 2010 rozloučil celkově devátým místem. Poté předvedl celkem nepochopitelný přestup k satelitu Ducati Pramac Racingu. Dodnes je těžké odhadnou, co byl příčinou jeho rozhodnutí odejít, ale závodění tam pravděpodobně nehrálo moc velkou roli.

Sezona u Pramac Racingu začala nešťastnou srážkou s týmovým kolegou Capirossim během úvodní Grand Prix v Kataru a ve stejném duchu pokračovala až do posledního závodu ve Valencii. De Puniet se pak snažil vrátit mezi elitu, ještě v listopadu narychlo testoval prototyp 800ccm Suzuki GSV-R, nabídka byla nějakou dobu také u LCR, ale De Punieta nakonec zachránil CRT tým Aspar.

Dnes Francouz testuje litrovou Aprilii a moc rád by všem dokázal, že ještě má co nabídnout. Samozřejmě cílem číslo jedna je nejlepší pozice mezi jezdci CRT, ale čistě jen na tom De Puniet stavět nechce. Jeho velkým přáním je porážet jezdce na tovární prototypech a potom, co předvedl během posledního testu v Jerezu, by někteří z nich mohli mít skutečně oprávněné obavy.

„Motorka je na dobré úrovni,“ řekl pro Motorcycle News Randy De Puniet. „Moc rád bych byl rychlejší jako každý jiný, ale mým hlavním cílem je být první v kategorii CRT a pohybovat se buď velmi blízko nebo dokonce porážet pomalejší tovární motocykly.“

„Myslím, že to určitě není nemožné, ale na rychlých okruzích jako je Katar, Barcelona nebo Sepang to bude hodně těžké, protože tam je až do čtverky velký rozdíl ve výkonu motoru,“ pokračoval Francouz. „Právě v motoru a elektronice je největší rozdíl mezi prototypem a CRT. Je to velká výzva, ale jsem velmi motivovaný, abych tuto sezonu zvládl co nejlépe.“

Doporučujeme

Články odjinud