Dělící stěna v boxech Tech 3 zůstává i po odchodu Toselanda

Podle Poncharala se tak jezdci vzájemně neruší.
Satelitní tým Yamahy Monster Tech 3 se závodem v poslední Grand Prix sezony 2009 po dvou letech rozloučil s Jamesem Toselandem a novým týmovým kolegou Colina Edwardse se stal jeho krajan Ben Spies, současný světový šampion mistrovství produkčních motocyklů.

Bylo všeobecně známo, že vztahy mezi Edwardsem a Toselandem nebyly v uplynulém roce nejlepší. Problém nastal po skončení sezony 2008, když Colin Edwards odletěl domů trávit dovolenou a v Tech 3 došlo k výměně hlavních mechaniků obou jezdců. To se Edwardsovi vůbec nelíbilo a začátkem sezony 2009 vyrostla v boxech francouzského týmu dělící stěna mezi stáním Toselanda a Edwardse.

S příchodem Bena Spiese získal Edwards týmového kolegu, s kterým teď vychází velmi dobře. Spies mu totiž více méně zajistil svým výkonem v posledním podniku sezony ve Valencii pátou příčku v šampionátu a nemohl se tak lépe uvést do týmu než právě takovým způsobem. Nicméně po odchodu britského závodníka dělící příčka v boxech Tech 3 zůstane i nadále.

Situaci ohledně stávajícího rozdělení boxů u Monster Tech 3 komentoval pro crash.net šéf týmu Hervé Poncharal, když řekl: „Za prvé, naše zeď je jen poloviční, protože můžete projít z jedné garáže do druhé aniž by jste museli vyjít ven, což není ten případ u ostatních.“

„V současnosti jsou oba, Colin a Ben nejlepšími kamarády, takže to absolutně nemá co dělat s atmosférou uvnitř týmu,“ pokračoval Poncharal. „Má to své opodstatnění. Všichni potřebují pracovat v klidném prostředí. Nechcete, aby pozvaní lidé jednoho jezdce rušili toho druhého a také je to lepší pro větší zviditelnění sponzorů.“

„Letos to fungovalo velmi dobře a nemá to vliv na vztahy mezi jezdci. S tím to nemá nic společného,“ řekl Poncharal. „Je to o větší profesionalitě a způsobu jakým pracujeme. Každý jezdec se potřebuje koncentrovat na to co dělá. Méně lidí a menší pohyb kolem jezdce tomu jen napomáhá a to zvlášť během tréninků.“

V boxech tovární Yamahy je dělící příčka už od roku 2008, když do týmu přišel Jorge Lorenzo a Valentino Rossi jel poprvé na pneumatikách Bridgestone. Nicméně po přechodu na jednotné pneumatiky v roce 2009 u Fiat Yamahy rozdělení stání obou jezdců zůstalo.

V případě tovární stáje Hondy byly boxy Repsolu rozděleny jen část sezony 2008 a to ze stejného důvodu jako u Fiat Yamahy, protože Dani Pedrosa v polovině roku vyměnil francouzské pneumatiky Michelin za japonské Bridgestony.
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00