Dělící stěna v boxech Yamahy může zůstat zachována

Po oznámení Rossiho odchodu z Fiat Yamahy se jaksi očekávalo, že ona kontroverzní stěna, která od roku 2008 dělila stání obou továrních jezdců s příchodem Bena Spiese zmizí, ale nemusí to být tak docela pravda.
Dělící stěna v boxech Yamahy může zůstat zachována

Proč vlastně boxy Yamahy v roce 2008 rozdělili? Tehdy došlo k situaci, kdy Valentino Rossi zahájil nový ročník s pneumatikami japonského výrobce Bridgestone a nově příchozí Jorge Lorenzo  závodil na pneumatikách konkurenčního výrobce Michelin. V té době se bojovalo nejen mezi jezdci, ale také mezi výrobci pneumatik a rozdělení bylo nutným požadavkem ze strany pneumatikářských společností.

V roce 2009 nastala éra jednotných pneumatik v královské kubatuře MotoGP. Výběrové řízení vyhrál Bridgestone a všichni jezdci byli rázem na jednotné značce obutí. Někomu se to líbilo víc, někomu zase méně, ale u Fiat Yamahy dělící příčka zůstala, i když vlastně smysl proč vznikala už neexistoval. Valentino Rossi si u vedení toto rozdělení prosadil a tak je tomu dodnes.

S příchodem Bena Spiese, nového člena tovární skupiny se jaksi očekávalo, že tato stěna v příštím roce zmizí, protože po Rossiho odchodu se zavedou nové pořádky. Změny budou, zejména ve sdílení dat, ale nikde není psáno, že ta tolik kritizovaná zeď tam nezůstane i po Italově odchodu.

Víc k tomu uvedl Lin Jarvis, který řekl: „Podle mého názoru, jsme dělící stěnu využívali tři roky a za ty tři roky jsme vyhráli, co se dalo, takže tu nevidím moc negativ. Umožňuje to jezdcům a jejich mechanikům se plně koncentrovat na svou práci a to je velmi důležité pro každého sportovce. Můžeme klidně toto rozdělení zachovat.“

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz