Déšť v závěru testu překazil Haydenovi rychlé kolo

Počasí jezdcům tovární Ducati ovlivnilo jejich testovací program druhého dne, ale Casey Stoner nakonec zajel druhý nejlepší čas a Nicky Hayden byl zase nejrychlejším na mokré dráze a celkově skončil osmý.

Nicky Hayden využil příležitosti testovat na mokré dráze okruhu v Sepangu, kde spolu s týmem pracovali na nastavení jeho GP10 pro mokré podmínky. Naopak Casey Stoner dal přednost až odpolední části testu, když už byla dráha suchá. S novým motocyklem je spokojený stejně jako se svým zdravotním stavem, jenž důkladně prověřily tropické teploty.

„S testem jsme spokojeni,“ řekl Casey Stoner. „Dneska opravdu nešlo dobře začít kvůli dešti a mokré dráze, což nás zdrželo několik hodin, ale když nakonec dráha oschla, byli jsme schopni pokročit kupředu. Rozhodně jsme zlepšili nastavení motocyklu testováním určitých věcí s kyvným ramenem.“

„Časy na kolo zatím nejsou takové jaké chceme a musíme pracovat na tom, abychom umazali několik desetin na tvrdých pneumatikách, ale jet konzistentně časy na úrovni 2:01,9s nebo 2:02,0s na kolo je slušná rychlost.“

„Vzhledem k tomu, že nyní používáme jiný motor než tomu bylo v posledních třech letech a některé další nové díly, potřebujeme ještě z toho vytěžit to nejlepší, ale určitě nemůžeme být s tím, kde jsme nespokojeni,“ řekl závěrem Casey Stoner.

Nicky Hayden zajel osmý čas na kolo, ale mohlo to být ještě lepší. Ke konci na svou GP10 obul nové pneumatiky a vyrazil zajet rychlé kolo, ale bohužel mu v té době začalo znovu pršet a bylo po nadějích na zlepšení. Jinak je Američan s výsledky dvoudenního testu spokojen.

„Jsem spokojený, ale mohl bych být spokojenější,“ uvedl po testu v Sepangu Nicky Hayden. „Poslední dva dny utekly jako voda a počasí nám zrovna nepomohlo, abychom z času, který jsme měli na dráze k dispozici vytěžili maximum.“

„Každopádně se nám dnes dopoledne nabídla příležitost najít nastavení na mokro pro nové přední vidlice a motor. Když jsme pak později vyjeli na suchou dráhu, okamžitě jsem cítil oproti včerejšku zlepšení, nastavili jsme solidní rychlost, ale dále se pak už nezlepšili,“ řekl Nicky Hayden.

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00