Devatenáct soupeřů ve 27 kolech, účet Jakuba Kornfeila

Český motocyklový závodník po startu z třicáté pozice ještě dvě další ztratil, ale nevzdal se a postupně hledal cestu k bodovaným příčkám. To se mu nakonec podařilo a z Německa si odváží tři cenné body.
Devatenáct soupeřů ve 27 kolech, účet Jakuba Kornfeila

Výkon v závodu je rozhodně vizitkou velkého talentu českého závodníka. Na tak náročné dráze, jakým je Sachsenring, musí jezdec předvést pořádný kus odvahy, aby v těsných zatáčkách postoupil z dvaatřicáté příčky na konečné třinácté místo.

Stíhací jízdu ze zadních pozic startovního roštu nám přiblížil Jakub Kornfeil, jedenáctý muž průběžného hodnocení šampionátu. „Na to, kde jsem stál, start nebyl vůbec nejhorší. Dokázal jsem se posunout o hodně míst dopředu, jenže na velkém sjezdu z kopce jsem zaregistroval, že se mi z motorky podivně kouří a tak jsem raději vzal za spojku a „pustil“ pár soupeřů.“

„Ze začátku jsem se domníval, že se to zadřelo znovu nebo že mám prasklý chladič a závod tak pro mne skončil. Ukázalo se však, že se s tím dá jet a byť jsem nevěděl o co se jedná, pokračoval jsem dále v honbě za ztracenými pozicemi. Také proto jsem byl na tom po prvním kole vlastně hůř než při samotném startu. V jednu chvíli jsem si dokonce myslel, že jsem snad úplně poslední, ale byl jsem „jenom“ třicátý druhý.“

„Pak jsem ale začal svou stíhačku, která se zasekla na osmnáctém místě, kdy už pole jezdců bylo na členité trati hodně roztrhané. Když bylo zhruba deset kol do konce, měl jsem na dohled skupinku, ve které se bojovalo o poslední body a já ze Sachsenringu nechtěl odjet s prázdnou. Za  dalších zhruba pět kol jsem tuto skupinu dojel a byl její součástí.“

„Pak mi z boxu ukázali, že už jsem na bodech a já v závěru rozhodně nechtěl udělat žádnou chybu. Jednu jsem pak při brzdění na cílové rovince vyrobil, což mně jenom ujistilo v tom, že zbytečný risk a já můžu zůstat s prázdnou.“

Klepněte pro větší obrázek

„Příčina kouře z přední části motorky se po závodě ukázala, jako zcela banální. Když mechanici včera měnili chladič, tak se tam dává taková karbonová destička a o tu při každém sjezdu při brzdění přední kolo „štrejchalo“ (dřelo), čímž se to vlastně pálilo. Vědět to, tak bych asi jel někde jinde, ale co už teď.“

„Myslím, že můžu být hodně spokojený, protože „proletět“ se polem soupeřů o devatenáct příček vpřed se asi jen tak nevidí. Pravdou ale je, že kdyby nebylo pádu v posledním kole, tak bych byl patnáctý, ovšem můj týmový kolega ve snaze porazit Španěla Martina, jej opravdu “porazil“. Oba skončili v kačírku a já vezu domů tři body, po myslím celkem dobré stíhací jízdě. Těchto bodů si moc  cením, ale stále lituji včerejší kvalifikace, protože by vše mohlo být jinak, Sachsenring mi sedí,“ řekl závěrem Jakub Kornfeil.

Jakubovi teď začíná dovolená, protože nižší kubatury světového šampionátu zahájí druhou polovinu sezony až závodem Velké ceny České republiky v Brně. Po osm kolech sezony je český motocyklový závodník jedenáctý a to je hodně dobrá výchozí pozice pro druhou polovinu letošního ročníku.

Foto: MPAFoto.com

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00