Devátý pokus o umístění na stupních vítězů pro Simoncelliho

Loni zajel Ital na Sachsenringu jeden z prvních závodů, kde bojoval o pozice v první pětce, takže německá dráha mu evidentně sedí. Hiroši Aojama tam naopak pojede poprvé s motocyklem MotoGP.
Devátý pokus o umístění na stupních vítězů pro Simoncelliho

Marco Simoncelli dokončil domácí Grand Prix v Mugellu pátý. V jistém směru výsledek, který je oproti posledním výkonům zlepšením, ale zatím nijak neodráží jeho skutečný potenciál. Loni v Německu bojoval o páté místo s krajanem Doviziosem, ale nebyl úspěšný. Letos by rád konečně zaznamenal tolik očekávané umístění na stupních vítězů a na Sachsenringu má šanci to dokázat.

„Víkend v Mugellu byl rozhodně pozitivní s přijatelným konečným výsledkem, i když jsem nebyl zcela spokojený,“ uvedl před závodem v Německu Marco Simoncelli. „Bylo důležité závod dotáhnout až do konce bez nějakých dramatických situací a nechat za sebou nešťastné nehody ze Silverstonu a Assenu.“

„Pondělní test byl rovněž pozitivní. Zkoušeli jsme určitá zlepšení, která by nám měla umožnit překonat problémy, které jsme zaznamenali v průběhu závodu v Mugellu, kde to vypadalo, že jsem víc než ostatní bojoval se ztrátou přilnavosti kvůli vyšší teplotě povrchu dráhy. Celkově mi ale Mugello dodalo jistotu a motivaci pro další kolo v Německu.“

„Sachsenring je okruh, který se mi hodně líbí. V době, kdy jsem jezdil 125ccm a 250ccm jsem tam byl pokaždé rychlý a ve čtvrtlitrech vyhrál závod v roce 2008 a 2009. Také loni jsem tam zajel dobrý závod v MotoGP, když jsem bojoval o páté místo,“ řekl závěrem Marco Simoncelli.

Hiroši Aojama se závodem v Itálii vrátil k týmu Fausta Gresiniho, když předtím v Assenu jel u tovární Repsol Hondy za zraněného Daniho Pedrosu. Japonec se ještě zotavoval z nehody, kterou s tovární RC212V absolvoval v přípravě na holandskou TT, ale body za jedenácté místo mu nyní zaručují pozici v první desítce průběžného hodnocení. Loni v Německu nezávodil, protože měl zraněná záda, takže premiéra v sedle prototypu MotoGP.

„Po zkušenosti z Assenu, kde jsem jel s tovární Repsol Hondou RC212V, mi v Mugellu dělalo trošku problémy získat ten správný cit pro můj stroj San Carlo Honda Gresini,“ uvedl Hiroši Aojama. „Situaci ještě komplikoval fakt, že jsem nebyl stoprocentní po nehodě v Holandsku, ale postupně jsem zrychloval a za pomocí všech chlapů z týmu jsme nakonec skončili s přijatelným výsledkem.“

„Test, který proběhl hned další den byl mnohem pozitivnější s ohledem na Sachsenring,“ pokračoval Japonec. „Loni jsem tam vlastně kvůli zranění chyběl, takže musím zavzpomínat na svou poslední zkušenost, kdy jsem tam závodil ve čtvrtlitrech. V roce 2005 jsem získal umístění na stupních vítězů a v roce 2007 závod vyhrál. Nicméně rozdíl mezi 250ccm a MotoGP je příliš velký, abych teď dokázal odhadnout, jaký cit pro dráhu budu mít s tímto motocyklem.“

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00