Do Velké ceny Dauhá třídy MotoGP se z první pozice vydával Jorge Martin, pro kterého to byl jeho teprve druhý závod v královské kubatuře. Tímto svým výkonem vyrovnal Marca Márqueze, který svou první pole position v MotoGP také vybojoval už ve svém druhém závodě.
Z první řady dnes spolu s Martinem vyráželi i Johann Zarco a vítěz minulé Velké ceny – Maverick Viňales.
Martinovi start z pole position vyšel a ujal se vedení. Druhé místo udržel Zarco. Na třetí příčku se posunul Aleix Espargaro. Na čtvrté místo se dostal Oliveira. Viňales klesl na deváté místo, Quartararo na osmé.
Ve druhém kole pokračoval na první pozici Martin, nic se neměnilo ani na dalších dvou místech provizorního podia. Na čtvrté místo se posunul Rins a na páté klesl Oliveira. Viňales vypadl z první desítky a rozhodně to tedy nevypadalo, že by mohl navázat na své vítězství z minulého týdne.
Úvod závodu se velmi dobře vyvíjel pro tým Pramac – Martin vedl a jeho kolega Zarco byl druhý. Martin měl v čele menší náskok. Na Zarca ovšem ve třetím kole útočil Rins, který se posunul na třetí místo před Aleixe Espargara. Viňales se vrátil do první desítky, přičemž těsně před sebou měl svého kolegu Quartarara, který klesl na deváté místo. Pro Yamahu se tedy závod v tuto chvíli nevyvíjel ideálně. Jezdci továrního týmu uzavírali první desítku, Morbidelli byl třináctý a Rossi byl po startu z jednadvacátého místa mimo bodované pozice.
Osmnáct kol před koncem pokračoval v čele Martin. Zarco a Rins bojovali o druhou pozici. Kromě Martina, Zarca a Rinse byli v první pětce i Aleix Espargaro a Joan Mir.
V dalším kole stále vedl Martin, ale už měl těsně za sebou Rinse. Zarco byl třetí. Následovali Aleix Espargaro a Joan Mir. Oliveira se ze šesté pozice propadl během relativně krátké chvíle až na desáté místo.
Patnáct kol před cílem držel nováček Martin první místo. Na druhé místo se vrátil Zarco. Rins byl třetí. Rozestupy mezi jezdci byly i v této fázi velmi těsné. Rins si brzy opět prohodil pozici se Zarcem a vrátil se tam těsně za vedoucího Martina.
Na rovinkách ovšem byly Ducati hodně rychlé, takže Rins o něco později na cílové rovince klesl za Zarca na třetí místo. Třináct kol před cílem první pětku dělila jen jedna sekunda. Devátý Viňales ztrácel dvě sekundy. Za první devítkou už byla menší mezera (asi 1,5 sekundy), pak následovali Binder a Oliveira.
Dvanáct kol před závěrem se propadl Aleix Espargaro. Zkušený Španěl během krátké chvíle klesl ze čtvrtého místa na sedmé. Bagnaia se naopak posunul na čtvrté místo a Miller na páté. Na prvních pěti místech byli čtyři jezdci Ducati (Martin, Zarco, Bagnaia a Miller). Mezi nimi byl vklíněný pouze Alex Rins se Suzuki, který jezdil třetí. Jezdci satelitního týmu Pramac si v tuto chvíli vedli lépe než jezdci tovární Ducati.
Deset kol před závěrem došlo ke změně na třetí pozici. Před Rinse se dostal Bagnaia. Pořadí na prvních dvou místech zůstávalo stejné. Nováček Martin už měl za sebou více než polovinu závodu ve vedení. Mir a Miller spolu zažili horkou chvíli, ale neupadli, jen přišli o pozice. Miller klesl na sedmé místo, Mir na deváté. Incident byl vyšetřován, ale žádný trest nepadl.
Na zemi skončil Alex Márquez a brzy jej následoval jeho krajan Iker Lecuona.
Do tempa se v této chvíli dostal Quartararo, který se po incidentu mezi Millerem a Mirem posunul na páté místo a následně si ještě o jedno místo polepšil, když překonal Rinse. Rins mu pak předjetí vrátil, ale Quartararo jej předjel znovu.
Osm kol před koncem stále vedl Martin, druhý byl Zarco a třetí Bagnaia, o čtvrté místo bojovali Quartararo a Rins. Rozestupy byly stále velmi těsné. Ve vedoucí skupině bylo minimálně devět jezdců a další se přibližovali. Desátý Pol Espargaro byl jen zhruba 0,6 s za devátým Mirem.
Sedm kol před cílem se na třetí místo před Bagnaiu posunul Quartararo, nicméně na rovince jej znovu předjel. Pak ovšem v první zatáčce Bagnaia vyjel trochu mimo dráhu a propadl se na sedmé místo. Quartararo se tak vrátil na třetí místo za svého krajana Zarca.
Pět kol před závěrem se Quartararo dostal na druhé místo za Martina a následně se probojoval až na první místo. Na rovince se pak ovšem Martin před Quartarara vrátil, ale ne na dlouho. V zatáčkách se vedení znovu ujal Quartararo. Druhý byl Martin, třetí Zarco a čtvrtý Viňales. Jezdci tovární Yamahy se dostali do formy. Quartararo začal v čele ujíždět a Viňales se dostal na třetí místo.
Tři kola před koncem pokračoval v čele Quartararo. Druhý byl Martin, na třetí místo se vrátil Zarco. Viňales byl čtvrtý a dostal varování na překračování limitů dráhy.
Do posledního kola najel jako první Quartararo, druhý byl Martin a třetí Zarco, který se snažil útočit na svého kolegu Martina. Rins se dostal na čtvrté místo před Viňalese.
Pro výhru si dojel Quartararo. Druhé místo si nakonec zajistil jeho krajan Zarco, který nyní vede šampionát. Nováček Martin vystoupil na třetí místo podia. Rins dojel čtvrtý a na páté místo se zařadil Maverick Viňales, který vyhrál předchozí závod.
Další závod se jede za dva týdny v Portugalsku.
GP Dauhá - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Fabio QUARTARARO |
Yamaha |
167,4 |
42'23,997 |
2 |
Johann ZARCO |
Ducati |
167,3 |
1,457 |
3 |
Jorge MARTIN |
Ducati |
167,3 |
1,5 |
4 |
Alex RINS |
Suzuki |
167,3 |
2,088 |
5 |
Maverick VINALES |
Yamaha |
167,3 |
2,11 |
6 |
Francesco BAGNAIA |
Ducati |
167,3 |
2,642 |
7 |
Joan MIR |
Suzuki |
167,1 |
4,868 |
8 |
Brad BINDER |
KTM |
167,1 |
4,979 |
9 |
Jack MILLER |
Ducati |
167,1 |
5,365 |
10 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
167,1 |
5,382 |
11 |
Enea BASTIANINI |
Ducati |
167,1 |
5,55 |
12 |
Franco MORBIDELLI |
Yamaha |
167,1 |
5,787 |
13 |
Pol ESPARGARO |
Honda |
167 |
6,063 |
14 |
Stefan BRADL |
Honda |
167 |
6,453 |
15 |
Miguel OLIVEIRA |
KTM |
166,9 |
8,928 |
16 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
166,5 |
14,246 |
17 |
Takaaki NAKAGAMI |
Honda |
166,4 |
16,241 |
18 |
Luca MARINI |
Ducati |
166,4 |
16,472 |
19 |
Danilo PETRUCCI |
KTM |
166,3 |
16,779 |
20 |
Lorenzo SAVADORI |
Aprilia |
164,9 |
38,775 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Alex MARQUEZ |
Honda |
166,5 |
10 kol |
|
Iker LECUONA |
KTM |
166,4 |
10 kol |
Foto: Václav Duška Jr.