Závod královské kubatury na okruhu v Losail byl vypsán na dvaadvacet kol a jako první se do něj vydával Maverick Viňales, který od letošního roku nestartuje s číslem 25, jak jsme byli zvyklí, ale nyní má číslo dvanáct.
Ještě před startem se do potíží dostal Fabio Quartararo, kterému se nepodařilo odstartovat do zaváděcího kola. Jezdec byl velmi nešťastný, protože to znamenalo, že do závodu bude muset odstartovat z boxové uličky místo pátého místa, které si vyjel v kvalifikaci.
Po startu se vedení ujal Andrea Dovizioso, který zde loni zvítězil. Viňales po startu z pole position klesl o několik pozic. Úvodní kolo vyšlo Mirovi, který je nováčkem v MotoGP. Mladý Španěl se dostal na šesté místo.
V druhém kole stále vedl Dovi, druhý byl Miller a třetí Márquez, ale ještě během tohoto kola se Márquez dostal na druhé místo. Miller měl nějaký problém, něco mu upadlo a následně se výrazně propadl – až na jedenácté místo.
Fabio Quartararo, který startoval z boxové uličky pokračoval s relativně velkou ztrátou na předposledního jezdce v pořadí i devatenáct kol před cílem a zajížděl v té době nejrychlejší kola závodu ve snaze dohnat ztrátu, kterou nabral kvůli startu z boxové uličky. Mladý Francouz měl před sebou volný prostor a jeho časy byly dokonce výrazně rychlejší než časy jezdců na předních pozicích.
Dovi pokračoval ve vedení i osmnáct kol před cílem. V dobré formě byli i jezdci Suzuki. Rins se dostal na druhé místo před Márqueze. Nováček Mir se posunul na čtvrté místo a byl těsně za třetím Márquezem.
Rins se s druhým místem evidentně nechtěl smířit a zaútočil na Doviho. Na chvíli byl úspěšný, ale následně se musel znovu zařadit na druhé místo za Doviho.
Quartararovi se mezitím podařilo dohnat jezdce, kteří startovali normálně z roštu, a sedmnáct kol před koncem byl jednadvacátý těsně za Karlem Abrahamem. Netrvalo dlouho a Quartararo se před Karla dostal.
Rins klesl na třetí místo za Márqueze. Dovi vedl. Pole se ovšem nijak výrazně netrhalo, jezdci se drželi ve velké skupině podobně jako v Moto3, takže se pozice měnily relativně často.
Patnáct kol před závěrem vedl Dovi, Rins byl druhý, ale ještě během tohoto kola se Rins znovu ukázal v čele. Poté si Rins a Dovi ještě několikrát vyměnili pozice. Hodně rychlým jezdcem na dráze byl stále i Quartararo, ten ovšem třináct kol před cílem jezdil na devatenácté pozici, ale ještě v témže kole se dokázal posunout před Rabata na osmnácté místo.
Viňales, který startoval z pole position, byl dvanáct kol před koncem až sedmý. Rins v tomto kole klesl na čtvrté místo. Vedl Dovi, druhý byl Márquez a třetí Petrucci. Ve vedoucí skupině bylo devět jezdců, skupinu uzavíral Rosssi, ale ani další jezdci neměli nijak velkou ztrátu.
Francesco Bagnaia vyjel mimo dráhu a následně musel odstoupit ze závodu.
Deset kol před šachovnicí předjel Quartararo Lorenza a dostal se tak na sedmnácté místo, pak ještě Miller musel odstoupit, čímž se Lorenzo a Quartararo posunuli o místo vpřed, takže Quartararo byl po startu z boxové uličky už šestnáctý.
Osm okruhů před koncem vedl Dovi, druhý byl Márquez a třetí Rins. Prvních osm jezdců se stále drželo v relativně těsném kontaktu. Vláček uzavírali jezdci tovární Yamahy – Viňales a Rossi. Pak už byla relativně větší mezera a pak devátý Morbidelli.
V době, kdy do cíle zbývalo šest kol, se v čelní skupině drželi Dovi, Rins, Marquez, Petrucci, Crutchlow, Mir, Rossi a Viňales.
Tři kola před cílem už byla vedoucí skupina trochu protrhaná. Mir na osmé pozici už nestíhal tempo a také mezi prvními sedmi už byly rozestupy větší. Těsné to bylo mezi prvním Dovim a druhým Márquezem. Rins chyboval, čímž se před něj na třetí místo dostal Crutchlow, který jede první závod po komplikovaném zranění kotníku, které si způsobil loni v Austrálii.
V předposledním kole se vedení ujal Márquez. Dovi klesl na druhé místo. Třetí zůstával Crutchlow. Na zemi skončil Bradley Smith, který v Kataru startoval s Aprilií na divokou kartu.
Rins se dokázal vrátit před Crutchlowa. Do posledního kola najeli jezdci v tomto pořadí: Márquez, Dovi a Rins, ale pak se Dovi vrátil do čela, Márquez na druhé místo a Crutchlow na třetí. Navíc nijak daleko od této čtveřice nebyl ani pátý Rossi, kterému se nedařilo v kvalifikaci.
Dovi a Márquez spolu tvrdě bojovali až do úplného konce. Nakonec těsně zvítězil Dovi a zopakoval tak svůj loňský úspěch. Márquez skončil těsně druhý. Crutchlow nakonec vybojoval třetí místo, což je pro jezdce, který má za sebou těžké zranění kotníku, určitě pozitivní výsledek.
Alex Rins se musel smířit s pozicí těsně pod podiem. Valentino Rossi dorazil do cíle jako pátý. První závod na tovární Ducati ukončil Petrucci na šesté pozici. Dále se umístil Viňales. Nejúspěšnějším z nováčků je dnes Joan Mir na osmém místě. Desítku zkompletovali Takaaki Nakagami a Aleix Espargaro.
Karel Abraham zahájil sezónu umístěním mimo bodované pozice. Do cíle dojel jako osmnáctý.
Těsně mimo body nakonec skončil Fabio Quartararo, který startoval z boxové uličky. Nicméně je to právě Quartararo, kdo dnes při své stíhací jízdě zajel nejrychlejší kolo závodu.
Další body se budou rozdávat koncem března v Argentině.
GP Kataru - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
166,6 |
42'36,902 |
2 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
166,6 |
0,023 |
3 |
Cal CRUTCHLOW |
Honda |
166,6 |
0,32 |
4 |
Alex RINS |
Suzuki |
166,6 |
0,457 |
5 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
166,6 |
0,6 |
6 |
Danilo PETRUCCI |
Ducati |
166,4 |
2,32 |
7 |
Maverick VINALES |
Yamaha |
166,4 |
2,481 |
8 |
Joan MIR |
Suzuki |
166,3 |
5,088 |
9 |
Takaaki NAKAGAMI |
Honda |
166,1 |
7,406 |
10 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
166 |
9,636 |
11 |
Franco MORBIDELLI |
Yamaha |
166 |
9,647 |
12 |
Pol ESPARGARO |
KTM |
165,8 |
12,774 |
13 |
Jorge LORENZO |
Honda |
165,7 |
14,307 |
14 |
Andrea IANNONE |
Aprilia |
165,7 |
14,349 |
15 |
Johann ZARCO |
KTM |
165,6 |
15,093 |
16 |
Fabio QUARTARARO |
Yamaha |
165,6 |
15,905 |
17 |
Miguel OLIVEIRA |
KTM |
165,5 |
16,377 |
18 |
Karel ABRAHAM |
Ducati |
165,1 |
22,972 |
19 |
Tito RABAT |
Ducati |
165,1 |
23,039 |
20 |
Hafizh SYAHRIN |
KTM |
163,8 |
43,242 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Bradley SMITH |
Aprilia |
164 |
2 kola |
|
Jack MILLER |
Ducati |
165,5 |
10 kol |
|
Francesco BAGNAIA |
Ducati |
152,5 |
13 kol |
Foto: Ducati