Celý dnešní den je v Kataru hodně větrný, ale naštěstí se všechny závody podařilo odjet a nebylo nutné je kvůli špatnému počasí překládat na zítřek.
Do prvního závodu MotoGP letošního roku, který byl vypsán na dvaadvacet kol, se z první pozice vydával Francesco Bagnaia. Pro Itala to byl jeho první závod na tovární Ducati a zároveň i první start z pole position v královské kubatuře a navíc si jej zajistil díky rekordnímu času. Bagnaia se jako jediný v kvalifikaci dostal pod hranici 1:53 na kolo. Z první řady spolu s Bagnaiou vyráželi jezdci tovární Yamahy – Fabio Quartararo a Maverick Viňales.
Po startu se vedení ujal Bagnaia, na druhé místo se zařadil jeho kolega Miller, na třetí Zarco a na čtvrté místo se během prvního kola posunul nováček Jorge Martin. Jezdci Yamahy si naopak pohoršili. Quartararo klesl na šesté místo, Rossi na sedmé a Viňales na osmé.
Daleko dnes nedojel Danilo Petrucci, který skončil na zemi už v prvním kole.
Dvacet kol před koncem vedl Bagnaia, druhý byl Zarco a Miller klesl na třetí místo. Nováček Martin, který měl velmi dobrý start, byl v úvodu třetího kola ještě čtvrtý, ale poté jej překonali Quartararo a Viňales na továrních Yamahách. Martin tedy klesl na šesté místo.
Osmnáct okruhů před cílem pokračoval na první pozici Bagnaia. Zhruba vteřinu byl za ním na druhé pozici Zarco. První trojici uzavíral Miller, nicméně Quartararo a Viňales na Yamahách byli hodně rychlí a drželi se těsně za jezdci na motocyklech Ducati. Rins se posunul na šesté místo. Martin klesl na sedmou příčku.
V dalším kole stále vedl Bagnaia, ale Zarco mu byl v tuto chvíli mnohem blíže než v kole předchozím. Miller, Quartararo a Viňales pokračovali také v těsném sledu za sebou. O kolo později se pak Quartararo posunul na třetí místo před Millera. V první pětce to bylo hodně těsné. Šestý Rins nebyl v nejtěsnějším kontaktu, ale zároveň ani nebyl příliš daleko. Úřadující šampion Mir se posunul na sedmé místo.
Na zemi skončil Takaaki Nakagami.
Patnáct kol před koncem se Viňales posunul před Millera na čtvrté místo. Na prvních třech místech se pořadí neměnilo, ale jezdci se drželi velmi těsně za sebou, takže ke změně mohlo kdykoliv dojít. První pětce se navíc přiblížil i Rins a ani Mir, který vedl další skupinu, nebyl nijak zvlášť daleko.
Třináct kol před závěrem se sice stále nic neměnilo na prvních třech místech, ale šestý Rins byl hodně rychlý a chystal se útočit na Millera. Viňales útočil na třetího Quartarara. V nájezdu do dalšího kola se pak Viňales před svého kolegu dostal. Na Quartarara pak začali dorážet i Miller a Rins. Viňales měl v této fázi závodu dobré tempo a snažil se bojovat se Zarcem.
V době, kdy do konce zbývalo jedenáct kol, překonal Miller na rovince Quartarara a dostal se tak na čtvrté místo. Na Quartarara to nyní zkoušel Rins. Viňales se posunul na druhé místo před Zarca a Rins se dostal na páté místo před Quartarara.
Viňales pokračoval v rychlém tempu a začínal se snažit dostat před Bagnaiu, ale na rovinkách evidentně neměl šanci, protože Ducati je na rovinkách hodně rychlá.
Rozestupy zůstávaly velmi těsné i v době, kdy do konce zbývalo devět kol. Bagnaia vedl, ale Viňales na druhé pozici nevypadal, že by se s tím chtěl smířit. Zarco jezdil na třetí pozici. V první pětce byli i Miller a Rins. Quartararo už nebyl v nejtěsnějším kontaktu a naopak se mu blížil Mir.
Na zemi skončil Alex Márquez, který ovšem nebyl v bojích o přední pozice. Jezdec je v pořádku.
Osm kol před závěrem se Viňalesovi podařilo dostat se před Bagnaiu do vedení. Rins se snažil útočit na třetího Zarca. Miller byl pátý. Mir se dostal před Quartarara na šesté místo. O kolo později se pak Mir dokázal posunout na páté místo před Millera.
Šest kol před cílem vedl Viňales, druhý byl Zarco. Bagnaia klesl na třetí místo a musel se bránit před Rinsem, za nímž už byl v těsném kontaktu Mir. Quartararo překonal Millera a dostal se tak na šesté místo.
O kolo později se posunul Mir na čtvrté místo před svého kolegu Rinse. Třetí Bagnaia byl těsně před jezdci Suzuki. A naopak těsně za jezdci Suzuki byl Quartararo.
Tři okruhy před cílem se Quartararo posunul na páté místo před Rinse. Mir se snažil útočit na Bagnaiu a nakonec uspěl.
Viňales pokračoval v čele s náskokem přes 1,5 sekundy. Druhý byl Zarco. Za Zarcem byla mezera zhruba 0,6 sekundy a pak hodně rozjetý úřadující šampion Mir.
V předposledním kole dostal Quartararo varování týkající se překračování limitů dráhy. Francouz v této chvíli jezdil pátý a těsně za sebou měl Rinse.
Do posledního kola najel jako první Viňales. Zarco držel druhé místo, ale Mir a Bagnaia byli v těsném závěsu. Za Bagnaiou už byla mezera, až pak teprve Quartararo a Rins, kteří bojovali o páté místo.
V závěru posledního kola se sice Mir dokázal dostat na druhé místo před Zarca, ale na rovince úřadujícího šampiona předjeli oba jezdci na strojích značky Ducati.
Pro výhru si dojel Viňales. Zarco skončil druhý a podium doplnil Bagnaia. Mir se musel smířit se čtvrtou pozicí. Páté místo udržel Quartararo. Jako šestý dojel do cíle Rins. Následovali bratři Espargarovi, přičemž výše umístěný skončil Aleix. Do desítky se dnes vešli i Miller a nováček Bastianini.
Další závod se pojede už příští týden a stejně jako ten dnešní se bude konat na okruhu v Kataru.
GP Kataru - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Maverick VINALES |
Yamaha |
167,1 |
42'28,663 |
2 |
Johann ZARCO |
Ducati |
167,1 |
1,092 |
3 |
Francesco BAGNAIA |
Ducati |
167,1 |
1,129 |
4 |
Joan MIR |
Suzuki |
167,1 |
1,222 |
5 |
Fabio QUARTARARO |
Yamaha |
166,9 |
3,03 |
6 |
Alex RINS |
Suzuki |
166,9 |
3,357 |
7 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
166,7 |
5,934 |
8 |
Pol ESPARGARO |
Honda |
166,7 |
5,99 |
9 |
Jack MILLER |
Ducati |
166,7 |
7,058 |
10 |
Enea BASTIANINI |
Ducati |
166,5 |
9,288 |
11 |
Stefan BRADL |
Honda |
166,5 |
10,299 |
12 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
166,4 |
10,742 |
13 |
Miguel OLIVEIRA |
KTM |
166,4 |
11,457 |
14 |
Brad BINDER |
KTM |
166,2 |
14,1 |
15 |
Jorge MARTIN |
Ducati |
166,1 |
16,422 |
16 |
Luca MARINI |
Ducati |
165,8 |
20,916 |
17 |
Iker LECUONA |
KTM |
165,8 |
21,026 |
18 |
Franco MORBIDELLI |
Yamaha |
165,6 |
23,892 |
19 |
Lorenzo SAVADORI |
Aprilia |
164,1 |
46,346 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Alex MARQUEZ |
Honda |
166,3 |
9 kol |
|
Takaaki NAKAGAMI |
Honda |
165 |
16 kol |
|
Danilo PETRUCCI |
KTM |
|
0 kol |
Foto: Václav Duška Jr.