Rodina Márquezových měla dnes úspěšný den. V Moto2 vyhrál Alex a v MotoGP Marc. Spolu s Marcem Márquezem dnes na podium vystoupili i Dovi a Petrucci. Dle včerejší předpovědi počasí dnes sice hrozil déšť, ale nakonec se všechny závody odjely na suchém povrchu.
Do francouzského závodu se z první pozice vydával Marc Márquez, který má nyní na svém kontě stejný počet startů v z pole position v královské kubatuře jako Rossi – tedy 55. Více už má jen Doohan (58).
Ačkoliv to dle předpovědi vypadalo, že by v neděli v Le Mans mohlo pršet, objevilo se jen pár kapek dopoledne, ale závody Moto3 i Moto2 se jely na suchém povrchu a závod MotoGP také začal na suchém povrchu s tím, že se očekávalo, že by to tak mělo vydržet až do konce. Nad okruhem bylo dost mraků a teplota vzduchu byla celkem nízká.
Po celý víkend se hodně padalo a padalo se dokonce i v zaváděcím kole závodu MotoGP. Na zemi současně skončili Mir a Abraham. Mir pak o něco později vyjel do závodu z boxů. Abraham také, ale následně obdržel černou vlajku – tedy vyloučení ze závodu, protože vyjel z pit lane pozdě.
Márquezovi se start z pole position podařil a ujal se vedení. Start naopak nevyšel domácímu jezdci Quartararovi, který vyrážel z desátého místa, což je jeho (zatím) nejhorší startovní pozice v MotoGP. Domácí jezdec se propadl na šestnácté místo.
Márquez pokračoval ve vedení i v druhém kole, druhý byl Petrucci a třetí Miller. V první pětce byli i Rossi a Pol Espargaro, krátce poté však Espargara překonal Dovi. Miller to zkusil na Petruciho a dostal se na druhé místo. Následně pak Petrucci chyboval a klesl na páté místo. Na třetí pozici se posunul Rossi a na čtvrté Dovi.
Třiadvacet kol před koncem se Miller dostal před Márqueze a ujal se tak vedení. Třetí byl Dovi. Ze závodu odstoupil Rabat.
Vpřed se po startu ze zadních pozic posouval Alex Rins, u nějž to je letos poměrně obvyklé. V kvalifikacích se mu nedaří, ale v závodech předvádí stíhací jízdy.
Jednadvacet okruhů před koncem se Miller a Márquez hodně prali o vedení, přičemž těsně za nimi byli Dovi a Rossi. Pak následovala mezera a pak Petrucci.
Bagnaia a Viňales společně upadli. Oba jezdci jsou naštěstí v pořádku. Viňales byl sice během víkendu několikrát mezi nejrychlejšími jezdci, pak mu ovšem nevyšla kvalifikace a následně ani úvod závodu a nakonec skončil na zemi po incidentu s Bagnaiou.
Šestnáct kol před koncem vedl Márquez. Miller byl druhý a první trojici uzavíral Dovi. Rossi na čtvrtém místě už nestíhal první tři, naopak musel odrážet útoky ze strany Petrucciho, což se mu nepodařilo. Petrucci jej předjel.
Na prvních třech místech se nic neměnilo ani v době, kdy do konce zbývalo dvanáct kol. Rins, který se po startu ze zadních pozic posouval vpřed, se nyní naopak o jedno místo propadl. Předjel jej domácí Quartararo, který se po nepodařeném úvodu posunul do elitní desítky. Francouz měl nyní vysoké tempo, ale jeho ztráta na čelní jezdce již byla relativně velká. K devátému Lorenzovi se ovšem přibližoval velmi rychle. A devět kol před cílem se před něj dostal.
Lorenzův kolega Márquez nadále vedl a v této době již měl v čele náskok přes čtyři vteřiny před pronásledovateli.
Nakagami skončil na zemi. Jezdec odešel po svých.
Sedm kol před koncem zajel nejrychlejší kolo závodu Quartararo, který se značně přibližoval osmému Crutchlowovi. Na prvním místě se stále držel Márquez, druhý byl Dovi a třetí Petrucci. V první pětce byli i Miller a Rossi. Pol Espargaro na KTM jezdil šestý.
Pět okruhů před koncem spolu o druhé místo bojovali jezdci tovární Ducati. Petrucci se na chvíli ukázal před Dovim, ale následně Dovi převzal druhé místo zpět. Ve velmi rychlém tempu pokračoval Quartararo, který se stále přibližoval Crutchlowovi.
Aleix Espargaro obdržel časovou penalizaci za zkrácení jedné ze zatáček. O něco později obdržel podobnou penalizaci i Oliveira.
Do předposledního kola najel jako první Márquez. Jezdci tovární Ducati pokračovali v bojích o druhé místo. Quartararo již útočil na osmého Crutchlowa. Crutchlow následně chyboval a Quartararo se dostal na osmé místo.
Márquez vedl i v posledním kole. Soupeři nebyli nijak blízko, takže za standardních okolností nemohli Márqueze dohnat. Nic nepředvídatelného se nestalo a Marc Márquez dovezl pro rodinu Márquezů druhé vítězství dnešního dne. O to první se Márquezům postaral Alex v Moto2. Není to však poprvé, kdy tito bratři zvítězili během jednoho dne. Stalo se to už v Katalánsku a Nizozemsku roku 2014.
Spolu s Marcem Márquezem dnes na podium vystoupili i oba jezdci tovární Ducati – Dovi a Petrucci. Miller dojel těsně pod podiem. Rossi doplnil první pětku. Následovali Pol Espargaro a Franco Morbidelli. Domácí Fabio Quartararo dojel nakonec osmý, ale příliš spokojeně nevypadal, protože v závodě měl hodně rychlé tempo, zajel nejrychlejší kolo závodu, ale kvůli startu z desátého místa a nepodařeného úvodu, se nemohl dostat výše.
Jako devátý do cíle dojel Crutchlow. Alex Rins tentokrát po startu ze zadních pozic tolik míst jako v předchozích případech nezískal. Dnes dojel až desátý.
Další závod se jede za dva týdny v Mugellu.
GP Francie - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
161,8 |
41'53,647 |
2 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
161,7 |
1,984 |
3 |
Danilo PETRUCCI |
Ducati |
161,6 |
2,142 |
4 |
Jack MILLER |
Ducati |
161,6 |
2,94 |
5 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
161,6 |
3,053 |
6 |
Pol ESPARGARO |
KTM |
161,4 |
5,935 |
7 |
Franco MORBIDELLI |
Yamaha |
161,3 |
7,187 |
8 |
Fabio QUARTARARO |
Yamaha |
161,2 |
8,439 |
9 |
Cal CRUTCHLOW |
Honda |
161,1 |
9,853 |
10 |
Alex RINS |
Suzuki |
160,9 |
13,709 |
11 |
Jorge LORENZO |
Honda |
160,8 |
15,003 |
12 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
160 |
29,512 |
13 |
Johann ZARCO |
KTM |
159,7 |
33,061 |
14 |
Hafizh SYAHRIN |
KTM |
159,5 |
35,481 |
15 |
Miguel OLIVEIRA |
KTM |
159,6 |
36,044 |
16 |
Joan MIR |
Suzuki |
153,2 |
1 kolo |
Neklasifikováni |
|
|
|
Takaaki NAKAGAMI |
Honda |
160,3 |
9 kol |
|
Andrea IANNONE |
Aprilia |
158 |
19 kol |
|
Maverick VINALES |
Yamaha |
158,7 |
21 kol |
|
Francesco BAGNAIA |
Ducati |
158,6 |
21 kol |
|
Tito RABAT |
Ducati |
152,4 |
25 kol |
Vyloučen |
|
|
|
|
Karel ABRAHAM |
Ducati |
|
0 kol |
Foto: Repsol Honda