Márquez a Quartararo si zopakovali boj z Misana a opět se stejným výsledkem. Márquez těsně vybojoval vítězství a Quartararo se opět musel smířit s druhým místem. Kromě vítězství v závodě si dnes Márquez zajistil i titul. Spolu s Márquezem a Quartararem vystoupil na podium i Viňales.
Do thajského závodu královské kubatury startoval z pole position Fabio Quartararo, který ziskem čtvrté pole position vyrovnal Pedrosu a Lorenza, kteří ve své nováčkovské sezóně v MotoGP také vybojovali čtyři pole position.
Hned na startu měl problém Miller, který musel z roštu odjet do boxové uličky a startovat odtamtud. Vedení se po startu ujal Quartararo. Márquez a Viňales bojovali o druhé místo, nakonec byl úspěšnější Márquez, který se zařadil za Quartarara.
Quartararo vedl i po průjezdu prvním kolem, ale Márquez byl těsně za ním a dokonce se pokusil o útok a na krátký okamžik uspěl, ale pak byl příliš dlouhý a musel se zařadit zpět za Francouze.
V době, kdy do cíle zbývalo třiadvacet kol stále vedl Quartararo. Márquez byl těsně za ním. Viňales držel třetí místo, ale nebyl v těsném kontaktu s první dvojicí. Dovi jezdil čtvrtý s odstupem za Viňalesem. Tohle byla situace, která by Márquezovi stačila k zisku titulu, pokud by byl závod takhle dojet, ale do cíle ještě zbývalo hodně a mohlo se stát cokoliv.
Příliš daleko v Thajsku nedojel Mika Kallio, který upadl.
Quartararo pokračoval ve vedení i v době, kdy do konce zbývalo o osmnáct kol. Márquez zůstával druhý s nepříliš velkou ztrátou. Viňales na třetí pozici již ztrácel přes dvě vteřiny na jezdce před sebou. Za Viňalesem byla další mezera a pak Dovi.
Na prvních třech místech se pořadí neměnilo ani v době, kdy do cíle zbývalo patnáct kol. Márquez se stále držel blízko za vedoucím Quartararem a začal se mu trochu přibližovat. Další jezdci měli už relativně velkou ztrátu na vedoucí dvojici. Viňales ovšem v této fázi dokázal získat nějakou desetinu na vedoucí dvojici, ale již ztrácel přes 2,5 vteřiny.
Jedenáct kol před cílem se Rins posunul na páté místo před Morbidelliho. Vpředu se stále nic neměnilo.
Devět kol před závěrem odstoupil Aleix Espargaro. Pravděpodobně se jednalo o nějaký technický problém.
Situace na čele zůstávala stejná i nyní. Quartararo vedl a Márquez se držel těsně za ním. Viňales jezdil nepatrně rychleji než jezdci před ním, ale stále ztrácel hodně.
Čtyři kola před cílem to Márquez zkusil na Quartarara, ale nedostal se před něj. Viňales zůstával třetí a jezdil osamoceně, protože na vedoucí jezdce měl ztrátu a před čtvrtým Dovim měl relativně velký náskok.
Márquez tlačil na vedoucího Quartarara i nadále, ale ani v předposledním kole se před něj nedostal. Quartararo najel do posledního kola jako první a následně jej Márquez teprve předjel. Quartararo to pak ještě v závěru znovu zkusil, ale Márquez jej překonal, vítězí a zároveň už slaví titul. Quartararo si bude minimálně další dva týdny počkat na další šanci na zisk svého prvního vítězství v MotoGP. Spolu s Márquezem a Quartararem vystoupil na podium i Viňales. Dovi dojel jako čtvrtý. První pětku uzavřel Rins. Dále se umístili Morbidelli, Mir, Rossi a Petrucci. Desítku uzavřel Nakagami.
Další závod se jede v Japonsku za dva týdny.
GP Thajska - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
179,3 |
39'36,223 |
2 |
Fabio QUARTARARO |
Yamaha |
179,3 |
0,171 |
3 |
Maverick VINALES |
Yamaha |
179,2 |
1,38 |
4 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
178,5 |
11,218 |
5 |
Alex RINS |
Suzuki |
178,5 |
11,449 |
6 |
Franco MORBIDELLI |
Yamaha |
178,2 |
14,466 |
7 |
Joan MIR |
Suzuki |
177,9 |
18,729 |
8 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
177,9 |
19,162 |
9 |
Danilo PETRUCCI |
Ducati |
177,6 |
23,425 |
10 |
Takaaki NAKAGAMI |
Honda |
177,1 |
29,423 |
11 |
Francesco BAGNAIA |
Ducati |
177,1 |
30,103 |
12 |
Cal CRUTCHLOW |
Honda |
176,9 |
33,216 |
13 |
Pol ESPARGARO |
KTM |
176,7 |
35,667 |
14 |
Jack MILLER |
Ducati |
176,4 |
39,736 |
15 |
Andrea IANNONE |
Aprilia |
176,4 |
40,038 |
16 |
Miguel OLIVEIRA |
KTM |
176,4 |
40,136 |
17 |
Tito RABAT |
Ducati |
176 |
44,589 |
18 |
Jorge LORENZO |
Honda |
175,3 |
54,723 |
19 |
Karel ABRAHAM |
Ducati |
175,2 |
56,012 |
20 |
Hafizh SYAHRIN |
KTM |
174,8 |
+1'01,431 |
Neklasifikováni |
|
|
|
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
174,4 |
9 kol |
|
Mika KALLIO |
KTM |
172,6 |
23 kol |
Foto: Box Repsol