Do Assenu přivezl Bridgestone asymetrickou zadní pneumatiku

Letošní ročník je osmdesátou TT v Assenu a pořadatelé připravili drobnou změnu v zatáčce Ruskenhoek, jenž je nyní mnohem plynulejší a jezdcům umožní v této části okruhu jet mnohem vyšší rychlostí.

Tato úprava snížila celkovou délku dráhy o třináct metrů, ale rozhodně podstatnou záležitostí z hlediska pneumatik je povrch dráhy v Assenu. Ta má po poslední přestavbě z roku 2006 dva druhy asfaltu nový a starý, jenž nabízí rozdílnou úroveň přilnavosti a opotřebení pneumatik. Navíc pokud v Assenu prší je okruh ve své nové části velmi kluzký.

Zpravidla Assen není náročným okruhem pro přední pneumatiky, ale hlavně pro pravou část zadních pneumatik. Zatáčky jedenáct až třináct ´Mandeveen´ až ´Meeuwenmeer´ jsou ty nejobtížnější z hlediska zatížení pravé strany pneumatiky, protože motocykly v této části stráví hodně času v náklonu a když jezdci agresivně akcelerují v jejím výjezdu, zvyšuje to teplotu gumy.

Nepoměr pravých a levých zatáček okruhu v Assenu a zmiňované vysokorychlostní úseky, které jezdci prototypů absolvují ve vysokém náklonu Bridgestone přesvědčil, že je třeba pro holandskou Grans Prix nasadit asymetrickou zadní hladkou pneumatiku, která všechny tyto požadavky zvládne. Naopak poměrně málo míst intenzivního brzdění jezdcům umožní použít u přední pneumatiky měkčí směs, která jim umožní získat dobrý kontakt na kluzkém povrchu. Pro Assen je tentokrát výběr z měkkých a středních směsí, stejně jak tomu bylo letos v Le Mans.

„Assen je plynulý okruh, který je náročný na pravou stranu zadních pneumatik,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport. „Celkově tu není zatížení pneumatik zvlášť vysoké, ale pravá strana zadních pneumatik dosahuje relativně vysokých teplot kvůli počtu a povaze pravých zatáček. V tomto roce jsme do Assenu přivezli asymetrickou zadní pneumatiku, abychom jezdcům nabídli lepší kombinaci výkonu v zahřátí a životnosti na nesourodém rozložení okruhu v Assenu.“

„Po rekonstrukci v roce 2006 tam jsou dva viditelné druhy asfaltu,“ pokračoval Ubukata. „Nová část má povrch kluzký, zatímco ta stará hrubý a to je pro jezdce hodně zrádné, aby během jednoho kola získali konzistentní pocit. Naše pneumatiky musí rovněž zvládnout širokou škálu zatáček od velmi pomalých až po ty vysokorychlostní, takže široký pracovní rozsah tady bude zvlášť užitečný a dobrá přilnavost na straně pneumatiky a její životnost pak rozhodující.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00