Letošní ročník je osmdesátou TT v Assenu a pořadatelé připravili drobnou změnu v zatáčce Ruskenhoek, jenž je nyní mnohem plynulejší a jezdcům umožní v této části okruhu jet mnohem vyšší rychlostí.
Tato úprava snížila celkovou délku dráhy o třináct metrů, ale rozhodně podstatnou záležitostí z hlediska pneumatik je povrch dráhy v Assenu. Ta má po poslední přestavbě z roku 2006 dva druhy asfaltu nový a starý, jenž nabízí rozdílnou úroveň přilnavosti a opotřebení pneumatik. Navíc pokud v Assenu prší je okruh ve své nové části velmi kluzký.
Zpravidla Assen není náročným okruhem pro přední pneumatiky, ale hlavně pro pravou část zadních pneumatik. Zatáčky jedenáct až třináct ´Mandeveen´ až ´Meeuwenmeer´ jsou ty nejobtížnější z hlediska zatížení pravé strany pneumatiky, protože motocykly v této části stráví hodně času v náklonu a když jezdci agresivně akcelerují v jejím výjezdu, zvyšuje to teplotu gumy.
Nepoměr pravých a levých zatáček okruhu v Assenu a zmiňované vysokorychlostní úseky, které jezdci prototypů absolvují ve vysokém náklonu Bridgestone přesvědčil, že je třeba pro holandskou Grans Prix nasadit asymetrickou zadní hladkou pneumatiku, která všechny tyto požadavky zvládne. Naopak poměrně málo míst intenzivního brzdění jezdcům umožní použít u přední pneumatiky měkčí směs, která jim umožní získat dobrý kontakt na kluzkém povrchu. Pro Assen je tentokrát výběr z měkkých a středních směsí, stejně jak tomu bylo letos v Le Mans.
„Assen je plynulý okruh, který je náročný na pravou stranu zadních pneumatik,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport. „Celkově tu není zatížení pneumatik zvlášť vysoké, ale pravá strana zadních pneumatik dosahuje relativně vysokých teplot kvůli počtu a povaze pravých zatáček. V tomto roce jsme do Assenu přivezli asymetrickou zadní pneumatiku, abychom jezdcům nabídli lepší kombinaci výkonu v zahřátí a životnosti na nesourodém rozložení okruhu v Assenu.“
„Po rekonstrukci v roce 2006 tam jsou dva viditelné druhy asfaltu,“ pokračoval Ubukata. „Nová část má povrch kluzký, zatímco ta stará hrubý a to je pro jezdce hodně zrádné, aby během jednoho kola získali konzistentní pocit. Naše pneumatiky musí rovněž zvládnout širokou škálu zatáček od velmi pomalých až po ty vysokorychlostní, takže široký pracovní rozsah tady bude zvlášť užitečný a dobrá přilnavost na straně pneumatiky a její životnost pak rozhodující.“