Do Sepangu s novou verzí GSV-R

Podle Paula Denninga je tovární tým Suzuki MotoGP na první test v Sepangu připraven a už se nemůže dočkat až vyzkoušejí novou verzi jejich prototypu GSV-R.

Během zimní přestávky se v továrně Suzuki pracovalo na nejvyšší obrátky, aby svým dvěma jezdcům v mistrovství světa silničních motocyklů Lorisi Capirossimu a Álvaro Bautistovi stačili dodat do únorového testu dvě nejnovější verze motocyklu Suzuki.

„Vývojový tým se soustředil na to, aby udělal motocykl mnohem více přizpůsobivější,“ uvedl Denning pro motogp.com. „Budou tam některé důležité vývojové změny na podvozku a nejméně jeden kompletní podvozek už s novým rámem vyzkoušíme v Sepangu.“

„Budeme rovněž pracovat na plynulejší distribuci výkonu a na lepší ovladatelnosti pro jezdce. Odezva (z továrny) byla pozitivní. To v sobě zahrnuje nespočet simulací na zkušební stolici a brzdě, protože v rámci nového vývoje nemůžeme v tomto ročním období v Japonsku jezdit kvůli počasí nebo velmi nízkým teplotám. To znamená, že budeme vědět na čem jsme až když vyjedeme na dráhu v Sepangu.“

Poslední test v portugalském Estorilu, jenž v sedle Suzuki absolvoval koncem roku 2009 Álvaro Bautista a zkušební jezdec japonského výrobce Nobuatsu Aoki, přinesl cenné informace technikům, kteří na vývoji GSV-R pokračovali po celou dobu zimní přestávky.

„Nemyslím si, že se v Sepangu soustředíme na to, abychom se snažili světu předvést v rámci nejlepšího času na kolo,“ pokračoval Denning. „Je to spíš o tom zapracovat na slabých stránkách motocyklu. Udělat ho mnohem více přizpůsobivý a to také vzhledem k různým povětrnostním podmínkám a nižším teplotám.“

„Kolik toho budeme schopni v Sepangu zvládnou je nyní těžké odhadnout, ale továrna Suzuki odvedla kus práce už před testem v Estorilu, což nám umožnilo vydat se správným směrem, protože tam bylo velmi chladno a podařilo se nám tam vyřešit některé problémy, které jsme dříve měli.“

„Věřme, že vývoj pokračuje správným směrem, ale bude to poprvé, kdy uvidíme motocykl 2010. Známe vše ohledně vývoje, ale jak to bude fungovat dohromady, tak na to si budeme muset počkat, když chlapi vyjedou v únoru na dráhu.“

„Motocykl byl v Estorilu rozhodně lepší v testu než závodu. Byl lépe ovladatelný, snadněji si šlo udržet konzistentní časy na kolo a o něco se  zlepšila přilnavost. Ke konci testu v Estorilu Álváro poprvé podrobněji  analyzoval chování motocyklu, protože do tohoto okamžiku bylo jeho úkolem si na motocykl hlavně zvyknout,“ řekl Paul Denning, který rovněž potvrdil, že v letošním roce Suzuki slaví padesátileté výročí závodění a tovární tým se tak představí se speciálním logem.

Doporučujeme

Články odjinud