Závod v Malajsii je předposledním podnikem sezony na okruhu, který je po Silverstonu druhým nejdelším v kalendáři šampionátu a kde jsou povětrnostní podmínky ve srovnání s Austrálií, jako den a noc.
Když Hiroši Aojama přiletěl do Sepangu tak řekl, že je to jako by během pár dní absolvoval dvoje ročních období - zimu a léto. To je Malajsie, neuvěřitelné horko, teploty přesahující hranici padesáti stupňů a nepříjemná vlhkost. Navíc se zničeho nic může spustit tropický liják a rozpálený povrch dráhy zchladit během pár minut.
Pro jezdce velmi náročný víkend stejně, jako pro jejich motocykly a pneumatiky. Bridgestone do Sepangu přiveze jen dvoje směsi předních pneumatik, protože úplně tu nejměkčí směs nemá za takových podmínek smysl používat. Na výběr tak bude z tvrdé a extra-tvrdé směsi.
V případě zadní pneumatiky je Sepang jedním ze čtyř okruhů v kalendáři, kde Bridgestone nenasadí asymetrickou pneumatiku. I když má okruh pět levých a deset pravých zatáček, teplota, která se během jednoho kola generuje v obou ramenech zadní hladké pneumatiky, je velmi podobná. Výběr tak bude ze střední a tvrdé směsi zadní hladké pneumatiky.
„Sepang představuje směs vysokorychlostních zatáček, dlouhých rovinek a intenzivního brzdění do těsných vlásenek, což je náročná výzva pro naše pneumatiky a pro jezdce, zejména pak v kombinaci s vysokými teplotami a vlhkostí,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport.
„Odolnost předních pneumatik je rozhodující na brzdách, zejména pak na konci dvou velmi dlouhých rovinek, kde jezdci brzdí z rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu na přibližně jen 80 kilometrů za hodinu a ve vysokorychlostních zatáčkách, které vyžadují velmi dobrou boční přilnavost a stabilitu.“
„Životnost pneumatik a nastavení motocyklu jsou rozhodující, protože vysoké teploty prostředí a povrchu dráhy představují jen minimum v rámci jejich chlazení, ale testovali jsme tu v průběhu zimy, což znamená, že by měli mít všichni dostatečné množství dat pro optimalizaci svého nastavení,“ řekl Hamašima.