Do tropického Sepangu přiveze Bridgestone jen tvrdší směsi

Závod v Malajsii je předposledním podnikem sezony na okruhu, který je po Silverstonu druhým nejdelším v kalendáři šampionátu a kde jsou povětrnostní podmínky ve srovnání s Austrálií, jako den a noc.
Do tropického Sepangu přiveze Bridgestone jen tvrdší směsi

Když Hiroši Aojama přiletěl do Sepangu tak řekl, že je to jako by během pár dní absolvoval dvoje ročních období - zimu a léto. To je Malajsie, neuvěřitelné horko, teploty přesahující hranici padesáti stupňů a nepříjemná vlhkost. Navíc se zničeho nic může spustit tropický liják a rozpálený povrch dráhy zchladit během pár minut.

Pro jezdce velmi náročný víkend stejně, jako pro jejich motocykly a pneumatiky. Bridgestone do Sepangu přiveze jen dvoje směsi předních pneumatik, protože úplně tu nejměkčí směs nemá za takových podmínek smysl používat. Na výběr tak bude z tvrdé a extra-tvrdé směsi.

V případě zadní pneumatiky je Sepang jedním ze čtyř okruhů v kalendáři, kde Bridgestone nenasadí asymetrickou pneumatiku. I když má okruh pět levých a deset pravých zatáček, teplota, která se během jednoho kola generuje v obou ramenech zadní hladké pneumatiky, je velmi podobná. Výběr tak bude ze střední a tvrdé směsi zadní hladké pneumatiky.

„Sepang představuje směs vysokorychlostních zatáček, dlouhých rovinek a intenzivního brzdění do těsných vlásenek, což je náročná výzva pro naše pneumatiky a pro jezdce, zejména pak v kombinaci s vysokými teplotami a vlhkostí,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport.

„Odolnost předních pneumatik je rozhodující na brzdách, zejména pak na konci dvou velmi dlouhých rovinek, kde jezdci brzdí z rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu na přibližně jen 80 kilometrů za hodinu a ve vysokorychlostních zatáčkách, které vyžadují velmi dobrou boční přilnavost a stabilitu.“

„Životnost pneumatik a nastavení motocyklu jsou rozhodující, protože vysoké teploty prostředí a povrchu dráhy představují jen minimum v rámci jejich chlazení, ale testovali jsme tu v průběhu zimy, což znamená, že by měli mít všichni dostatečné množství dat pro optimalizaci svého nastavení,“ řekl Hamašima.

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00