Do tropického Sepangu přiveze Bridgestone jen tvrdší směsi

Závod v Malajsii je předposledním podnikem sezony na okruhu, který je po Silverstonu druhým nejdelším v kalendáři šampionátu a kde jsou povětrnostní podmínky ve srovnání s Austrálií, jako den a noc.
Do tropického Sepangu přiveze Bridgestone jen tvrdší směsi

Když Hiroši Aojama přiletěl do Sepangu tak řekl, že je to jako by během pár dní absolvoval dvoje ročních období - zimu a léto. To je Malajsie, neuvěřitelné horko, teploty přesahující hranici padesáti stupňů a nepříjemná vlhkost. Navíc se zničeho nic může spustit tropický liják a rozpálený povrch dráhy zchladit během pár minut.

Pro jezdce velmi náročný víkend stejně, jako pro jejich motocykly a pneumatiky. Bridgestone do Sepangu přiveze jen dvoje směsi předních pneumatik, protože úplně tu nejměkčí směs nemá za takových podmínek smysl používat. Na výběr tak bude z tvrdé a extra-tvrdé směsi.

V případě zadní pneumatiky je Sepang jedním ze čtyř okruhů v kalendáři, kde Bridgestone nenasadí asymetrickou pneumatiku. I když má okruh pět levých a deset pravých zatáček, teplota, která se během jednoho kola generuje v obou ramenech zadní hladké pneumatiky, je velmi podobná. Výběr tak bude ze střední a tvrdé směsi zadní hladké pneumatiky.

„Sepang představuje směs vysokorychlostních zatáček, dlouhých rovinek a intenzivního brzdění do těsných vlásenek, což je náročná výzva pro naše pneumatiky a pro jezdce, zejména pak v kombinaci s vysokými teplotami a vlhkostí,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport.

„Odolnost předních pneumatik je rozhodující na brzdách, zejména pak na konci dvou velmi dlouhých rovinek, kde jezdci brzdí z rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu na přibližně jen 80 kilometrů za hodinu a ve vysokorychlostních zatáčkách, které vyžadují velmi dobrou boční přilnavost a stabilitu.“

„Životnost pneumatik a nastavení motocyklu jsou rozhodující, protože vysoké teploty prostředí a povrchu dráhy představují jen minimum v rámci jejich chlazení, ale testovali jsme tu v průběhu zimy, což znamená, že by měli mít všichni dostatečné množství dat pro optimalizaci svého nastavení,“ řekl Hamašima.


18. října | Marc Márquez dnes napsal na Twitter: "Ahoj všem! Jsem bratr Alexe Márqueze." odkaz
18. října | Takto otec bratrů Márquezových prožíval Alexův boj o vítězství. Nakonec tedy Alex Márquez dojel těsně druhý za Rinsem. odkaz
18. října | Alex Márquez si dnes dojel pro druhé podium v řadě. odkaz
18. října | Joan Mir sice ještě nevyhrál ani jeden závod MotoGP, ale po dnešku je novým vedoucím mužem šampionátu. Je to poprvé od roku 2000, co se do čela šampionátu dostal jezdec Suzuki. odkaz
18. října | Fabio Quartararo, který měl včera hodně těžký pád, dnes startoval z pole position, ale závod dokončil až na osmnáctém místě. Přišel tak o vedení v šampionátu. odkaz