Dobrý začátek pro Monster Tech 3

Stejně jako dvojice Hondy, Fiat Yamahy a Ducati, tak i jezdecká dvojice Monster Tech 3 zajela časy, které jim v pátečním tréninku na okruhu v Misanu přiřadily ve výsledkové tabulce pozice těsně pod sebou.

Colin Edwards po celý trénink jezdil na měkčí variantě obutí své satelitní M1, na které zvládl také osmadvacet kol závodní simulace a výsledkem byl nadšený. Dnes byl s pátým časem na kolo rovněž nejlepším netovárním jezdcem, takže pokud si stejně dobře povede i zítra, může v neděli klidně bojovat o pozice do šestého místa.

„Tak to byl dobrý začátek víkendu a s motorkou jsem skutečně velmi spokojen,“ řekl úvodem Colin Edwards, pátý muž úvodního tréninku na Velkou cenu San Marina. „Na začátku tréninku jsme měli trošku víc váhy na předku motorky, ale po drobné úpravě jsme váhu dostali dozadu a to mi opravdu zlepšilo kontakt s motorkou.“

„Po celý trénink jsem si nechal jednu zadní pneumatiku a měl z toho dobrý pocit. Byla to měkčí směs, ale už teď to vypadá na ideální pneumatiku pro závod,“ pokračoval Američan. „Velmi dobré vlastnosti prokázala jízdou na dlouhou vzdálenost a moje nejrychlejší kolo jsem zajel až v šestadvacátém kole, takže ohledně výkonu pro závod nemáme žádné obavy. Ani jsem neměl problémy s protáčením a chlapům v týmu řekl, že to vypadá na tu nejlepší přilnavost, kterou jsem v tomto roce měl.“

Ben Spies, druhý muž závodu v Indianapolisu zahájil trénink šestým nejlepším časem dne. Na týmového kolegu Colina Edwardse v pátek ztratil 0,058 sekundy a na nejlepší čas Daniho Pedrosy pak 1,120 sekundy. Nicméně s výkonem je Američan spokojený, protože před sobotním tréninkem vědí, co mají udělat, aby už zítra Američanova Yamaha výrazným způsobem zrychlila.

„S dneškem jsem spokojený, je to další solidní začátek,“ řekl Ben Spies. „Stejně jako Colin jsem po celý trénink zůstal na měkké pneumatice a zatímco jsem s časy na kolo spokojený, vím, že to může být ještě lepší. Můžeme zlepšit zadní část, protože právě tam jsem postrádal špetku přilnavosti a stability, jenž by mi umožnila jezdit rychleji.“

„Rozhodně pak můžeme provést zlepšení na předku motorky. Nebyl to sice nějak zásadní problém, ale necítil jsem se dobře,“ pokračoval Spies. „Takže jen s pár drobnými problémy jsem s tímto tréninkem spokojen. Určitě tam není sekunda, kterou můžeme najít, ale rozhodně tam několik desetin je, které můžeme získat různými změnami v nastavení, což vyzkoušíme už zítra.“

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00