Domácí Grand Prix pro Bridgestone

Domácí Grand Prix pro Bridgestone

Velká cena Japonska je domácím podnikem pro výrobce pneumatik Bridgestone. Závodní okruh Twin Ring Motegi leží nedaleko města Mito, což je jen několik hodin cesty od hlavní centrály japonského výrobce v Tokiu.

V dubnu došlo k přesunu japonské Grand Prix na měsíc říjen, protože po erupci islandské sopky došlo k potížím v letecké dopravě a nebylo jisté, že se všichni na ostrovy vycházejícího slunce dostanou v termínu. Nyní je závod v Motegi čtrnáctým podnikem sezony a zahajuje sérii tří mimoevropských Velkých cen na okruzích v Japonsku, Malajsii a Austrálii.

Charakteristickým rysem okruhu jsou dlouhé, rychlé rovinky, po kterých následují úseky intenzivního brzdění do zatáček v jejichž výjezdu se stejně prudce akceleruje. To vyžaduje od přední pneumatiky velmi dobrou stabilitu na brzdách a u zadní zase dobrou přilnavost při akceleraci.

„Motegi je okruhem typu brzda-plyn s místy intenzivního brzdění a následné akcelerace, což má tradičně za následek, že se celé závodní pole drží pohromadě a nabízí velmi vyrovnaný závod,“ řekl Tohru Ubukata z Bridgestone. „Výrazně odolná střední část je důležitá u předních pneumatik pro stabilitu při brzdění a u zadních pak k potřebné trakci při akceleraci.“

„Vzhledem k změně termínu jsou nyní teploty o něco vyšší než v dubnu, takže jsme museli náš výběr směsí upravit a pro přední a zadní pneumatiky zvolit o něco tvrdší směs. Povrch dráhy má vysokou přilnavost a je docela drsný, navíc uspořádání okruhu nenabízí příliš levotočivých zatáček, takže jsme se pro tento rok, také s ohledem na odezvu jezdců z předchozího ročníku, rozhodli přivést asymetrickou zadní pneumatiku.“

„Soustavně studujeme data z minulého roku a nasloucháme požadavkům ze strany jezdců ve snaze zdokonalit výběr našich směsí a Motegi je toho velmi dobrým příkladem,“ řekl závěrem Tohru Ubukata, který u Bridgestone pracuje na vývoji závodních pneumatik.

Doporučujeme

Články odjinud