Velká cena Japonska je domácím podnikem pro výrobce pneumatik Bridgestone. Závodní okruh Twin Ring Motegi leží nedaleko města Mito, což je jen několik hodin cesty od hlavní centrály japonského výrobce v Tokiu.
V dubnu došlo k přesunu japonské Grand Prix na měsíc říjen, protože po erupci islandské sopky došlo k potížím v letecké dopravě a nebylo jisté, že se všichni na ostrovy vycházejícího slunce dostanou v termínu. Nyní je závod v Motegi čtrnáctým podnikem sezony a zahajuje sérii tří mimoevropských Velkých cen na okruzích v Japonsku, Malajsii a Austrálii.
Charakteristickým rysem okruhu jsou dlouhé, rychlé rovinky, po kterých následují úseky intenzivního brzdění do zatáček v jejichž výjezdu se stejně prudce akceleruje. To vyžaduje od přední pneumatiky velmi dobrou stabilitu na brzdách a u zadní zase dobrou přilnavost při akceleraci.
„Motegi je okruhem typu brzda-plyn s místy intenzivního brzdění a následné akcelerace, což má tradičně za následek, že se celé závodní pole drží pohromadě a nabízí velmi vyrovnaný závod,“ řekl Tohru Ubukata z Bridgestone. „Výrazně odolná střední část je důležitá u předních pneumatik pro stabilitu při brzdění a u zadních pak k potřebné trakci při akceleraci.“
„Vzhledem k změně termínu jsou nyní teploty o něco vyšší než v dubnu, takže jsme museli náš výběr směsí upravit a pro přední a zadní pneumatiky zvolit o něco tvrdší směs. Povrch dráhy má vysokou přilnavost a je docela drsný, navíc uspořádání okruhu nenabízí příliš levotočivých zatáček, takže jsme se pro tento rok, také s ohledem na odezvu jezdců z předchozího ročníku, rozhodli přivést asymetrickou zadní pneumatiku.“
„Soustavně studujeme data z minulého roku a nasloucháme požadavkům ze strany jezdců ve snaze zdokonalit výběr našich směsí a Motegi je toho velmi dobrým příkladem,“ řekl závěrem Tohru Ubukata, který u Bridgestone pracuje na vývoji závodních pneumatik.