Na začátku kvalifikace MotoGP byla na trati ještě vlhká místa a zrádné podmínky nachytaly několik jezdců. Na zemi se postupně ocitli Hernandez, Pirro, Edwards a Crutchlow.
Rychlostně se dařilo tradiční trojici Lorenzo, Pedrosa a Stoner, ke které se příležitostně přimíchal Crutchlow. Do závěrečných bojů vstupoval na čele Jorge Lorenzo.
Na bývalého mistra světa úspěšně zaútočil čtyři minuty před koncem Dani Pedrosa a ujal se vedení, přičemž svůj náskok v dalších kolech ještě navýšil. K Pedrosovi a Lorenzovi se překvapivě nikdo další nepřidal, dokonce ani Stoner nedokázal zrychlit na úroveň svých španělských soupeřů.
V posledních minutách se tedy boj o pole position redukoval na duel mezi Pedrosou a Lorenzem. Jezdec Yamahy se díky svému poslednímu kolu dokázal vrátit na první místo, ale ještě musel čekat, jak se bude dařit v posledním pokusu Pedrosovi. Ten se sice snažil si pole position vzít zpět, ale neuspěl.
Do první řady se k Lorenzovi a Pedrosovi postaví Nicky Hayden, kterému se tak znovu dařilo výrazně lépe než týmovému kolegovi Rossimu. Ital byl opět nejhorší z jezdců na prototypech a zajel až 13. čas.
Druhá řada patří Crutchlowovi, Stonerovi a Spiesovi. Nejlepším závodníkem CRT byl desátý Randy de Puniet.
Karel Abraham se dlouho držel v první desítce, ale nakonec zůstal těsně za ní na 11. pozici. „Nemůžu být úplně spokojený, mohlo to být lepší,“ řekl Karel Abraham. „Hlavně poslední kolo jsem mohl zajet na osmé místo. Toho jsme mohli dosáhnout, takže jedenácté beru jako nic moc. Dobré je, že časy jezdím stabilně. Motorka funguje dobře, ale když trať začala osychat, tak mi začal odskakovat předek. Do konce kvalifikace už zbývalo jen kolem deseti minut, takže nebyl čas zastavit a zkusit změnit nastavení. Nepříjemné jsou mokré obrubníky na kraji dráhy, motorku to hodně rozhodí.“
Šéfmechanik Cardion AB Motoracing Marco Grana k výkonu v kvalifikaci dodal: „Dnešek byl dobrý i špatný zároveň. To dobré je, že víme, že dokážeme být stejně rychlí jako jezdci pohybující se kolem šestého místa. To horší je, že jsme nedokázali takové opravdu rychlé kolo kompletně zajet a jsme na jedenáctém místě, i když reálně máme na to být kolem osmé pozice.“
„S motorkou jsme spokojení, jen jsme museli přenastavit elektroniku. Při kvalifikaci jsme totiž tento víkend jeli poprvé na suché trati. Je skvělé, že jsme najezdili hodně kol a je to dobré východisko pro zítřejší závod. Podle předpovědi má celý den pršet, ale my jsme na to připraveni. Při ranním tréninku jsme nastavení na mokro ještě vylepšili,“ dodal Ital.
GP Španělska - MotoGP, kvalifikace
P. |
Jezdec |
Tým |
Motocykl |
km/h |
Čas |
Ztráta |
1 |
Jorge LORENZO |
Yamaha Factory Racing |
Yamaha |
282.1 |
1'39.532 |
|
2 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
Honda |
283.5 |
1'39.667 |
0.135 |
3 |
Nicky HAYDEN |
Ducati Team |
Ducati |
282.3 |
1'40.563 |
1.031 |
4 |
Cal CRUTCHLOW |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
281.7 |
1'40.570 |
1.038 |
5 |
Casey STONER |
Repsol Honda Team |
Honda |
285.9 |
1'40.577 |
1.045 |
6 |
Ben SPIES |
Yamaha Factory Racing |
Yamaha |
280.9 |
1'41.090 |
1.558 |
7 |
Andrea DOVIZIOSO |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
284.0 |
1'41.180 |
1.648 |
8 |
Alvaro BAUTISTA |
San Carlo Honda Gresini |
Honda |
286.9 |
1'41.447 |
1.915 |
9 |
Stefan BRADL |
LCR Honda MotoGP |
Honda |
287.3 |
1'41.550 |
2.018 |
10 |
Randy DE PUNIET |
Power Electronics Aspar |
ART |
265.6 |
1'41.700 |
2.168 |
11 |
Karel ABRAHAM |
Cardion AB Motoracing |
Ducati |
284.2 |
1'41.724 |
2.192 |
12 |
Hector BARBERA |
Pramac Racing Team |
Ducati |
288.8 |
1'41.871 |
2.339 |
13 |
Valentino ROSSI |
Ducati Team |
Ducati |
282.3 |
1'42.961 |
3.429 |
14 |
Aleix ESPARGARO |
Power Electronics Aspar |
ART |
267.7 |
1'43.135 |
3.603 |
15 |
Michele PIRRO |
San Carlo Honda Gresini |
FTR |
268.2 |
1'43.363 |
3.831 |
16 |
Mattia PASINI |
Speed Master |
ART |
266.5 |
1'44.308 |
4.776 |
17 |
Yonny HERNANDEZ |
Avintia Blusens |
BQR |
269.5 |
1'44.467 |
4.935 |
18 |
Danilo PETRUCCI |
Came IodaRacing Project |
Ioda |
257.4 |
1'44.645 |
5.113 |
19 |
Ivan SILVA |
Avintia Blusens |
BQR |
261.4 |
1'44.717 |
5.185 |
20 |
James ELLISON |
Paul Bird Motorsport |
ART |
264.8 |
1'45.724 |
6.192 |
21 |
Colin EDWARDS |
NGM Mobile Forward Racing |
Suter |
264.5 |
1'46.200 |
6.668 |