Domenicali: O penalizacích diskutujeme a jako vzor máme F1

Ital hovořil o plánovaných penalizacích za předčasnou výměnu motoru.
Už brzy můžeme být svědky situace, že na startovním roštu Velké ceny, uvidíme Valentina Rossiho nebo Casey Stonera na posledním místě. Že je to málo pravděpodobné? Dnes možná ano, ale už možná v roce 2010 tam po výměně motoru, který nevydrží stanovený počet závodů, zamíří každý z jezdců MotoGP.

Plánované zvýšení životnosti pohonných jednotek až o padesát procent, což znamená, že jeden motor bude muset stačit na dva až tři závodní víkendy jsou změny, které se můžou už brzy projevit v MotoGP, jako reakce na současnou celosvětovou ekonomickou situaci.

Se změnami v technických pravidlech, tak samozřejmě budou platit i sankce za jejich nedodržení, což je v tomto případě předčasná výměna motoru. O možnostech penalizací, které jsou stále předmětem různých jednání, hovořil šéf Ducati Claudio Domenicali, který úvodem řekl: „Samozřejmě o nich stále diskutujeme a formuli 1 máme jako vzor.“

„Musíme ještě definovat, zda penalizace bude bodová a jezdec odstartuje do závodu z pozice, na kterou se kvalifikoval, ale potom dostane jen polovinu bodů, které získal v samotném závodě. Nebo, bude startovat z poslední pozice na startovním roštu a s určitým časovým zpožděním, aby se zajistila bezpečnost v první zatáčce.“

„Chceme se tak vyhnout nebezpečné situaci, kdy ze zadu odstartuje ten nejrychlejší a pak se bude snažit jezdce před sebou dojet a v první zatáčce hned čtyři z nich přejet.“

„Stále se o tom ještě diskutuje, ale nějaký druh penalizace tam bude. Ale jezdec tak může závodit.“

Životnost pohonných jednotek závisí i od času stráveného na závodní dráze, přesněji od ujetých kilometrů, čili moto-hodin. Právě zkrácení určitých partií závodního víkendu je předmětem diskusí, protože tato záležitost by se už viditelně dotkla samotných diváků a fanoušků tohoto sportovního odvětví.

Hovoří se o tom, že tréninky a kvalifikace se můžou zkrátit o deset až patnáct minut nebo se zruší úplně páteční dopolední trénink. Rovněž může být stanoven limit ujetých kilometrů pro každého z jezdců, což by mohlo vyvolat otázku, zda právě divák není ten, co během závodního víkendu ztratí nejvíc.

V odpovědi na tuto otázku Claudio Domenicali uvedl: „Řekněme, že bereme do úvahy všechny aspekty a fanoušci jsou jedním z nejdůležitějších. Takže všechno co uděláme, vždy na ně bude brán zřetel.“

„Plánujeme snížení času stráveného na dráze, jen o jeho malou část, ale jinak vše zůstává zachováno, takže máme dál pátek, máme dál sobotu a neděli.“

„Myslím, že se musíme všichni něčeho trochu vzdát. V tomto případě se fanoušek na závodním okruhu bude muset vzdát jen něco málo kol, kdy před ním projede jezdec, ale nemyslím si, že to bude velký problém,“ uvedl závěrem Claudio Domenicali z Ducati.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00