Domenicali: O penalizacích diskutujeme a jako vzor máme F1

Ital hovořil o plánovaných penalizacích za předčasnou výměnu motoru.
Už brzy můžeme být svědky situace, že na startovním roštu Velké ceny, uvidíme Valentina Rossiho nebo Casey Stonera na posledním místě. Že je to málo pravděpodobné? Dnes možná ano, ale už možná v roce 2010 tam po výměně motoru, který nevydrží stanovený počet závodů, zamíří každý z jezdců MotoGP.

Plánované zvýšení životnosti pohonných jednotek až o padesát procent, což znamená, že jeden motor bude muset stačit na dva až tři závodní víkendy jsou změny, které se můžou už brzy projevit v MotoGP, jako reakce na současnou celosvětovou ekonomickou situaci.

Se změnami v technických pravidlech, tak samozřejmě budou platit i sankce za jejich nedodržení, což je v tomto případě předčasná výměna motoru. O možnostech penalizací, které jsou stále předmětem různých jednání, hovořil šéf Ducati Claudio Domenicali, který úvodem řekl: „Samozřejmě o nich stále diskutujeme a formuli 1 máme jako vzor.“

„Musíme ještě definovat, zda penalizace bude bodová a jezdec odstartuje do závodu z pozice, na kterou se kvalifikoval, ale potom dostane jen polovinu bodů, které získal v samotném závodě. Nebo, bude startovat z poslední pozice na startovním roštu a s určitým časovým zpožděním, aby se zajistila bezpečnost v první zatáčce.“

„Chceme se tak vyhnout nebezpečné situaci, kdy ze zadu odstartuje ten nejrychlejší a pak se bude snažit jezdce před sebou dojet a v první zatáčce hned čtyři z nich přejet.“

„Stále se o tom ještě diskutuje, ale nějaký druh penalizace tam bude. Ale jezdec tak může závodit.“

Životnost pohonných jednotek závisí i od času stráveného na závodní dráze, přesněji od ujetých kilometrů, čili moto-hodin. Právě zkrácení určitých partií závodního víkendu je předmětem diskusí, protože tato záležitost by se už viditelně dotkla samotných diváků a fanoušků tohoto sportovního odvětví.

Hovoří se o tom, že tréninky a kvalifikace se můžou zkrátit o deset až patnáct minut nebo se zruší úplně páteční dopolední trénink. Rovněž může být stanoven limit ujetých kilometrů pro každého z jezdců, což by mohlo vyvolat otázku, zda právě divák není ten, co během závodního víkendu ztratí nejvíc.

V odpovědi na tuto otázku Claudio Domenicali uvedl: „Řekněme, že bereme do úvahy všechny aspekty a fanoušci jsou jedním z nejdůležitějších. Takže všechno co uděláme, vždy na ně bude brán zřetel.“

„Plánujeme snížení času stráveného na dráze, jen o jeho malou část, ale jinak vše zůstává zachováno, takže máme dál pátek, máme dál sobotu a neděli.“

„Myslím, že se musíme všichni něčeho trochu vzdát. V tomto případě se fanoušek na závodním okruhu bude muset vzdát jen něco málo kol, kdy před ním projede jezdec, ale nemyslím si, že to bude velký problém,“ uvedl závěrem Claudio Domenicali z Ducati.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00