Dovizioso cítí šanci bojovat o ty nejvyšší příčky

Pětadvacetiletý jezdec příští týden odstartuje třetí sezonu u tovární Repsol Hondy, krok za krokem míří vstříc světové špičce a s letošním model Hondy RC212V má velkou šanci zaznamenat výrazný výsledek.
Dovizioso cítí šanci bojovat o ty nejvyšší příčky

V neděli začíná poslední test třídy MotoGP, tentokrát už přímo v dějišti zahajovací Grand Prix v Kataru. Pro Andrea Doviziosa to představuje poslední možnost připravit svůj stroj na těžké souboje v úvodu sezony 2011.

Na to, jaká bude nadcházející sezona, jaké jsou Italovy ambice, očekávání nebo jak je spokojený s letošním modelem RC212V, odpověděl v rozhovoru těsně před odjezdem na Blízký východ.

Koncem týdne začíná poslední předsezonní test MotoGP, jaká bude vaše pozice v boji o mistrovský titul?
Andrea Dovizioso: „Věřím, že můžeme uvažovat o mistrovském titulu, protože máme spoustu možností, abychom toho dosáhli. Nyní je situace taková, že nejsem tak rychlý jako Dani a Casey, zejména, co se týče nastavení rychlých kol, ale také trošku v závodní rychlosti. Oba testy jsme absolvovali na stejném okruhu, takže nyní potřebujeme zjistit, jaká bude naše úroveň na jiné dráze a ve srovnání s ostatními soupeři. Skutečně si myslím, že máme hodně šancí o to usilovat. Musíme se ještě zlepšit v některých oblastech a vyřešit problémy s přední částí, ale jsem přesvědčen, že dokážeme zajet dobrou sezonu. Zda budeme skutečně bojovat o titul v mistrovství, tak to ještě nevím.“

Závodní víkend v Kataru je rozdělen na čtyři dny, jaký máte na to názor?
Andrea Dovizioso: „Moc se mi to nelíbí, protože je to příliš dlouho. Nemyslím, že dva dny po jednom tréninku je ten nejlepší způsob práce, ale všichni jsme na tom stejně, takže to tak velký problém nebude.“

Repsol Honda má tři jezdce s obrovským potenciálem. Všichni jste rychlí a máte motocykl, který do této chvíle funguje velmi dobře. Zdá se, že tento šampionát bude hodně rychlý, co na to říkáte?
Andrea Dovizioso: „Myslím, že tento ročník bude rychlejší a vyrovnanější než v posledních několika letech. Úroveň Hondy a Yamahy je velmi podobná. Je tu šest jezdců, kteří závodí na těchto dvou značkách, které mají šanci bojovat o vítězství v závodech a šampionátu. Musíme také počítat s Valentinem, protože každý ví, jaký je to silný jezdec. Co se nás týče, tak mít v tovární skupině HRC trojici jezdců je důležité a také nás to hodně motivuje. Nikdy jsem nezažil tak rychlé předsezonní testy, kde si jezdci podstatně zlepšili své časy na kolo. To znamená, že všichni chtějí být vpředu a to je opravdu motivující. Je to také důležité z toho hlediska, že Honda bude mít pokaždé možnost figurovat v boji o vedení.“

Klepněte pro větší obrázek

Jaké jsou v této chvíli klíčové rysy vašeho motocyklu?
Andrea Dovizioso: „Výkon, to je nepochybně jedna z jeho velmi silných stránek. Ale je rovněž velmi výkonný na brzdách. Teď máme bohužel stále nějaké problémy se zadní částí motorky, ale předek už funguje velmi dobře. Trakce je rovněž dobrá, takže věřím, že tento technický komplet je skutečně konkurenceschopný.“

Kterou oblast ještě budete muset zlepšit?
Andrea Dovizioso: „Potřebuje dořešit problém s přední části motocyklu, který nastal během simulace závodu, to je velmi naléhavé. Musíme také zapracovat na stabilitě zadní části. Někdy nám odskakuje zadní kolo a pokud se nám podaří najít způsob, jak to vyřešit, motorka bude perfektní.“

Co nám můžete říct k těmto třem základním komponentům stroje?

Spojka: „Myslím, že je příčinou ztráty stability. Nejsem inženýr, ale tak to cítím.“

Motorová brzda: „Zaznamenali jsme podstatné zlepšení během prvního dne druhého testu v Malajsii, takže jsem s prací inženýrů spokojen.“

Nové odpružení: „Tlumení 2011 je velmi dobré, nabízí jezdcům lepší odezvu a my jsme tak schopni brzdit později. Vpředu jsou určitě vibrace, ale na datech neznatelné, vypadá to, že je to něco, co vnímají jen samotní jezdci, takže to velký problém není.“

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00