Dovizioso je v polovině sezony třetí, ale i tak nemá nic jisté

Zajímavá myšlenka tříčlenného továrního týmu Hondy v podobě Casey Stonera, Daniho Pedrosy a Andrea Doviziosa je zdá se nenávratně ztracena, protože jednání s Red Bullem zatím požadované finance nepřinesly.

Casey Stoner už má svou pozici u Hondy jistou, Dani Pedrosa je blízko prodloužení smlouvy a pravděpodobně to bude Andrea Dovizioso, kdo půjde z kola ven. Samozřejmě je to pro Hondu velmi těžká situace, Dovizioso je v jejich službách od začátku své kariéry v mistrovství světa (první kompletní sezona v roce 2002) a přijít o talentovaného závodníka se nikomu nechce.

HRC má stále naději, že se pro rok 2011 podaří najít partnera, který tříčlenný ´super´tým dokáže ufinancovat, když viceprezident HRC Shuhei Nakamoto v Laguně Seca řekl: „Zatím nic není rozhodnuto. Stále jednáme s jezdci a sponzory.“

Red Bull nicméně popřel, že by v tomto projektu hrál nějakou roli, i když jeden z manažerů Hondy Livio Supo, jmenoval tuto rakouskou společnost, jako jednoho z kandidátů. „Jednáme nejen s Red Bullem, ale také s dalšími společnostmi,“ řekl Suppo.

Pro evropského výrobce energetických nápojů by to představovalo skvělou příležitost, jak se utkat na poli reklamy se svým konkurentem z USA, protože americká společnost Monster naopak plánuje rozšířit své aktivity v Moto2 a MotoGP. HRC také jedná se stávajícím partnerem v podobě Repsolu, ale v tomto případě by se asi jednalo pouze o dvojici jezdců.

Oficiálně nebylo nikdy nic potvrzeno, ale má se za to, že Andrea Dovizioso má ve smlouvě položku, kde se píše, že pokud bude v polovině sezony v první pětce, má jistou tovární motorku. Před závodem v České republice, jenž odstartuje druhou polovinu sezony 2010, patří Italovi v průběžném hodnocení šampionátu třetí příčka.

V případě Doviziosa to může nakonec dopadnou tak, že se přesune do satelitu Gresiniho San Carlo, ale s plnou tovární podporou nového modelu RC212V pro rok 2011. Objevila se už i taková možnost, že přestoupí do satelitu Yamahy Tech3, kde se nyní vážně řeší otázka jezdeckého obsazení. Dovizioso je ale srdcem i duší jezdcem Hondy, takže varianta s Gresiniho týmem, bude v jeho případě asi pravděpodobnější.

7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz
8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00