Dovizioso: Letos jsme připraveni lépe než loni

Italský jezdec pojede druhou sezonu v barvách továrního týmu Hondy a jeho výkony budou bedlivě sledovány, protože se nyní od něho očekávají jen ty dobré výsledky.
Dovizioso: Letos jsme připraveni lépe než loni

V této chvíli má za sebou dva předsezonní testy v Malajsii, které sice neznamenaly nějaké výraznější umístění ve výsledkové listině, ale s prací, kterou během čtyř dnů v Sepangu odvedli je spokojený stejně jako s materiálem, který Honda dodala k testování.

Andrea Dovizioso postupně zrychluje a je si vědom skutečnosti, že v letošním roce je mnohem lépe připravený než tomu bylo v roce minulém. Před jeho týmem sice ještě stojí hodně práce, ale Ital věří, že letos bude patřit k jezdcům bojujícím o přední příčky.

Na otázky Andrea Dovizioso odpovídal po skončení druhého předsezonního testu na okruhu Sepang v Malajsii.

Především blahopřejeme k tomu, že jste se stal otcem … jak se dokážete vypořádat se skutečností, že jezdíte s motocyklem dosahujícím tří set kilometrové rychlosti a doma na vás čeká malá Sara?
Andrea Dovizioso: „Je to něco o čem jsem uvažoval, když jsem se do dozvěděl, ale jsem mladý a zaměřil jsem se na to čeho chci dosáhnout, takže si nemyslím, že by mě to mělo změnit. Je to tak, jak to bylo předtím. Na svou práci se velmi koncentruji a to není problém. Pokud mám být upřímný, tak je to zkušenost, která mě může jen posílit.“

Je nyní pro vás těžší trávit více času mimo domov?
AD: „Teď jsme zahájili šampionát, takže zatím ne, ale možná o něco později. Narodila se v polovině prosince, dva a půl měsíce jsem trénoval, ale také trávil čas s dcerou a její matkou.“

Teď zpátky k motocyklům. Před několika týdny jste měl dobrý start do sezony a v posledním testu jste potvrdil, že pokračujete správným směrem. Jste spokojený s prací, kterou Honda během zimy odvedla?
AD: „Velmi spokojený, protože pracovali skutečně hodně usilovně a pro továrnu je důležité, aby věděla jaké zlepšení je třeba udělat a především proto, že se potvrdilo, že tato práce byla úspěšná. Pravdou je, že nyní nemůžeme polevit a musíme se zlepšit víc, protože zatím nejsme dostatečně rychlí, ale spokojený jsem.“

Žádal jste od HRC hodně změn po prvním testu v Sepangu?
AD: „Ano, spoustu věcí, protože během prvního testu nebylo tolik času, aby se všechno vyzkoušelo. Tyto změny provedli a dokonce změnili i moji pozici na motocyklu, což může vypadat jako banální záležitost, ale výkon to může hodně ovlivnit. S těmito změnami pokračujeme směrem, o kterém si myslíme, že je tím správným. Problémy se objevují, ale to je normální a my je řešíme.“

Obdržel jste všechen požadovaný materiál?
AD: „Ano, jsem velmi spokojen s jejich prací, i když je toho stále dost co je třeba udělat.“

Jaký test na vás čeká v Kataru?
AD: „Zatím nevím, protože ještě musím mluvit s týmem. Okruh v Kataru je svým způsobem specifický a co se stane tam není pro další vývoj moc směrodatné, ale budeme se tam snažit zajet lépe než v Malajsii. Budeme testovat a uvidíme jaký je náš potenciál, protože poslední dva testy byly na dráze v Sepangu, která mi vyhovuje a budeme potřebovat zjistit naši výkonnostní úroveň právě tam.“

Jaké vývojové úrovně myslíte dosáhl nový stroj?
AD: „Vše závisí od pneumatik Bridgestone, protože to je extrémně důležité hledisko. Pokud nepostavíte stroj, který z nich dokáže vytěžit maximum, tak můžete jezdit jak chcete, ale nevyhrajete. Takže se práce zaměřuje právě na to.“

S novým odpružením Öhlins jste spokojený?
AD: „Ano, okamžitě jsem se cítil dobře, i když letošní stroj je odlišný od toho předchozího. Nemáme žádné vážnější problémy a tyto testy jen potvrdily správnost řešení problémů, jenž jsme u některých použili a ty je dokázaly odstranit.“

Jaké jsou silné stránky Hondy RC212V a co ještě potřebujete zlepšit?
AD: „Snadněji se s ní jezdí na rozdíl od loňského stroje, což je to nejdůležitější. Je lépe vyvážená a o trošku více ovladatelná, ale stále to není její nejlepší stránka, protože to není dostatečné. Osmistovka potřebuje snadné ovládání k tomu, aby jela na maximum, není to jak v případě 990ccm, které byly výkonné a těžké, takže když jste dostali smyk tak to bylo normální. Současné stroje od vás vyžadují přesnost a musí být snadno řiditelné, aby si udržely rychlost.“

„Stroj je rychlý, ale není jednoduché s ním zajet ty nejlepší časy na kolo, což je velký problém dnešních strojů MotoGP. Právě tak jako být o něco rychlejší, což je Valentinova (Rossi) výhoda, protože oni nevypadají, že musí vynaložit takové úsilí, aby získali dobré časy a můžou jich dosahovat mnohem snadněji. Je důležité být mnohem více konzistentní a teprve potom se zaměříme na onu rychlost navíc, kterou potřebujeme.“

Překvapil vás v posledních testech někdo z nováčků?
AD: „Tady opravdu ne. Ve Valencii mě překvapil Spies, ale tady (Sepang) jsem ho moc neviděl.“

V letošní sezoně pojede v MotoGP pět Italů z toho Simoncelli bude závodit v satelitním týmu Hondy, ovlivňuje vás to nějakým způsobem?
AD: „Ne, je to hezké. Loni nás bylo pět a je fajn, že je tam tolik Italů a  zejména pak ti jezdci, které znám z dob, kdy jsem jezdil minimoto.“

Budete včas připraveni pro první závod sezony, tým, stroj a vy?
AD: „Budeme muset absolvovat test v Kataru, abychom si byli jistí. Nemůžu říct, že budeme připravení vyhrávat, ale budeme připraveni dříve a lépe než v minulém roce. V průběhu sezony se to hodně mění, protože každý závod je úplně jiný. Nyní jsme mnohem lépe připraveni než tomu bylo před rokem a díky tomu jsem spokojený. Ne tolik, abych byl schopen říct, že mám v plánu bojovat o šampionát, ale pracujeme na tom.“

Jak si váš stroj vedl v simulaci závodu?
AD: „Zajel jsem šestnáct nebo sedmnáct kol, ale nebylo to perfektní, protože podmínky byly hodně extrémní. Pro jezdce je velmi důležité absolvovat simulaci závodu, protože to jsou velmi náročné situace a za druhé se v jejím průběhu hodně mění výkon stroje a objevují se různé problémy.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

12:25 | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
12:09 | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
11:35 | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
11:35 | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |