Dovizioso očekává těžký boj mezi jezdci Hondy

Podle Itala, bude pro Hondu vzájemné soupeření mezi jezdci na prototypech RC212V jenom dobře, protože díky tomu budou neustále pod tlakem a v průběhu roku 2011 pracovat na dalších a dalších zlepšeních.
Dovizioso očekává těžký boj mezi jezdci Hondy

Letošní ročník mistrovství světa je posledním pro osmistovky, motocyklové prototypy MotoGP. I když koncem roku 2011 skončí ve Valencii jejich pětiletá éra a v průběhu roku už budou muset všichni výrobci testovat litrové prototypy, Honda má v plánu letošní mistrovství vyhrát.

Udělali pro to mnohé a možná tím nejzajímavějším řešením bylo, když čtyřem jezdcům nabídli tovární podporu. Marco Simoncelli ze San Carlo Honda Gresini z této výhody vytěžil jako první maximum v úvodním předsezonním testu v Sepangu, protože ten uzavřel v pozici nejrychlejšího závodníka.

Tovární podpoře HRC se samozřejmě těší jejich tovární tým Repsol Honda, který pro letošní sezonu navíc posílil o třetího jezdce, kterým je Casey Stoner. S příchodem nového jezdce tak u továrního týmu vzniká určité klima řekněme zdravé konkurence, která by měla Hondě vyhrát titul.

Když soupeřil v jednom týmu Valentino Rossi s Jorge Lorenzem, Yamaha vyhrála kde co a právě letošní rozložení sil u Hondy, tuto situaci nápadně připomíná. „Všichni chtějí ty nejrychlejší časy a každý z jezdců se o to maximálně snaží, což je pro Hondu jen dobře,“ řekl Andrea Dovizioso. „Pro dosažení těch nejlepších výsledků je konkurence ve vlastních řadách to nejlepší.“

První test v Sepangu vyhrál Marco Simoncelli, druhý test byl parketou pro Casey Stonera a Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso, kteří jsou vlastně v továrním týmu Hondy nejdéle, zatím na svou příležitost čekají. Samozřejmě pokud ta přijde s maximálním bodovým přídělem v závodech, tak to bude pro Hondu trefa do černého.

Podle Doviziosa měla Honda od roku 2007 s osmistovkou problémy. V roce 2006 vyhrál Američan Nicky Hayden titul s litrovým prototypem a od té doby Japonci na další triumf v šampionátu čekají. Pro závěrečný ročník má ale Honda připraven velmi dobrý technický komplet a svou šanci cítí Andrea Dovizioso stejně, jako všichni ostatní jeho kolegové na RC212V.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30