Dráha v Sachsenringu pneumatiky nešetří

Okruh Sachsenring, který leží na východě Německa je druhým nejkratším v kalendáři MS, ale pro pneumatiky jeden z nejtěžších v celém seriálu vzhledem k charakteru dráhy.

Drsný povrch tratě zvyšuje teplotu pneumatik a jejich opotřebení. Navíc se na Sachsenringu jede proti směru hodinových ručiček, takže v jednom kole musí pneumatiky zvládnout deset levých a pouze čtyři pravé zatáčky.

U zadních pneumatik zůstává stejná specifikace jaká byla naposledy použita v Barceloně, ale s tím rozdílem, že asymetrická pneumatika bude opatřena tvrdší směsí na své levé straně.

Pro přední obutí je Sachsenring vůbec nejtěžším okruhem šampionátu. Z toho důvodu přiveze Bridgestone směsi tvrdé a extra tvrdé. Od zahajovacího závodu v Kataru to bude poprvé, kdy bude u předních pneumatik nasazena extra tvrdá směs a stejné pneumatiky letos Bridgestone nasadí také v Brně a Sepangu.

Povětrnostní podmínky jsou během víkendu v Německu často proměnlivé a ani loňská Grand Prix nebyla výjimkou, i když samotný závod tehdy proběhl na suché dráze. Z vítězství se těšil Valentino Rossi, druhý skončil Jorge Lorenzo a třetí místo obsadil Dani Pedrosa. Pedrosa rovněž nastavil rekord kola, kterým překonal svůj tehdejší platný rekord z roku 2007 o téměř jednu sekundu.

„Sachsenring začíná dvěma pomalými pravotočivými zatáčkami, ale pak se otevře do série velmi dlouhých vysokorychlostních levotočivých zatáček, které vytvářejí v levé časti pneumatik vysoké teploty,“ řekl k víkendovému závodu na Sachsenringu Tohru Ubukata z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport.

„Vzhledem k tomu, že je charakter okruhu proti směru hodinových ručiček jsou naše asymetrické zadní pneumatiky opatřeny tvrdší směsí na jejich levé části a naše letošní zlepšená měkká směs je na pravé straně, aby nabídla dostatečný výkon v zahřátí a konzistentního citu jezdce v průjezdu čtyř pravotočivých zatáček.“

„Loni jsme mohli během závodu vidět dobrou kombinaci ve výběru směsi u zadní pneumatiky, která potvrdila, že obě naše směsi tvrdá a extra tvrdá fungovaly dobře,“ pokračoval Ubukata. „Požadavky kladené na pneumatiky jsou velmi vysoké a v tomto případě asi u předních a zadních pneumatik vůbec nejvyšší v celém roce. Zajištění životnosti po celou délku závodu je tak klíčové, takže nastavení strojů v součinnosti s jezdci, kteří dokážou využít maxima z našich pneumatik, bude velmi důležitá.“

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00