Dráha v Sachsenringu pneumatiky nešetří

Okruh Sachsenring, který leží na východě Německa je druhým nejkratším v kalendáři MS, ale pro pneumatiky jeden z nejtěžších v celém seriálu vzhledem k charakteru dráhy.

Drsný povrch tratě zvyšuje teplotu pneumatik a jejich opotřebení. Navíc se na Sachsenringu jede proti směru hodinových ručiček, takže v jednom kole musí pneumatiky zvládnout deset levých a pouze čtyři pravé zatáčky.

U zadních pneumatik zůstává stejná specifikace jaká byla naposledy použita v Barceloně, ale s tím rozdílem, že asymetrická pneumatika bude opatřena tvrdší směsí na své levé straně.

Pro přední obutí je Sachsenring vůbec nejtěžším okruhem šampionátu. Z toho důvodu přiveze Bridgestone směsi tvrdé a extra tvrdé. Od zahajovacího závodu v Kataru to bude poprvé, kdy bude u předních pneumatik nasazena extra tvrdá směs a stejné pneumatiky letos Bridgestone nasadí také v Brně a Sepangu.

Povětrnostní podmínky jsou během víkendu v Německu často proměnlivé a ani loňská Grand Prix nebyla výjimkou, i když samotný závod tehdy proběhl na suché dráze. Z vítězství se těšil Valentino Rossi, druhý skončil Jorge Lorenzo a třetí místo obsadil Dani Pedrosa. Pedrosa rovněž nastavil rekord kola, kterým překonal svůj tehdejší platný rekord z roku 2007 o téměř jednu sekundu.

„Sachsenring začíná dvěma pomalými pravotočivými zatáčkami, ale pak se otevře do série velmi dlouhých vysokorychlostních levotočivých zatáček, které vytvářejí v levé časti pneumatik vysoké teploty,“ řekl k víkendovému závodu na Sachsenringu Tohru Ubukata z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport.

„Vzhledem k tomu, že je charakter okruhu proti směru hodinových ručiček jsou naše asymetrické zadní pneumatiky opatřeny tvrdší směsí na jejich levé části a naše letošní zlepšená měkká směs je na pravé straně, aby nabídla dostatečný výkon v zahřátí a konzistentního citu jezdce v průjezdu čtyř pravotočivých zatáček.“

„Loni jsme mohli během závodu vidět dobrou kombinaci ve výběru směsi u zadní pneumatiky, která potvrdila, že obě naše směsi tvrdá a extra tvrdá fungovaly dobře,“ pokračoval Ubukata. „Požadavky kladené na pneumatiky jsou velmi vysoké a v tomto případě asi u předních a zadních pneumatik vůbec nejvyšší v celém roce. Zajištění životnosti po celou délku závodu je tak klíčové, takže nastavení strojů v součinnosti s jezdci, kteří dokážou využít maxima z našich pneumatik, bude velmi důležitá.“

10:51 | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
22. dubna | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
22. dubna | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00