Druhý den v Sepangu si oba jezdci Ducati polepšili

Stoner dnes zajel nejméně kol ze všech sedmnácti jezdců MotoGP.
Klepněte pro větší obrázekOba jezdci tovární Ducati si druhý den v Malajsii polepšili víc, než sami předpokládali. Casey Stoner má stále potíže se zápěstím a nemůže tak intenzivně pracovat na nastavení své GP9. Přesto zajel nejlepší čas dne 2:01,483 sekundy, který stihnul během devětadvaceti kol okruhu v Sepangu.

K pátečnímu testu Casey Stoner uvedl: „Zápěstí mi způsobuje hodně problémů a nemůžu už jet víc, jak dvě nebo tři kola, takže je docela těžké pracovat na nastavení, protože musím dělat příliš často přestávky.“

„Daří se nám pracovat na zlepšení kontaktu s GP9, určitými změnami v nastavení zadní části, což zlepšilo chování motocyklu v oblastech, kde byly většinou problémy. Teď je mnohem snadnější jezdit. Přesto ještě nemůžu jet tak, jak bych chtěl. K tomu opravdu potřebujeme najednou zajet řadu konzistentních kol.“

„Vím, že jakmile se budu moci o něco víc přiblížit mé stoprocentní kondici, tento problém vyřešíme. Doufejme, že zápěstí bude zítra o něco lepší a já tak můžu zajet delší jízdy a potvrdit kladnou zpětnou odezvu motocyklu, kterou jsme měli dnes.“

Klepněte pro větší obrázekJeho týmový kolega Nicky Hayden si v italském továrním týmu zvyká na nový motocykl, ale samozřejmě i na nové pneumatiky Bridgestone. Američan si v dnešním testu polepšil a s časem 2:03,034 sekundy mu patří devátá pozice.

„Dopoledne jsme se ihned zlepšili na použitých pneumatikách a byl jsem schopný překonat o necelou sekundu svůj nejlepší čas ze včerejška. I když odpoledne jsme pak trošku zápasili a nepodařilo se zlepšit ještě víc,“ uvedl v tiskovém prohlášení týmu Ducati Nicky Hayden.

„Nemůžu na to pořádně zatlačit na pneumatice s tvrdou směsí, protože to pak rozhodí zadní část a motocykl se stane nestabilním. V závěru dne se nám podařilo udělat malou změnu, která situaci zlepšila a já se tak mohl vrátit na lepší časy na kolo.“

„Bridgestony jsou skutečně konzistentní a to naši práci děla mnohem snadnější. Dnes jsem zajel bez problému pětatřicet kol na stejné přední pneumatice!“ pochvaloval si Hayden zkušenosti z japonským obutím.

„Všechno je pro mě ještě velmi nové, vlastnosti motoru, podvozek a pneumatiky, stejně jako způsob společné týmové práce. Samozřejmě není snadné se do všeho okamžitě dostat. Přesto na tom tvrdě pracujeme a zlepšení se dostaví.“
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00