Druhým rokem se u Ducati cítím mnohem lépe, říká Hayden

Odklad termínu Velké ceny Japonska prodloužilo Nicky Haydenovi stejně jako všem ostatním jezdcům MotoGP dovolenou. Tu samozřejmě věnuje tréninku, ale také si stačil popovídat s novináři při telekonferenci.

Jezdec továrního týmu Marlboro Ducati v zahajovacím závodu sezony skončil v Kataru na čtvrtém místě, když na cílové rovince prohrál souboj o třetí příčku s Doviziosem na Hondě. Nicméně mu po velmi dobrém výkonu patřil status nejlepšího jezdce Ducati.

„Cítím se prostě mnohem lépe na motorce a také v týmu. Je to druhý rok s týmem po tak dlouhé době na motocyklech Honda,“ řekl Hayden. „Loni to byla velká změna a určitě jsem se neadaptoval způsobem jakým jsem chtěl. V tomto roce to ale vypadá, že to půjde lépe. Komunikace s týmem je mnohem lepší než tomu bylo loni a motorka se mi líbí.“

„Řekl bych, že motor je nyní mnohem plynulejší a má lepší projev, když otevřete plyn a snažíte se zrychlit při výjezdu ze zatáčky. Teď potřebuji, abych byl od pátku po celý víkend rychlý na okruzích, kde jsme netestovali dva dny jak tomu bylo v Kataru. To byl jeden z mých cílů před sezonou, zlepšit se v tom. Myslím, že v Jerezu zjistíme, zda je to tak.“

Jedna z otázek byla ohledně spolupráce s jeho týmovým kolegou Casey Stonerem a zejména pak ve smyslu sdílení dat u Ducati, které třeba v případě tovární Fiat Yamahy jsou značně omezené. Podle Američana u nich v tomto směru problém není, ale ne všechno co funguje u jeho australského kolegy je dobré i pro něho samotného.

„Sdílíme data a vůbec cokoliv, co chceme. To je jejich kredit, vše je přístupné. Dokonce i šéfmechanikovi od Kallia nebo Barbery, všichni pracují na jednom místě a každý z nich hraje za jeden tým, aby se pokusili porazit další výrobce. Žádná tajemství, nic takového,“ řekl Hayden a konkrétně ke Stonerovovi pak dodal: „Některé věci, které fungují u něho nebudou fungovat pro mě. Ale s minimem času na dráze, což už tu také bylo loni, potřebujete využít každou informaci, kterou můžete dostat.“

Američan se také zmínil o celkem důležité změně ve vedení týmu, kde na manažerskou pozici odchozího Livia Suppa nastoupil zkušební jezdec Ducati Vittoriano Guareschi. „Vito tu nastoupil a do této chvíle odvedl kus dobré práce. Osobně jsem byl některými věcmi, které udělal ohromen. Od začátku jsem byl jeho příznivcem. Hodně lidí si myslelo, že by to pro chlapa bez zkušeností s takovou pozicí mohlo být nad jeho síly. Do této chvíle jsme začali dobře a myslím, že je pro náš tým velkým přínosem.“

V letošním roce platí poprvé pravidlo v omezení počtu pohonných jednotek na jednu sezonu, kde jich jezdci MotoGP mají k dispozici jen šest a Hayden už v Kataru vyzkoušel dva. „Ano, jeden má najeto jen jedno kolo. Další … ani nevím. Neviděl jsem čísla, ale pořád má před sebou hodně kilometrů než nasadíme nový,“ řekl Hayden.

„Tým má na to systém. V některých závodních víkendech pojedu oba motocykly. V Kataru jsme ale testovali. Vlastně jsem měl jeden motocykl, který pracoval perfektně a s dalším jsem mimo zahřívacího tréninku vůbec nejel. Zajel jsem jen kolo, abych se ujistil, že vše funguje, kdybych ho náhodou potřeboval. Ale na jiných okruzích budeme oba motocykly využívat častěji.“

V průběhu sezony se teprve uvidí, zda budou muset týmy přikročit k omezení počtu ujetých kilometrů v trénincích, aby tak prodloužili životnost pohonných jednotek závodních prototypů. V Kataru to ale Hayden zatím neřešil. „Během úvodního podniku mě to ani nenapadlo. Myslel jsem jen na to zajet maximum. Ale postupem času to může být něco, na co se bude třeba zaměřit.“

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz