Do Le Mans odjíždí tovární Ducati s odhodláním zaznamenat výraznější výsledky, ale vzhledem k tomu, že tento okruh italské značce moc nesedí to ale nebude vůbec jednoduchá záležitost.
Nicméně všichni jsou motivování úspěšným testem různých zlepšení GP11, která do portugalského Estorilu přivezl začátkem května výrobce z Boloně. Tovární tým je vyzkouší poprvé v praxi právě o víkendu v Le Mans a tak bude zajímavé sledovat, zda je v jejich případě viditelný posun k lepšímu. Všichni věří, že ano.
Značka Ducati v Le Mans naposledy zaznamenala umístění na stupních vítězů v roce 2007 s Casey Stonerem a v roce 2006 s Lorisem Capirossim. Valentino Rossi na francouzském okruhu slavil v královské kubatuře vítězství v roce 2002, 2005 a 2008 a navíc tam zaznamenal další čtyři umístění na stupních vítězů.
„Le Mans je historický okruh a já pokaždé rád jezdím do míst s bohatou motoristickou tradicí, i když je jeho charakter brzda-plyn trošku specifická,“ uvedl Valentino Rossi. „Atmosféra je tam pokaždé velmi hezká s hlavní tribunou plně obsazenou fanoušky v sobotu a v neděli. Dráha není nijak zvlášť technická, ale udržet si tam správný rytmus je složité. Je tam spousta míst, kde intenzivně brzdíme do zatáček, takže je pak důležité disponovat výraznou akcelerací na jejich výjezdu.“
„Uvidíme, jak dobře se s tím dokážeme vypořádat,“ pokračoval Ital. „V posledním testu jsme si potvrdili, že pokračujeme správným směrem a přestože jsme teprve v první fázi tak věříme, že se nám pro Le Mans podaří najít správné nastavení, abychom mohli být rychlejší už v kvalifikaci. Všichni na tom tvrdě pracujeme, děláme pokroky, ale ještě se musíme dál zlepšovat.“
Nicky Hayden je v průběžném hodnocení mistrovství světa pátý. Potřebuje další mistrovské body, aby si tuto pozici alespoň upevnil, ale na dráze okruhu Bugatti v Le Mans se mu zatím nikdy moc nedařilo až do uplynulé sezony, kde si zajistil čtvrté místo.
„Tradičně není Le Mans pro mě ta nejlepší dráha,“ řekl úvodem Nicky Hayden. „Nikdy jsem tam nezískal umístění na stupních vítězů nebo první řadu, ale loni jsem tam skončil čtvrtý, což byl můj vůbec nejlepší výsledek na této dráze. Pokusíme se využít všechny informace, které jsme nasbírali při posledním testu v Estorilu a uvidíme, zda se nám je podaří vhodně využít ve Francii.“
„V Le Mans můžeme čekat jakékoliv počasí, zejména pak v tomto ročním období, což ale k závodění patří. Na jednu věc, na kterou se těším a o které si myslím, že je v tom teď naše motorka dobrá je stabilita při intenzivním brzdění a v Le Mans je takových míst spousta. Přilnavost tam tradičně není moc dobrá, takže to je něco, na čem budeme muset zapracovat,“ uvedl závěrem Nicky Hayden.
Před závodním víkendem ve Francii, zhodnotil možné šance šéf italského týmu Vittoriano Guareschi. „Papírově pro nás není Le Mans jeden z nejpříznivějších okruhů, ale zaznamenali jsme tam pár dobrých závodů s Lorisem a Caseym, ale také s Nickym, který tam byl loni silný a závod dokončil těsně před stupněmi vítězů.“
„Nicky a Valentino byli potěšeni s prací, kterou jsme odvedli během testu v Estorilu a nyní se tým pokusí udělat maximum, aby přizpůsobil GP11 okruhu, který je hodně odlišný od toho v Portugalsku. Znovu věříme ve slunečný víkend, protože každá hodina na dráze za ´normálních´podmínek je vzhledem k tomu, co děláme velmi důležitá,“ uvedl závěrem Guareschi.