Tým Ducati míří na čtvrtý podnik Mistrovství světa Monster Energy Grand Prix de France s nadějí, že je zde čeká suchý závod, ve kterém využijí pozitivní zkušenosti získané v Estorilu.
Valentino Rossi, který v Estorilu zaznamenal zatím nejlepší umístění v letošní sezóně, a to sedmé místo, získal zejména v posledních kolech závodu pozitivnější pocit ze své Desmosedici a rád by tuto formu udržel i v Le Mans. Zde nejenže získal své loňské jediné umístění na podiu, ale jistě dobře působí i konečná časová ztráta na prvního Stonera v cíli portugalské VC. Tento rozdíl činí pouhých 26 sekund, což je nejmenší ztráta jakéhokoliv jezdce na Ducati od loňského Misana, kde právě Rossi získal sedmé místo.
Jeho týmový kolega Nicky Hayden se snaží zapomenout na neúspěch v Estorilu, jehož příčinou byly problémy s poškozenou elektronikou. Rád by se vrátil zpět do formy, kterou předváděl v tréninzích a poté hlavně v kvalifikaci v Jerezu, kde obsadil startovní pozici v první řadě. Přestože Hayden neřadí okruh v Le Mans mezi své oblíbené, domnívá se, že některé charakteristické části trati by mohly jeho Ducati vyhovovat.
Ducati po Estorilu oznámila, že chystá testování rozsáhlého balíčku nových částí motoru a komponentů podvozku, přičemž by všechny změny měly být aplikovány do závodu v Laguna Seca, který se uskuteční 29. července. Momentálně ovšem tým míří do Francie s nastavením, jaké bylo použito v Estorilu.
Valentino Rossi řekl: „Je škoda, že jsme kvůli počasí přišli o pozávodní test v Portugalsku, neboť jsme mohli zapracovat na zcela čerstvých datech, která jsme získali během víkendu a mohli jsme udělat některá velmi zajímavá srovnání. Samozřejmě bychom výsledků testu stejně v Le Mans nevyužili, ale kvůli nasazení nových aktualizací je budeme muset získat tak či tak. Ve Francii budeme pokračovat v práci s nastavením motorky, kdy jako základ použijeme nastavení z Estorilu a budeme usilovat o další zlepšení tak, abychom v závodě dosáhli maximálního výsledku. Le Mans je místo, kde zejména v tomto ročním období mohou být náročné povětrnostní podmínky. Ale je to také trať, kde jsem v loňském roce dosáhl svého nejlepšího výsledku. Uvidíme, jak to půjde, naším cílem je ještě lepší výsledek než v Portugalsku.“
„Určitě se nedá říct, že Le Mans patří mezi mé oblíbené tratě v kalendáři Mistrovství světa," řekl Nicky Hayden. "Přesto jsou zde místa, která se mi líbí. V některých částech trati nám chybí především přilnavost, a to je pro mě problém, ale jinde zase můžu prudce brzdit a tam se může motorka chovat velmi dobře. Bude také zajímavé porovnat tento typ trati s místy, kde jsme již letos závodili.“
Vittoriano Guareschi dodal: „Le Mans je trochu zvláštní, typická stop and go trať, tak odlišná od Estorilu. To nám dává možnost zkontrolovat práci, kterou jsme již na GP12 udělali: Valentino toto nastavení používal již celý minulý závodní víkend, takže se budeme snažit navázat na pokrok také v Le Mans, kde loni Valentino odjel opravdu pěkný závod. A přestože není francouzský okruh mezi Nickyho preferovanými tratěmi, také on se bude snažit využít zkušeností, které získal při používání tohoto nastavení u jeho GP12 od začátku sezóny.“
Autor: Jana Králová