Ducati GP10 bude silný soupeř

Pro letošní ročník MS připravila italská Ducati nový Big Bang motor jejich prototypu GP10 a po předsezonních testech je jasné, že tento krok byl z jejich strany velmi prozíravý.

V posledních letech totiž pouze Casey Stoner dokázal zvládnout a plně využít hrubou sílu Ducati, což se nedalo říct o dalších jezdcích královské kubatury na strojích italského výrobce.

Nicméně to byl opět Stoner, který se v zimní přípravě přetahoval o nejlepší časy s Valentinem Rossim a nikdy neskončil horší jako druhý. Předsezonní část roku dokonce ukončil jako nejrychlejší jezdec, když v Kataru Itala poprvé porazil.

To je pro Ducati zcela určitě pozitivní zpráva, ale velmi povzbudivé jsou také výkony ostatních jezdců Ducati a zejména pak druhého továrního jezdce Nicky Haydena. Američan figuroval v závěrečném testu mezi šesti nejlepšími, což lze hodnotit jako výrazné zlepšení.

Výkony jezdců Ducati samozřejmě vítá Vittoriano Guareschi, který jako zkušební jezdec pracoval na vývoji nového motoru a nyní v pozici manažera týmu Ducati dokáže jeho kvality ocenit.

„Velký rozdílem je to, že má motor mnohem jemnější distribuci výkonu a jeho přenos je mnohem plynulejší než u původní verze Screameru,“ uvedl Guareschi pro Motorcycle News. „To je výrazné zlepšení pro všechny a nejen pro Caseyho, když se podíváte na časy.“

„Casey zůstává na stejné úrovni, ale další jezdci jsou blíž vedoucím příčkám a to je významný posun v celkovém projevu Ducati,“ uvedl Ital, jenž nový motor GP10 testoval od druhé poloviny roku 2009. „Dříve bylo pro motor typické, že se projevoval jako turbo. Když došlo k navýšení výkonu bylo nezbytné zvednout motorku z náklonu a dostat ji na přilnavou část pneumatiky.“

„Nemohli jste akcelerovat v jízdě při vysokém náklonu, protože by motorka nejela dopředu. Pouze Casey dokázal perfektně zvládat tento styl jízdy předchozího motocyklu, ale pro druhé to bylo těžké,“ pokračoval Guareschi. „Když jsem zkoušel nový motor, bylo to jak z jiného světa a silně mi připomínal GP6, náš poslední motocykl 990ccm.“

„Při jemnějším chodu motoru je rovněž jednodušší porozumět výkonu zadní pneumatiky. Kontakt mezi plynem a zadní pneumatikou je mnohem lepší a snadnější k pochopení. S novým motorem můžeme nyní mnohem méně využívat řízení prokluzu, protože je plyn v dokonalém souladu s motorem a zadní pneumatikou. S GP10 teď můžete jezdit jak s čtvrtlitrem, což dříve nešlo.“

„Myslím, že motor Big Bang bude více konzistentní ve výkonu, což je lepší když není perfektní přilnavost a jsou hodně proměnlivé podmínky. Pro jezdce bude tento motor jednodušší,“ uvedl závěrem Vittoriano Guareschi.

Doporučujeme

Články odjinud