Ducati GP12 týmu Cardion AB Motoracing

Ducati GP12 týmu Cardion AB Motoracing

Karel Abraham, jezdec týmu Cardion AB Motoracing, nastupuje do své druhé sezony v královské kubatuře s výkonným litrovým prototypem Ducati Desmosedici GP12.

Ducati GP12 pohání litrový čtyřdobý čtyřválec s výkonem 250 koní, který jezdci umožní jezdit maximální rychlosti až 360 kilometrů za hodinu. Motocykl má oproti modelu 2011 zcela přepracovanou koncepci. Místo karbonového šasi dnes využívá hliníkový deltabox.

„Na první pohled to může vypadat, že motorka je podobná té loňské, ale pod kapotáží došlo k řadě zásadních změn,“ upozorňuje šéfmechanik týmu Cardion AB Motoracing Marco Grana, jenž společně s mechaniky brněnského týmu strávil dva týdny v továrně italského výrobce v Boloni.

K menším změnám došlo i na vnějšku motocyklu. Design se stále drží tradiční týmové kombinace modré s bílou. „V roce 2012 jsme se zase trochu vrátili k modré, ale myslím, že každý naši motorku stále dobře pozná," uvedl v tiskové zprávě Karel Abraham. Z kapotáže motocyklu v příštím roce také zmizí netypická „křidélka“, zvyšující přítlak na přední kolo, která Ducati používala v roce 2011.

Většina komponentů na novém motocyklu má stejnou značku jako loni. O tlumení Abrahamovy motorky se starají komponenty Öhlins a spolehlivě ji zastaví dvojice čtyřpístkových brzd Brembo, které svírají karbonové kotouče o průměru 320 mm. Obutí motocyklu zajišťuje jednotný dodavatel pro MotoGP, japonský Bridgestone.

„Na nové motorce jsem zatím jezdil jen při listopadových testech ve Valencii. Už 31. ledna ale začínáme naostro testovat na okruhu v malajském Sepangu. Je spousta věcí, které se musí nastavit a vyzkoušet a postupně zajíždět lepší časy. První závod nás čeká 8. dubna v Kataru,“ uvedl Karel Abraham.

Prototyp českého týmu je součástí dvanáctičlenného pole motocyklů Ducati, Hondy a Yamahy zařazených pod názvem tovární motocykly. Tuto sestavu doplňuje devět strojů CRT, které jsou částečně na produkční bázi. S řadou letošních nováčků Abraham bojoval v nižší kubatuře Moto2 a to včetně úřadujícího šampiona šestistovek Stefana Bradla.

„Díky většímu počtu jezdců bude MotoGP atraktivnější pro diváky i pro nás. Že se na trati potkám se starými známými je super, ale rozhodně se na ně nebudu nějak soustředit. Cílem je být co nejvíc vpředu a nemá smysl řešit před kterým jezdcem a jestli sedí na tovární motorce nebo na CRT,“ řekl závěrem jediný český jezdec v prestižní kubatuře MotoGP.

Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) - Ducati Desmosedici GP12

Ducati Desmosedici GP12

Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má nově motor o objemu 1000 kubických centimetrů s výkonem přibližně 250 koní, který odpovídá novým pravidlům kubatury MotoGP pro sezonu 2012.

Název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického (ventily jsou otevírány i zavírány vačkovou hřídelí). Sedici je pak jednoduše v italštině „šestnáct“ a označuje počet ventilů v motoru.

Srovnání motocyklů Ducati Desmosedici GP12 a GP11

Ducati Desmosedici GP12:             
Hmotnost: suchá 155 kg                   
Max. rychlost: >360 km/h                    
Zrychlení 0-100 km/h: 2,6 s               
Výkon: 250 k                                        

Ducati Desmosedici GP11:
Hmotnost: suchá 150 kg
Max. rychlost: >340 km/h
Zrychlení: 0-100km/h: 2,7 s
Výkon: 235 k

Technické údaje Ducati Desmosedici GP12

Motor:

Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec ovládanými desmodromickým rozvodem. Válce svírají úhel 90 stupňů.
Objem: 999 ccm
Elektronika: Magneti Marelli

Převodovka:

Šestirychlostní, s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů
Spojka: Suchá lamelová
Řetěz: Regina

Podvozek:

Hliníkový rám Ducati
Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm
Zadní tlumení: Öhlins
Brzdy: přední čtyřpístkové třmeny Brembo, 2x kotouč Brembo o průměru 320 mm, zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo
Disky: 16,5“ hořčíkové Marchesini
Pneumatiky: Bridgestone

Objem nádrže: 21 litrů
Palivo: Eni

Zdroj: Tým Cardion AB Motoracing

Doporučujeme

Články odjinud