Ducati GP12 týmu Cardion AB Motoracing

Karel Abraham, jezdec týmu Cardion AB Motoracing, nastupuje do své druhé sezony v královské kubatuře s výkonným litrovým prototypem Ducati Desmosedici GP12.
Ducati GP12 týmu Cardion AB Motoracing

Ducati GP12 pohání litrový čtyřdobý čtyřválec s výkonem 250 koní, který jezdci umožní jezdit maximální rychlosti až 360 kilometrů za hodinu. Motocykl má oproti modelu 2011 zcela přepracovanou koncepci. Místo karbonového šasi dnes využívá hliníkový deltabox.

„Na první pohled to může vypadat, že motorka je podobná té loňské, ale pod kapotáží došlo k řadě zásadních změn,“ upozorňuje šéfmechanik týmu Cardion AB Motoracing Marco Grana, jenž společně s mechaniky brněnského týmu strávil dva týdny v továrně italského výrobce v Boloni.

K menším změnám došlo i na vnějšku motocyklu. Design se stále drží tradiční týmové kombinace modré s bílou. „V roce 2012 jsme se zase trochu vrátili k modré, ale myslím, že každý naši motorku stále dobře pozná," uvedl v tiskové zprávě Karel Abraham. Z kapotáže motocyklu v příštím roce také zmizí netypická „křidélka“, zvyšující přítlak na přední kolo, která Ducati používala v roce 2011.

Většina komponentů na novém motocyklu má stejnou značku jako loni. O tlumení Abrahamovy motorky se starají komponenty Öhlins a spolehlivě ji zastaví dvojice čtyřpístkových brzd Brembo, které svírají karbonové kotouče o průměru 320 mm. Obutí motocyklu zajišťuje jednotný dodavatel pro MotoGP, japonský Bridgestone.

„Na nové motorce jsem zatím jezdil jen při listopadových testech ve Valencii. Už 31. ledna ale začínáme naostro testovat na okruhu v malajském Sepangu. Je spousta věcí, které se musí nastavit a vyzkoušet a postupně zajíždět lepší časy. První závod nás čeká 8. dubna v Kataru,“ uvedl Karel Abraham.

Prototyp českého týmu je součástí dvanáctičlenného pole motocyklů Ducati, Hondy a Yamahy zařazených pod názvem tovární motocykly. Tuto sestavu doplňuje devět strojů CRT, které jsou částečně na produkční bázi. S řadou letošních nováčků Abraham bojoval v nižší kubatuře Moto2 a to včetně úřadujícího šampiona šestistovek Stefana Bradla.

„Díky většímu počtu jezdců bude MotoGP atraktivnější pro diváky i pro nás. Že se na trati potkám se starými známými je super, ale rozhodně se na ně nebudu nějak soustředit. Cílem je být co nejvíc vpředu a nemá smysl řešit před kterým jezdcem a jestli sedí na tovární motorce nebo na CRT,“ řekl závěrem jediný český jezdec v prestižní kubatuře MotoGP.

Klepněte pro větší obrázek

Ducati Desmosedici GP12

Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má nově motor o objemu 1000 kubických centimetrů s výkonem přibližně 250 koní, který odpovídá novým pravidlům kubatury MotoGP pro sezonu 2012.

Název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického (ventily jsou otevírány i zavírány vačkovou hřídelí). Sedici je pak jednoduše v italštině „šestnáct“ a označuje počet ventilů v motoru.

Srovnání motocyklů Ducati Desmosedici GP12 a GP11

Ducati Desmosedici GP12:             
Hmotnost: suchá 155 kg                   
Max. rychlost: >360 km/h                    
Zrychlení 0-100 km/h: 2,6 s               
Výkon: 250 k                                        

Ducati Desmosedici GP11:
Hmotnost: suchá 150 kg
Max. rychlost: >340 km/h
Zrychlení: 0-100km/h: 2,7 s
Výkon: 235 k

Technické údaje Ducati Desmosedici GP12

Motor:

Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec ovládanými desmodromickým rozvodem. Válce svírají úhel 90 stupňů.
Objem: 999 ccm
Elektronika: Magneti Marelli

Převodovka:

Šestirychlostní, s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů
Spojka: Suchá lamelová
Řetěz: Regina

Podvozek:

Hliníkový rám Ducati
Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm
Zadní tlumení: Öhlins
Brzdy: přední čtyřpístkové třmeny Brembo, 2x kotouč Brembo o průměru 320 mm, zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo
Disky: 16,5“ hořčíkové Marchesini
Pneumatiky: Bridgestone

Objem nádrže: 21 litrů
Palivo: Eni

Zdroj: Tým Cardion AB Motoracing

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |