Ducati má pro sezonu 2011 vysoké cíle

Rok 2010 byl pro Vittoriana Guareschiho prvním rokem v roli manažera továrního týmu italského výrobce Ducati, kde dříve působil zejména v jejich testovacím týmu jako zkušební jezdec.
Ducati má pro sezonu 2011 vysoké cíle

Po odchodu Livia Suppa ke konkurenční Hondě se u Italů mnohé změnilo, mimo pozice manažera týmu to byla hlavně mnohem méně agresivnější Desmosedici GP10. Guareschi dokázal oběma svým jezdcům naslouchat a snažil co nejlepším možným způsobem jejich přání zprostředkovat přímo v Boloni, i když ne vždy to bylo jednoduché.

Zároveň byla sezona 2010 poslední s Casey Stonerem, úspěšnou ikonou italské značky posledních čtyř let a také obdobím zahaleném v tajemství, kdy se postupně začalo jednat o možném příchodu Valentina Rossiho, což se také nakonec stalo.

Dřív než Vittoriano Guareschi (na fotografii s šéfem projektu Ducati MotoGP Alessandrem Cicognanim) hovořil o spolupráci se svým slavným krajanem, zhodnotil uplynulý rok s jezdci Casey Stonerem a Nicky Haydenem, která v úvodu sezony pro Ducati nevypadala vůbec dobře. „Ze začátku jsme se potýkali s problémy a plýtvali dobrými příležitostmi, ale nakonec jsme se dali dohromady,“ řekl Guareschi.

„Sezonu jsme zahájili s GP10, která měla zcela nový motor, verzi Big Bang na rozdíl od Screameru, jenž jsme používali před rokem. Museli jsme pracovat na nastavení pro Caseyho a vytvořit mu důvěrně známý motocykl,“ pokračoval Guareschi. „Od začátku roku až do poloviny sezony jsme z motoru nebyli schopni vytěžit plný potenciál. V Aragonsku jsme našli nastavení, které mu vyhovovalo a pak jsme se stali hlavními hráči. Kdyby to stejné přišlo hned na začátku, pak jsme byli mezi těmi, kteří bojují o titul až do konce.“

Klepněte pro větší obrázek

Uplynulou sezonu v případě amerického závodníka Nicky Haydena, šéf závodního týmu Ducati komentoval slovy: „Ve srovnání s předchozím rokem se výkonnostně zlepšil, model 2010 mu okamžitě seděl a myslím, že jsme s ním také odvedli dobrou práci. Nicky rovněž zaznamenal výkyvy ve výkonnosti, možná až příliš padal a přišel tak o body. Stavíme ale na dobrých vztazích mezi ním a týmem a očekáváme a doufáme v roce 2011 ve víc.“

Sezona 2011 bude více méně o velkých očekáváních, protože to spolu s Nicky Haydenem pojede v barvách Ducati devítinásobný světový šampion Valentino Rossi. Očekávání od fanoušků, sponzorů, ale samozřejmě od samotného vedení Ducati, které do projektu s Rossim vkládá nemalé naděje.

„Pro sezonu 2011 máme vysoké cíle,“ pokračoval Guareschi. „Víme, že Valentino pokaždé vyhrál na všech motocyklech, které jezdil a musíme to zkusit. Bude to těžké, protože naši soupeři jsou silní. Je tam mistr světa Lorenzo, Dani Pedrosa a samozřejmě Casey, jenž bude chtít vyhrát. Víme, jak je silný, protože jsme všichni pracovali společně.“

Guareschi věří v jednotu týmu, který v tomto hvězdném složení odvede pro vítězství v šampionátu maximum, ale zároveň dodává, že necítí v tomto směru příliš velký tlak. „Nebude tam tlak, protože fanoušci vědí, jak těžké je vyhrát. Rovněž vědí, kolik už toho Valentino vyhrál a kolik jsme toho dosáhli my. Pokud všichni pracují dobře, výsledky se dostaví.“

„Do této chvíle Valentino pokaždé zlepšil své motocykly, jak u Hondy tak u Yamahy. Nicky zná sílu svého nového týmového kolegy a je si vědom, že společně můžou pomoci v dalším vývoji motocyklu. Chce být lepší a ví, že s Valentinem po boku toho může dosáhnout,“ řekl závěrem manažer závodního týmu tovární Ducati Vittoriano Guareschi.

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00