Ducati oznámilo záměr s dodávkou Desmosedici

Projektový ředitel Ducati MotoGP Paolo Ciabatti oznámil na stránkách motogp.com, že i oni budou v roce 2014 nabízet motocykly pro netovární týmy.
Ducati oznámilo záměr s dodávkou Desmosedici

Zatímco Honda prodává zjednodušenou závodní verzi motocyklu RC213V a Yamaha nabízí k pronájmu motory M1, balíček od Ducati by se mohl ukázat jako velmi zajímavá nabídka. Namísto výroby speciálního stroje bude Ducati nabízet soukromým týmům Desmosedici ve verzi 2013, která bude vybavena speciální elektronikou a softwarem od Magneti Marelli.

Ačkoliv není současná Ducati ještě tolik konkurenceschopná – v Assenu skončily dva tovární stroje 33 sekund za vítězným Rossim i za motocyklem Aprilia ART – činí zvláštní podmínky z Desmosedici mnohem zajímavější záležitost. Zatímco stroje továrních a satelitních týmů (MSMA) používají speciální prototypy s vlastní elektronikou, mohou soukromé netovární týmy (non-MSMA) využít jakýkoliv komplet dle vlastního výběru, ale pouze s elektronikou od Magneti Marelli. Rozdílný je i povolený počet motorů (5 oproti 12) a množství paliva (20 oproti 24 litrům). Existuje však i několik dalších významných rozdílů.

První a nejpatrnější rozdíl spočívá ve využití měkčích pneumatik, které teď mohou využívat pouze CRT týmy, ale tato možnost bude k dispozici i non-MSMA týmům v roce 2014. Jedním z největších problémů Desmosedici je, že funguje dobře s novými pneumatikami, které mají ještě zachovánu výbornou přilnavost. Jakmile se pneumatika opotřebuje, Ducati rychle ztrácí. Měkčí varianta může pomoci řešit tento problém, zachovat přilnavost a udržet tak závodní tempo rovnoměrně během celého závodu. Nicky Hayden projevil několikrát zájem testovat CRT pneumatiky, neboť věří, že tato pneumatika může pomoct učinit Ducati konkurenceschopnější.

Druhým rozdílem je fakt, že zatímco motory továrních prototypů budou zmrazeny a nebude možno je během sezóny vyvíjet, motory netovárních soukromých týmů mohou procházet vývojem v průběhu celého roku. Stroje těchto týmů se pak mohou více přiblížit strojům továrním.

Možnost rozvíjet motory by tak mohla být pro Ducati zadními vrátky, které pomohou řešit známé problémy s Desmosedici. Zatímco většina úsilí směřovala k řešení vztahujícímu se k tuhosti podvozku, některé z problémů mohou souviset s rozložením hmotnosti, které souvisí s konstrukcí motoru. Zatímco v uspořádání V 90° zřejmě pes zakopaný nebude - jak dokazuje Honda RC213V - zdá se, že zbytek fyzického uspořádání motoru může tím problémem být. V podstatě je motorová jednotka u Ducati - ve srovnání s Hondou i Yamahou – větší, a i rozložení převodovky je mnohem méně kompaktní a vlastně delší. Díky zmrazení motorů pro MSMA týmy nemohou být jakékoliv změny rozložení zavedeny ve stávající sezóně. Zásobování non-MSMA týmů motocyklem Desmosedici tak umožní Ducati experimentovat s různými rozloženími a testovat tak během sezóny jejich fungování v praxi. Úspěšné kroky pak mohou být aplikovány do továrního prototypu v následujícím roce. S přídělem dvanácti motorů lze tak během sezóny reálně otestovat dvě až tři různá rozložení.

Účinným a efektivním způsobem může Ducati, při přijetí omezení týkající se softwaru ECU, pokračovat ve své práci. I přesto, že má Ducati vlastní testovací tým, je užitečnější a cennější možnost vyzkoušet změny přímo v závodním režimu. Poskytnutí motocyklů netovárním soukromým týmům non-MSMA za cenu, která je momentálně neznámá, ale pravděpodobně bude odpovídat neformálnímu požadavku Dorny, jeden milion euro, navíc pomůže pokrýt část nákladů na vývoj. Spolu s měkčími CRT pneumatikami tak mohou v továrně v Bologni získat navíc data, která mohou pomoci řešit již známý problém v klíčové oblasti rozvoje.

Samozřejmě, že tento diskutabilní přístup je možná porušením duchu pravidel, která byla vytvořena především pro podporu soukromých týmů. Odebrání statusu non-MSMA týmu však vyžaduje podporu většiny členů komise Grand Prix a mělo by být potvrzeno MSMA, jíž je Ducati členem.  Japonské továrny si ale uvědomují, že seriál MotoGP potřebuje mít Ducati konkurenceschopnou. Plán italského výrobce s dodávkami Desmosedici soukromým týmům je de facto rozšířením programu rozvoje a ten vzhledem k vývoji u Hondy a Yamahy Ducati nutně potřebuje.
(zdroj: motomatters.com)

 

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |