Ducati oznámilo záměr s dodávkou Desmosedici

Projektový ředitel Ducati MotoGP Paolo Ciabatti oznámil na stránkách motogp.com, že i oni budou v roce 2014 nabízet motocykly pro netovární týmy.
Ducati oznámilo záměr s dodávkou Desmosedici

Zatímco Honda prodává zjednodušenou závodní verzi motocyklu RC213V a Yamaha nabízí k pronájmu motory M1, balíček od Ducati by se mohl ukázat jako velmi zajímavá nabídka. Namísto výroby speciálního stroje bude Ducati nabízet soukromým týmům Desmosedici ve verzi 2013, která bude vybavena speciální elektronikou a softwarem od Magneti Marelli.

Ačkoliv není současná Ducati ještě tolik konkurenceschopná – v Assenu skončily dva tovární stroje 33 sekund za vítězným Rossim i za motocyklem Aprilia ART – činí zvláštní podmínky z Desmosedici mnohem zajímavější záležitost. Zatímco stroje továrních a satelitních týmů (MSMA) používají speciální prototypy s vlastní elektronikou, mohou soukromé netovární týmy (non-MSMA) využít jakýkoliv komplet dle vlastního výběru, ale pouze s elektronikou od Magneti Marelli. Rozdílný je i povolený počet motorů (5 oproti 12) a množství paliva (20 oproti 24 litrům). Existuje však i několik dalších významných rozdílů.

První a nejpatrnější rozdíl spočívá ve využití měkčích pneumatik, které teď mohou využívat pouze CRT týmy, ale tato možnost bude k dispozici i non-MSMA týmům v roce 2014. Jedním z největších problémů Desmosedici je, že funguje dobře s novými pneumatikami, které mají ještě zachovánu výbornou přilnavost. Jakmile se pneumatika opotřebuje, Ducati rychle ztrácí. Měkčí varianta může pomoci řešit tento problém, zachovat přilnavost a udržet tak závodní tempo rovnoměrně během celého závodu. Nicky Hayden projevil několikrát zájem testovat CRT pneumatiky, neboť věří, že tato pneumatika může pomoct učinit Ducati konkurenceschopnější.

Druhým rozdílem je fakt, že zatímco motory továrních prototypů budou zmrazeny a nebude možno je během sezóny vyvíjet, motory netovárních soukromých týmů mohou procházet vývojem v průběhu celého roku. Stroje těchto týmů se pak mohou více přiblížit strojům továrním.

Možnost rozvíjet motory by tak mohla být pro Ducati zadními vrátky, které pomohou řešit známé problémy s Desmosedici. Zatímco většina úsilí směřovala k řešení vztahujícímu se k tuhosti podvozku, některé z problémů mohou souviset s rozložením hmotnosti, které souvisí s konstrukcí motoru. Zatímco v uspořádání V 90° zřejmě pes zakopaný nebude - jak dokazuje Honda RC213V - zdá se, že zbytek fyzického uspořádání motoru může tím problémem být. V podstatě je motorová jednotka u Ducati - ve srovnání s Hondou i Yamahou – větší, a i rozložení převodovky je mnohem méně kompaktní a vlastně delší. Díky zmrazení motorů pro MSMA týmy nemohou být jakékoliv změny rozložení zavedeny ve stávající sezóně. Zásobování non-MSMA týmů motocyklem Desmosedici tak umožní Ducati experimentovat s různými rozloženími a testovat tak během sezóny jejich fungování v praxi. Úspěšné kroky pak mohou být aplikovány do továrního prototypu v následujícím roce. S přídělem dvanácti motorů lze tak během sezóny reálně otestovat dvě až tři různá rozložení.

Účinným a efektivním způsobem může Ducati, při přijetí omezení týkající se softwaru ECU, pokračovat ve své práci. I přesto, že má Ducati vlastní testovací tým, je užitečnější a cennější možnost vyzkoušet změny přímo v závodním režimu. Poskytnutí motocyklů netovárním soukromým týmům non-MSMA za cenu, která je momentálně neznámá, ale pravděpodobně bude odpovídat neformálnímu požadavku Dorny, jeden milion euro, navíc pomůže pokrýt část nákladů na vývoj. Spolu s měkčími CRT pneumatikami tak mohou v továrně v Bologni získat navíc data, která mohou pomoci řešit již známý problém v klíčové oblasti rozvoje.

Samozřejmě, že tento diskutabilní přístup je možná porušením duchu pravidel, která byla vytvořena především pro podporu soukromých týmů. Odebrání statusu non-MSMA týmu však vyžaduje podporu většiny členů komise Grand Prix a mělo by být potvrzeno MSMA, jíž je Ducati členem.  Japonské továrny si ale uvědomují, že seriál MotoGP potřebuje mít Ducati konkurenceschopnou. Plán italského výrobce s dodávkami Desmosedici soukromým týmům je de facto rozšířením programu rozvoje a ten vzhledem k vývoji u Hondy a Yamahy Ducati nutně potřebuje.
(zdroj: motomatters.com)

 

12:47 | McPhee si udělal výlet mimo trať, ale situaci ustál. odkaz
11:40 | Xavi Vierge má zlomený palec. Musí do Barcelony na operaci a do zbytku závodního víkendu v Assenu už nezasáhne.
11:18 | Lecuona už se vrátil ze zdravotního střediska. Je ve svém boxu.
11:17 | Po svém pádu musel do zdravotního střediska i Iker Lecuona, kterého letos hodně často trápí zranění.
11:16 | Xavi Vierge měl nepříjemný pád. Musel na vyšetření do zdravotního střediska kvůli bolesti ruky. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 23. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 24. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 25. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
MotoGP závod   13:00
Moto2 závod   14:30

Nejčtenější články

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink ovládl Viňales

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink…

V pátečním odpoledním tréninku se do čela posunul Maverick Viňales. Dále se umístili Jonas Folger a Marc Márquez.

včera |
MotoGP: Přerušený trénink ovládl Petrucci

MotoGP: Přerušený trénink ovládl Pet…

V úvodu prvního tréninku unikl olej z Doviho stroje. Trénink musel být přerušen. Po vyčištění dráhy se pokračovalo. Nejrychlejší byl Petrucci, z jehož stroje se v závěru také zakouřilo. Druhé místo obsadil Johann Zarco a třetí je Cal Crutchlow.

včera |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u týmu LCR Honda

Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u …

Těsně před závodem v Assenu byl oficiálně oznámen podpis smlouvy mezi Calem Crutchlowem a HRC.

21.  6.  2017 |
Slabší kubatury – zajímavosti před závody v Assenu

Slabší kubatury – zajímavosti před z…

Tento týden se jezdci vypraví do nizozemského Assenu, kde je čeká osmý podnik letošní sezóny. Níže následují některé statistické údaje vztahující se ke slabším kubaturám.

19.  6.  2017 |