Ducati po prvním oficiálním testu v Sepangu

Včera skončily první oficiální testy MotoGP na okruh v Sepang, Ducati byla celou dobu skoupá na tisková prohlášení. První zprávu vydala až po skončení testů.
Ducati po prvním oficiálním testu v Sepangu

Ital Dovizioso, který letos debutoval s Desmosedici GP13, se musel přizpůsobit novému motocyklu a týmu. Vzhledem k tomu, že již má zkušenosti s továrními motocykly, tak byl schopen dát inženýrů, svůj skutečný názor na motocykl Ducati, pokud jde o rám, elektroniku a motor.

Američan Hayden započal již pátou sezónu v sedle italského motocyklu. Během prvních testů se snažil najít svůj rytmus, tolik potřebný pro cenné informace vzhledem k budoucímu vývoji.

Tým nemůže být s výsledky vůbec spokojený, takže je v továrně čeká množství práce, které musí být provedeny za účelem vrácení se na špičku ve startovním poli. Nové nápady by měly zkoušet při dalším testu v Sepangu na konci měsíce a pak při dalším testu v Jerezu na konci března.

Nicky Hayden 9., 2:02.110

„Samozřejmě, že nemůžeme být spokojení, když na nejlepší ztrácíme tolik času, ale věděli jsme, že to bude velice náročné. Sepang navíc našim motocyklům moc nevyhovuje, což bylo vidět i při poslední GP, kterou jsme tu jeli. Od té doby se motocykl příliš nezměnil. Našli jsme několik maličkostí, které jsme úspěšně vyzkoušeli třetí den, ale my potřebujeme něco velkého. Každopádně bylo příjemné opět sedět na motocyklu a pracovat s týmem. Všichni pracovali velice tvrdě. Musíme zůstat motivovaní a dodávat správné informace, aby v továrně mohli začít dělat brzy skutečné pokroky.“

Andrea Dovizioso 10., 2:02.277

„Ano, byl to těžký test, ale nic jiného jsme neočekávali. Jsme zde pro zlepšení situace. Každý ví, na jaké úrovni je konkurence a o kolik je potřeba se zlepšit. Testovali jsme mnoho věcí, protože chceme najít to nejlepší, co by nás posunulo kupředu. Ztráta na nejrychlejší je velká a my potřebujeme porozumět motocyklu. Dával jsem inženýrům mnoho informací, možná až přes příliš. Nevíme, jaký bude další test v Sepangu. Máme velmi málo času mezi testy, takže bude těžké udělat nějaké velké změny. Musíme se rozhodnou, co můžeme připravit pro další test. Bohužel, čas je proti nám a my potřebujeme něco velkého.“

Paolo Ciabatti, Ducati MotoGP ředitel projektu

„Je zřejmé, že s výsledkem nejsme spokojeni. Věděli jsme už od začátku, že bude potřeba značného vývojového úsilí. Od Top Týmů jsem daleko a ta představa není hezká. Naši inženýři nasbírali množství dat a nám teď nezbývá nic jiného, než si v továrně vyhrnout rukávy a pokračovat ve vývojovém programu. Cíl je jasný, přivést Ducati zpět na vrchol výsledkové listiny co nejdříve.“

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00