Dvanáct důvodů, proč bude Rossi pokračovat i po roce 2014

Valentino Rossi se chtěl rozhodnout do června, zda bude jednat o prodloužení smlouvy s továrním týmem Yamahy. O tom že bude pokračovat, se však rozhodl už nyní.
Dvanáct důvodů, proč bude Rossi pokračovat i po roce 2014

Loni se psalo o tom, proč by měl pokračovat v roce 2014, někdo si myslel, že je to moc odvážné tvrzení. Bylo to špatně, bylo to napsáno až moc dramaticky.

Od té doby se hodně změnilo. V druhém předsezonním testu v Sepangu byl dokonce nejrychlejší. Rossimu daleko více vyhovuje nová pneumatika Bridgestone, než jeho týmovému kolegovi. V Kataru dokázal vystoupat mezi nejlepší trojici, když obsadil druhé místo.

„Doktor“ je pro motocyklový svět přínosný v mnoha směrech. Je to rozený bavič. Navíc si zaslouží obdiv, co všechno během své kariéry dokázal. V 35 letech má za sebou již 19 sezon v mistrovství světa!

Proč bude Rossi pokračovat i v dalších letech?

1) Rossi má otevřený účet s Lorenzem

V roce 2010 vyvrcholila krize mezi Rossim a Lorenzem. Rossi tenkrát prohlási, že si Yamaha musí vybrat, kdo bude jejich jedničkou. Rossi se nakonec rozhodl odejít k Ducati. Teď je zpět a nejspíše nastal ten správný čas pro sladkou pomstu.

2) Rossi má stále šanci vítězit

35-letý Ital ví, že nemůže vyhrát jedenáct závodů za sezonu, jak tomu bylo v jeho nejlepších letech. V Kataru se mu však podařilo z devátého místa na startu probojovat až na druhou příčku v cíli. To se může ještě opakovat.

3) Rossi musí dokázat, že jeho rozhodnutí rozejít se s Burgessem, bylo správné

Z jejich čtrnáctileté spolupráce bylo devět sezon zakončeno titulem mistra světa. V Listopadu se jejich spolupráce skončila a na místo Jeremy Burgesse nastoupil Silvano Galbusera. Rossi toho kroku nelituje, dodává mu novou motivaci – a to nejen pro rok 2014.

Byl to velký risk, říká Valentino Rossi o výměně šéfmechanika

Byl to velký risk, říká Valentino Rossi o výměně šéfmechanika

4) Rossi chce dokázat také něco Ducati

„Chci dokázat, že rozdíl je v jezdcích a ne v motocyklech,“ řekl Rossi, když odcházel z továrního týmu Hodny v roce 2003 a zamířil k tehdejšímu outsiderovi v podání Yamahy. U Ducati se mu toto již naplnit nepodařilo, ale v týmu se konečně odhodlali ke změnám. Ducati koupilo Audi, byl odvolán Filippo Preziosi, kterého nahradil Gigi Dall'Igna. Nyní však s Yamahou opět dokazuje, že pokud má konkurenceschopný stroj, tak dokáže pořád jezdit hodně vepředu a musí se s ním počítat.

5) Rodina může počkat

Valentino Rossi se netají tím, že by se chtěl oženit a mít děti. V Lindě Morselli nejspíš našel tu pravou. Hovoří se dokonce i o datu svatby. Děti však ještě mohou nějaký rok počkat.

6) Profesionální budoucnost má zajištěnou

Valentino je finančně zajištěný. Finance mu plynou i z dalších mimosportovních aktivit. Vlastní tým v Sky VR46KTM Moto3, v Texasu skončil Romano Fenati druhý. Navíc má vlastní jezdeckou akademii, kde se věnuje mladým italským talentům, včetně jeho nevlastního bratra Luca Mariniho. Po sezoně 2016 se může Rossi věnovat závodění ve sportovních autech.

7) Konkurenceschopnost vůči mladé generaci ho motivuje

Valentino Rossi, díky svojí energii vždy vyhrával. Nejdříve to byl Biaggi a Gibernau, později pak Stoner a Lorenzo. Dnes už není tak nepřístupný. Uznává dovednosti hvěz jako Marquez a Lorenzo, je mnohem uvolněnější. Tajně se zasnoubil.

 

Jedno kolo okruhu Autódromo Termas de Río Hondo měří 4806 metrů. Dráha je široká 16 metrů, má 1076 metrů dlouhou rovinku a celkem 14 zatáček – 5 levých a 9 pravých.

 

8) Rossi může být nejlepším jezdcem Yamahy v roce 2014

Rossi zvládl lépe vstup do sezony. Letošní motocykl Yamaha a pneumatiky Bridgestone mu vyhovují více, než jeho týmovému kolegovi. Yamaha má v továrním týmu dva špičkové jezdce, a k tomu další dva v juniorském. Tam jezdí Pol Espargaró a Bradley Smith.

9) Rekord, který drží Giacomo Agostini

Rossi má na kontě 109 vítězství v GP. Dostal se již velice blízko k nejvyšší metě. Giacomo Agostini má na kontě 122 vítězství, ale musíme dodat, že v jeho éře bylo možné závodit ve dvou třídách současně, což v dnešní době je prakticky nemyslitelné. Stojí také za připomenutí to, že Rossi během posledních tří let, dokázal vystoupat na stupínek nejvyšší pouze jednou.

10) Rossi neztratil svou vášeň pro tento sport

Již v jeho 19. sezoně vypadá stále svěží. Zapálení pro tento sport opět nabírá na síle. V 35 letech má novou výzvu. Není jím nikdo jiný než Marc Marquez, který funguje jako stimulant. Rossi se stále těší pozornosti fanoušků i médií. Opět má ze závodění radost, což je jasně cítit při rozhovorech s ním.

11) Nové motocykly v MotoGP

Současná generace motocyklů s obsahem 1000 ccm s 260 hp a maximální rychlostí kolem 340 km/h, jsou už ďábelské stroje, jako tomu bylo kdysi u dvoudobých motocyklů 500 ccm. Brutální výkon řídí elektronické systémy. Rossi zvládá všechna rizika a zvykl si na chování pneumatik Bridgestone.

12) Světový šampionát MotoGP potřebuje Rossiho

Toto si málo kdo dokáže představit. I šéf Dorny, Carmelo Ezpeleta se je vědom toho, že Rossi je stále zárukou vysokého počtu diváků u televizních přijímačů i slušné návštěvnosti na závodech. Ital by měl být i v letech 2015 a 2016 součástí Yamahy. Vedle něj se však v MotoGP vyprofilovali další jezdci jako Márquez, Crutchlow a Hayden. Mezi další silné jezdce patří Dovizioso, Bradl, Iannone a Bautista a bratři Espargarovi. Nejpozději v roce 2016 by se k nim mohl přidat Maverick Viñales. Rossiho tak nejspíše budeme vídat do konce roku 2016. Bude to sice škoda, ale bude to lepší než nyní. Pokud by chtěl překvapit, mohl by v roce 2017 přejít do mistrovství světa Superbike, kde by mohl i ve čtyřiceti pomýšlet na titul, třeba jako Biaggi.

zdroj: speedweek.com

15:17 | Remy Gardner zůstane v Moto2 u týmu Tech 3 i příští rok.
14:24 | Andrea Migno pojede příští rok u týmu Aspar ve třídě Moto3.
14:22 | V týmu Sky Racing VR46 pojede příští rok v Moto3 Bulega a Foggia, v Moto2 to budou Bagnaia a Marini.
14:03 | Před zahájením tréninku MotoGP znovu začalo pršet: odkaz
11:11 | Loris Baz potvrdil, že se vrátí do WSBK, ale zatím ještě není jisté, pro který tým bude jezdit.

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 22. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:10–15:55
Sobota 23. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 24. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

Rossi má za sebou první test na motocyklu po zranění nohy

Rossi má za sebou první test na moto…

Poslední srpnový den si Rossi zlomil nohu. Včera se poprvé od nehody znovu posadil na motocykl. Testoval na okruhu v Misanu.

19.  9.  2017 |
Valentino Rossi zkusí jet už v Aragonii

Valentino Rossi zkusí jet už v Arago…

Valentino Rossi testoval v pondělí a v úterý na okruhu v Misanu. Během dneška se mělo rozhodnout, zda Rossi pojede v Aragonii. A již je rozhodnuto. Rossi to zkusí.

20.  9.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Pocta zesnulému Nietovi - Madrid

Pocta zesnulému Nietovi - Madrid

V sobotu se mnozí příznivci Angela Nieta sešli v Madridu, aby zde poctili tohoto nedávno zesnulého bývalého jezdce.

16.  9.  2017 |
Byl zveřejněn předběžný kalendář pro rok 2018

Byl zveřejněn předběžný kalendář pro…

Dnes byl zveřejněn předběžný kalendář MotoGP pro rok 2018. Oproti letošnímu roku bude o jeden závod více. Nově se totiž do kalendáře přidalo Thajsko, kde se pojede 7. října 2018. Brněnský závod je naplánován na 5. srpna 2018. Nejistota panuje ohledně toho, na kterém okruhu se příští rok pojede GP Velké Británie. Rozhoduje se mezi okruhem Silverstone a Donington Park.

13.  9.  2017 |