Edwards byl nejlepším netovárním jezdcem, Crutchlow opět osmý

Colin Edwards si po problémech s přilnavostí a protáčením kola pohlídal šesté místo, Cal Crutchlow dojel osmý, přestože nedávno absolvoval operaci pravé ruky a v Estorilu nikdy nejel.
Edwards byl nejlepším netovárním jezdcem, Crutchlow opět osmý

Colin Edwards i Cal Crutchlow ze stáje Monster Yamaha Tech 3 potvrdili při Velké ceně Portugalska v Estorilu svou formu. Oba se vešli do první osmičky. Edwards dojel šestý a byl nejlepším netovárním jezdcem, Crutchlow skončil o dvě příčky za ním.

Edwards byl v úvodu v kontaktu s Valentinem Rossim a Andreou Doviziosem, ale po problémech s přilnavostí raději jistil šestou příčku. "Nevím, co se stalo na startu, ale najednou bylo těžké kamkoliv se dostat. Viděl jsem Caseyho, jak má těžkou chvilku, pak Simoncelli potřeboval padák. Prvních několik zatáček byl boj o přežití. Vyčkával jsem, co se stane, pak jsem uviděl Valentina a Andreu těsně přede mnou a snažil se jich držet. Přibližoval jsem se jim, ale musel jsem hodně tlačit a v polovině závodu jsem začal mít problémy s přilnavostí," přiznal Texasan. "V některých částech tratě jsem navíc nemohl pořádně zabrat, protože jsem měl problémy s protáčením kola. Díky trakční kontrole to se mnou při přidávání plynu pěkně škubalo."

I přes tyto problémy je dvojnásobný šampión superbiků s nejlepším výsledkem sezony maximálně spokojen. "Nemůžu chtít o moc víc. Vím, jak jsou rychlé tovární motorky a chlapi, co na nich sedí. Šesté místo nám dodává sebevědomí do příštího závodu ve Francii, který je pro Tech 3 i pro Monster velmi důležitý," připomněl. V Le Mans dojel roku 2008 třetí.

Crutchlow v posledních kolech bojoval o sedmou příčku s Hirošim Aojamou. S výsledkem je také spokojen, protože v Estorilu dosud nikdy nejel, navíc nedávno absolvoval operaci pravé ruky. "Nikdy by mě nenapadlo, že je možné, abych na okruhu, který jsem nikdy neviděl, dojel osmý. Měl jsem po celý víkend problémy s oběma rukama. Pravá je po operaci a levá dostala zabrat, protože jsem se s ní snažil vše kompenzovat," přiznal bývalý šampión supersportů. Výrazně mu pomohl i tým. "Mají zkušenosti s nováčky a dělají pro mě skvělou práci. Vzhledem k problémům s rukama mi nastavili motorku, abych se na ní cítil pohodlněji. Škoda, že jsem na konci nemohl porazit Aojamu, ale takovéhle souboje jsou pro mě skvělá zkušenost."

Angličan už se těší na pro něho známější okruhy. "Pokud budu dělat to, co dělám teď, není důvod, abych nebyl na tratích, které znám, ještě výše," věří.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00