Edwards i Toseland vyrovnali své nejlepší letošní startovní pozice

Oba věří, že budou bojovat o přední umístění.

Oba jezdci stáje Monster Yamaha Tech 3 vyrovnali v Assenu svá nejlepší letošní kvalifikační umístění. Colin Edwards se skončil pátý a rád by v zítřejším závodě dosáhl na pódium. James Toseland si vybojoval deváté místo, když tento víkend nasadil nová řídítka a stupátka. Jeho cílem je dojet do šestého místa.

Na začátku kvalifikace ještě Edwards dolaďoval nastavení, protože si zvykal na delší rozvor. "Nyní je větší váha vepředu a podle zvuku necítím nerovnosti, jak bych potřeboval, připadám si, jako bych přes ně skákal, ale přesto jsem spokojen se svou rychlostí," pochvaloval si Američan, který zajížděl se závodními pneumatikami časy okolo 1:37,3 minuty. "Myslím, že pokud zůstane sucho, bude se časy pohybovat mezi 1:36 a 1:37. Věřím, že takové časy dokážu zajíždět. Svůj nejlepší čas jsem dokázal zaznamenat ve svém posledním kole, i když moje tvrdá přední pneumatika měla za sebou osm kol."

Právě osm až devět kol považuje "Texas Tornado" za dobu, kdy začne přední pneumatika ztrácet své speciální vlastnosti. "V posledních několika kolech mi to párkrát podklouzlo a nemohl jsem jet rychleji, než jsem jel. Proto jsem rád, že se mi podařilo vyrovnat můj letošní nejlepší kvalifikační výkon. Cítím, že se můžeme ještě zlepšit. Důležitá je čtvrtá sekce, protože tam můžete získat i ztratit spoustu času," vysvětlil Edwards, který také pochválil pneumatiky Bridgestone za jejich neuvěřitelnou stabilitu. "Jsou tak stabilní, že se vám v rychlých sekcích vůbec netřesou řídítka. Zatím jde všechno hladce, myslím, že zítra můžeme bojovat vepředu."

Spokojen byl i Toseland, jehož technici strávili hodně času nastavováním motocyklu. "Na závodních pneumatikách si opravdu věřím. Váha, kterou jsme přesunuli dozadu, pomáhá práci pneumatik. Váhu jsme dozadu přidali i dnes a získali jsme vyšší přilnavost. Díky tomu můžu ze zatáček vyjíždět lépe. Také mám větší stabilitu při nájezdu do zatáček," nechal se slyšet Angličan, který měl smůlu, že při jízdě na měkkých pneumatikách nikdy neměl volnou trať. Když měl rozjeté kolo, ve kterém zajel svůj nejlepší první mezičas, musel se vyhýbat Tonimu Elíasovi. Věří, že pokud se zítra pojede na suchu, posune se směrem dopředu. "Během víkendu jsem si asi patnáctkrát vyzkoušel start, protože ten je klíčový, pokud se chci posunout do první šestky."

Angličan zkouší v Assenu novou spojku a chce zajet pro své techniky co nejlepší výsledek, aby se jim odvděčil za práci, kterou pro něho odvedli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00