Edwards i Toseland vyrovnali své nejlepší letošní startovní pozice

Oba věří, že budou bojovat o přední umístění.

Oba jezdci stáje Monster Yamaha Tech 3 vyrovnali v Assenu svá nejlepší letošní kvalifikační umístění. Colin Edwards se skončil pátý a rád by v zítřejším závodě dosáhl na pódium. James Toseland si vybojoval deváté místo, když tento víkend nasadil nová řídítka a stupátka. Jeho cílem je dojet do šestého místa.

Na začátku kvalifikace ještě Edwards dolaďoval nastavení, protože si zvykal na delší rozvor. "Nyní je větší váha vepředu a podle zvuku necítím nerovnosti, jak bych potřeboval, připadám si, jako bych přes ně skákal, ale přesto jsem spokojen se svou rychlostí," pochvaloval si Američan, který zajížděl se závodními pneumatikami časy okolo 1:37,3 minuty. "Myslím, že pokud zůstane sucho, bude se časy pohybovat mezi 1:36 a 1:37. Věřím, že takové časy dokážu zajíždět. Svůj nejlepší čas jsem dokázal zaznamenat ve svém posledním kole, i když moje tvrdá přední pneumatika měla za sebou osm kol."

Právě osm až devět kol považuje "Texas Tornado" za dobu, kdy začne přední pneumatika ztrácet své speciální vlastnosti. "V posledních několika kolech mi to párkrát podklouzlo a nemohl jsem jet rychleji, než jsem jel. Proto jsem rád, že se mi podařilo vyrovnat můj letošní nejlepší kvalifikační výkon. Cítím, že se můžeme ještě zlepšit. Důležitá je čtvrtá sekce, protože tam můžete získat i ztratit spoustu času," vysvětlil Edwards, který také pochválil pneumatiky Bridgestone za jejich neuvěřitelnou stabilitu. "Jsou tak stabilní, že se vám v rychlých sekcích vůbec netřesou řídítka. Zatím jde všechno hladce, myslím, že zítra můžeme bojovat vepředu."

Spokojen byl i Toseland, jehož technici strávili hodně času nastavováním motocyklu. "Na závodních pneumatikách si opravdu věřím. Váha, kterou jsme přesunuli dozadu, pomáhá práci pneumatik. Váhu jsme dozadu přidali i dnes a získali jsme vyšší přilnavost. Díky tomu můžu ze zatáček vyjíždět lépe. Také mám větší stabilitu při nájezdu do zatáček," nechal se slyšet Angličan, který měl smůlu, že při jízdě na měkkých pneumatikách nikdy neměl volnou trať. Když měl rozjeté kolo, ve kterém zajel svůj nejlepší první mezičas, musel se vyhýbat Tonimu Elíasovi. Věří, že pokud se zítra pojede na suchu, posune se směrem dopředu. "Během víkendu jsem si asi patnáctkrát vyzkoušel start, protože ten je klíčový, pokud se chci posunout do první šestky."

Angličan zkouší v Assenu novou spojku a chce zajet pro své techniky co nejlepší výsledek, aby se jim odvděčil za práci, kterou pro něho odvedli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. září | FIM odebrala Fenatimu licenci do konce roku 2018.
21. září | Miller tlačil Viňalese odkaz
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00