Edwards měl potíže se zadním zavěšením

Toseland musí zlepšit hlavně kvalifikace.

Colin Edwards i James Toseland vybojovali v prestižní Velké ceně Španělska v Jerezu pro tým Monster Yamaha Tech 3 dvanáct bodů. Američan skončil sedmý, Angličan třináctý.

Edwards po celý závod bojoval o šesté místo s Capirossim a Melandrim. Oba dokázal předjet, ale po drobných potížích se zadním zavěšením dojel sedmý se ztrátou 1,3 sekundy na pátého Melandriho. Texasan se v celkové klasifikaci udržel na šestém místě a je nejlepším netovárním jezdcem. Toseland měl potíže s nastavením, ale udržel za sebou neustále dotírajícího de Angelise.

"Povedl se mi start, ale už od prvního kola jsem věděl, že nebudu moci jet tak rychle, jak bych potřeboval. Chlapi přede mnou mi ujížděli," konstatoval Edwards. "Včera, když bylo horko, jsme šli špatným směrem, takže pro závod jsem použil nastavení, které jsme měl ráno, ale to bylo chladněji. Za nižších teplot to fungovalo, ale když šla teplota nahoru, nemohl jsem se dostat do rytmu, který bych si představoval."

"Musel jsem upravit svůj styl a přenášet váhu dozadu, abych motorce pomohl zatáčet, ale nepodařilo se mi dostat mezi nejlepších šest, což je frustrující," litoval Američan.

Toseland má za sebou další obtížný víkend a stále musí řešit některé problémy. "Pořád na motorce zkoušíme několik věcí a hledáme optimální nastavení pro závod. Stále potřebuji zrychlit zhruba o sekundu, ale když jedou všichni stejně rychle, je to obtížné. V kvalifikacích jem pořád příliš vzadu. Pokud v takhle vyrovnané třídě startujete zezadu, zůstanete tam," ví Angličan. "Neměl jsem skvělý začátek do sezony, ale necítím, že bychom až tolik ztráceli. Tento víkend jsme získali mnoho informací a snažíme se eliminovat věci, které nefungují. Věřím, že jsme blízko tomu, abychom našli potřebné nastavení. Tvrdě na tom pracujeme."

Šéf týmu Hervé Poncharal hodnotil závod jako obtížný. "Škoda, že Colinovi nevyhovovalo nastavení a nemohl až do konce bojovat s (Lorisem) Capirossim a (Markem) Melandrim. Umístění mezi nejlepšími šesti by bylo zasloužené," myslí si. "Jamesovy časy v závodě nebyly špatné, ale je jasné, že se musí zlepšit v kvalifikacích. Dokáže zajíždět mnohem lepší výsledky, ale je to těžké, pokud se nekvalifikujete dobře."

Francouz upozornil, že se všichni v týmu těší na domácí závod: "Víme, že Le Mans je pro Yamahu velmi dobrý okruh. Loni byl Colin na pódiu za Jorgem (Lorenzem) a Valentinem (Rossim)." Poté poděkoval Marku Hallovi z Monster Energy za podporu během víkendu. a ujistil, že partnerství s jeho společností v budoucnu přinese úspěch.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00