Tým Tech 3 včera absolvoval svůj první trénink, kde Colin Edwards zajel desátý čas a jeho nový kolega Cal Crutchlow čtrnáctý. Oba jezdci věří, že v průběhu víkendu ještě podstatně zrychlí.
To se hlavně týká Colina Edwardse, protože Američan potřebuje pár desetin, aby pořadím výsledkové listiny MotoGP prorazil o poznání výš. On sám je přesvědčen, že se mu to podaří, protože s kompletem, který Yamaha pro tento ročník připravila je velmi spokojený.
„Na motorce se cítím opravdu dobře, ale bohužel zatím nejsem dostatečně rychlý,“ uvedl Colin Edwards. „Číslo, které je na výsledkové tabuli vedle mého jména nevypadá tak dobře, ale ve skutečnosti jsem na tom lépe než to vypadá. Postrádám ještě rozhodující dvě nebo tři desetiny, ale věřím, že se mi je podaří najít. Potřebujeme jen přinutit motocykl lépe zatáčet a pokud na této stránce zapracujeme, tak najdeme to, co teď ztrácíme.“
„Nejlepší kolo jsem zajel na tvrdé pneumatice až v samotném závěru, což mi dává potřebnou důvěru, že s několika dalšími zlepšeními na motocyklu se můžu posunout ještě výš,“ pokračoval Američan. „Myslím, že hodně chlapů přede mnou jelo na měkké pneumatice, takže závodní nastavení už není tak daleko.“
Britský motocyklový závodník Cal Crutchlow má problém s bolestivým zraněním malíčku levé ruky, takže používal upravenou páku spojky a během úvodního tréninku pracoval na seřízení nastavení, aby lépe spolupracovalo s tvrdou směsí pneumatik. Nicméně až změna na přední části motocyklu Britovi umožnila zajet čtrnáctý čas, který byl o půl sekundy pomalejší od jeho týmového kolegy.
„Nebylo to vůbec jednoduché a upřímně, prst hodně bolí a s tím se pak dost těžko jezdí,“ uvedl Cal Crutchlow, který si zranil malíček pádem při dvoudenním testu v Kataru. „Nehoda se odehrála jen před třemi dny a když jsem večer sundal obvaz, zjistil jsem poškození na místě, kde byl nehet. Bolest při sundávání obvazu byla nepopsatelná, takže vzhledem k situaci jsem spokojen s umístěním a časy, které jsem zajel.“
„Mám potíže při používání spojky, takže mám upravenou páku, ale také jsem zaznamenal problém s řazením a to zejména v první zatáčce, kdy jsem podřazoval až na jedničku místo na dvojku. To mě stálo spoustu času, ale nemohl jsem s tím nic dělat. Ke konci jsme udělali změnu na předku a to se ukázalo jako dobré řešení. Byl jsem pak mnohem rychlejší a také víc jistější, protože jsem v zatáčce cítil, jak je přední pneumatika víc zatížená a já dokázal lépe zatáčet.“