Edwards se cítil jako se zátěží

Toseland inkasoval v první zatáčce bodyček.

Oba jezdci týmu Monster Yamaha Tech 3 se na Sachsenringu vešli do první desítky. Colina Edwardse limitovaly potíže s vyvážením motocyklu a do cíle dojel devátý. Jamesi Toselandovi se celkem podařil start, ale pak měl problémy s přilnavostí a obsadil desáté místo.

Edwards zažil podle svých slov podivný závod, ve kterém měl podobné problémy jako v několika předchozích závodech. "Cítil jsem se, jako bych měl za sebou nějakou zátěž, která by mě tlačila v zatáčkách. Nemohl jsem pořádně zatáčet. Prvních pár kol byla skoro noční můra, protože mi klouzalo přední kolo," vysvětloval Američan, který díky těmto potížím dokonce na chvíli vypadl z top ten. "Pak se stala zvláštní věc. Když se začala opotřebovávat zadní pneumatika, najednou jsem zrychlil a šlo mi lépe zatáčet. Mohl jsem snadněji regulovat předek."

Po této změně se "Texas Tornado" do jízdy opět pořádně opřel a získal zpět několik pozic. "Přiblížil jsem se k Nickymu (Haydenovi) a Marcovi (Melandrimu), ale už bylo pozdě," litoval. Teď ho však čeká oblíbený Donington. "Dosáhl jsem tu v MotoGP některých úspěchů a chtěl bych pro své lidi z týmu, kteří opět po celý víkend tvrdě pracovali, zajet dobrý výsledek."

Toseland poprvé vyzkoušel systém proti zvedání předního kola, což se projevilo na jeho povedeném startu. Hned v první zatáčce se však dostal do kontaktu s jedním ze soupeřů. "Nevím, kdo to byl, ale někdo mě trefil do levého i pravého kolene. Pak jsem měl problémy s přední pneumatikou. Navíc jsem se na motorce necítil moc dobře. Nevím, jestli to bylo teplotou vzduchu nebo plnou nádrží," připomněl Angličan. Až ve druhé polovině závodu začal stroj pracovat lépe a dvojnásobný mistr světa superbiků mohl jet konzistentně a začal pronásledovat skupinku bojující o sedmé místo.

"Jenže tvrdé pneumatiky nebyly v posledních kolech výhodou, protože nebyl rozdíl ve výkonnosti oproti chlapům, kteří nasadili měkkou směs," vysvětlil a dodal, že je spokojen s dalším umístěním v top ten. "Dodalo mi to sebevědomí. Teď bych chtěl napravit své zklamání z loňské britské velké ceny. Před svým domácím publikem do toho dám všechno."

Šéf týmu Hervé Poncharal očekával lepší výsledky, protože Yamaze se na Sachsenringu daří. "Colin i James však opět jeli na maximum. Byl to náročný víkend, podmínky na trati se často měnily a dojet s oběma stroji mezi prvními deseti není špatné. Díky tomu jsme opět na čtvrtém místě v šampionátu týmů a Colin upevnil svou pátou pozici v celkové klasifikaci, což je skvělý odraz jeho konzistence. James měl také velmi solidní závod, což mu zvýšilo sebevědomí před domácím závodem," pochvaloval si. "Opět gratuluji Yamaze k dalšímu velmi dobrému výkonu Valentina a Jorgeho. Dokazují, že Yamaha je opravdu nejlepší výrobce v MotoGP."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

14:02 | FIM odebrala Fenatimu licenci do konce roku 2018.
11:33 | Miller tlačil Viňalese odkaz
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00