Edwardsovi nakonec těsně unikla první řada

Toseland ve vyrovnaném poli až dvanáctý.

Velmi blízko umístění v první řadě byl dnes Colin Edwards z týmu Monster Yamaha Tech 3. Nakonec mu scházelo 0,026 sekundy. Texasan se zaměřil především na hledání stability stroje na rovinkách a v zatáčkách. James Toseland se zase snažil najít kompromis mezi stabilitou přední části a zadní trakcí. Nenavázal na včerejší výsledek a ve vyrovnaném poli skončil dvanáctý. Na první řadu však ztrácel jen 0,7 sekundy.

Pětatřicetiletý Edwards už na Phillip Islandu závodí léta. "Nevím přesně, pokolikáté tu jedu, ale pokaždé je to tu jiné a dnešek nebyl výjimkou. Není tajemstvím, že Yamaha musela letos udělat kratší motorku, aby více vytěžila z pneumatik Bridgestone. Není jednoduché tady stroj nastavit. Potřebujete stabilní motorku pro rychlé pasáže, ale také určitou hbitost při zatáčení," vysvětluje Texas Tornado. "Zdá se, že s kratším rozvorem každá změna hodně ovlivní celkové chování. Chlapi pracovali neuvěřitelně tvrdě a našli jsme nastavení, které mě málem dostalo do první řady."

Nejlepší letošní netovární jezdec upozornil, že na této trati je třeba riskovat. "To nemůžete dělat bez dobré motorky. Nakonec jsem měl nastavení, se kterým jsem mohl pořádně zabrat, aniž bych měl pocit, že jedu na limitu. Cítím, že máme na zítřek dobrou výbavu," věří Edwards, který by v posledních třech závodech rád smazal ztrátu devíti bodů na Andreu Doviziosa, se kterým bojeuje o páté místo v šampionátu. "Doufám, že se na nás zítra usměje počasí, budu moct zatnout zuby a pořádně bojovat."

Toseland dnes poznal, jak malý může být při dnešní vyrovnanosti závodního pole rozdíl mezi několika řadami na roštu. "Stačily dvě nebo tři desetiny a mohl jsem být do šestého místa a cítit se po té tvrdé práci, kterou jsme dnes odvedli, mnohem lépe. Nebylo to dnes jednoduché. Hledal jsem větší přilnavost," hodnotil Angličan. "Když jsme změnili nastavení, abych měl vzadu větší přilnavost, obětovali jsme zase něco z přední části. A když nemáte na nejrychlejší trati v kalendáři dobrý předek, nemůžete jet se sebedůvěrou, kterou potřebujete."

Při hledání kompromisu zažil Toseland protáčení kol i nedostatek přilnavosti v určitých pasážích. Přesto si v závodě věří. "Pokud se podaří dobrý start, určitě není nereálný boj o první šestku. Jako vždy ze sebe vydám maximum," slibuje Angličan.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00