Toseland ve vyrovnaném poli až dvanáctý.
Velmi blízko umístění v první řadě byl dnes Colin Edwards z týmu Monster Yamaha Tech 3. Nakonec mu scházelo 0,026 sekundy. Texasan se zaměřil především na hledání stability stroje na rovinkách a v zatáčkách. James Toseland se zase snažil najít kompromis mezi stabilitou přední části a zadní trakcí. Nenavázal na včerejší výsledek a ve vyrovnaném poli skončil dvanáctý. Na první řadu však ztrácel jen 0,7 sekundy.
Pětatřicetiletý Edwards už na Phillip Islandu závodí léta. "Nevím přesně, pokolikáté tu jedu, ale pokaždé je to tu jiné a dnešek nebyl výjimkou. Není tajemstvím, že Yamaha musela letos udělat kratší motorku, aby více vytěžila z pneumatik Bridgestone. Není jednoduché tady stroj nastavit. Potřebujete stabilní motorku pro rychlé pasáže, ale také určitou hbitost při zatáčení," vysvětluje Texas Tornado. "Zdá se, že s kratším rozvorem každá změna hodně ovlivní celkové chování. Chlapi pracovali neuvěřitelně tvrdě a našli jsme nastavení, které mě málem dostalo do první řady."
Nejlepší letošní netovární jezdec upozornil, že na této trati je třeba riskovat. "To nemůžete dělat bez dobré motorky. Nakonec jsem měl nastavení, se kterým jsem mohl pořádně zabrat, aniž bych měl pocit, že jedu na limitu. Cítím, že máme na zítřek dobrou výbavu," věří Edwards, který by v posledních třech závodech rád smazal ztrátu devíti bodů na Andreu Doviziosa, se kterým bojeuje o páté místo v šampionátu. "Doufám, že se na nás zítra usměje počasí, budu moct zatnout zuby a pořádně bojovat."
Toseland dnes poznal, jak malý může být při dnešní vyrovnanosti závodního pole rozdíl mezi několika řadami na roštu. "Stačily dvě nebo tři desetiny a mohl jsem být do šestého místa a cítit se po té tvrdé práci, kterou jsme dnes odvedli, mnohem lépe. Nebylo to dnes jednoduché. Hledal jsem větší přilnavost," hodnotil Angličan. "Když jsme změnili nastavení, abych měl vzadu větší přilnavost, obětovali jsme zase něco z přední části. A když nemáte na nejrychlejší trati v kalendáři dobrý předek, nemůžete jet se sebedůvěrou, kterou potřebujete."
Při hledání kompromisu zažil Toseland protáčení kol i nedostatek přilnavosti v určitých pasážích. Přesto si v závodě věří. "Pokud se podaří dobrý start, určitě není nereálný boj o první šestku. Jako vždy ze sebe vydám maximum," slibuje Angličan.