Elías je spokojený se specifickým stylem Hondy

Honda je zcela odlišný motocykl ve srovnání s Ducati.
Toni Elías se po roční zkušenosti u Ducati vrátil zpět do týmu Fausta Gresiniho a s tovární specifikací Hondy RC212V se v prvním předsezonním testu v Malajsii uvedl velmi dobře, když v celkové výsledkové listině třídenního testu figuroval jako nejlepší jezdec značky Honda.

Sezona 2009 je Elíasovou pátou v prostředí královské kubatury a třetí v Gresiniho týmu, s kterým získal své první a zatím jediné vítězství v závodě MotoGP. Stalo se tak v roce 2006 během napínavého závodu v portugalském Estorilu, kde Šapněl nakonec zvítězil s motocyklem Honda RC211V 990ccm a byl zároveň posledním satelitním jezdcem, který vyhrál závod královské kubatury.

„Můj motocykl je velmi podobný továrním (Repsol Honda) motocyklům,“ potvrdil Toni Elías během rozhovoru pro crash.net. „Je to velmi dobrý základ, z kterého se dá vycházet. Zatím nevím, ale doufám, že mě Honda bude tímto způsobem podporovat po celou sezónu. Těším se na dostupnost vývojových trendů a rozvoje v dalším testu nebo prvních závodech sezony.“

Během prvního testu roku 2009 na okruhu v Sepangu se Elías umístil ve třech dnech na pátém, šestém a pátém místě, což je přesně ten druh konzistentních výsledků, které si Španěl potřebuje udržet a přenést do všech závodních víkendů sezony.

„V tomto roce chci být na stupních vítězů mnohem častěji a zkusit bojovat o vítězství,“ řekl Elías. „Pokud nebude možné, abych získal pódiové umístění tak potřebuji skončit čtvrtý nebo pátý. Vyrovnanost. Žádné nevyrovnané výsledky jak v minulém roce.“

Právě výsledková nevyrovnanost provázela Španělovu poslední sezonu u satelitního týmu Ducati. Přesto dokázal zajet v Brně a Misanu na stupně vítězů a pokud nebereme do úvahy jedničku u Ducati Casey Stonera ,tak si ze všech ostatních jezdců italské značky poradil s GP8 nejlépe.

Po velmi výrazném startu v Malajsii chce stejným způsobem Elías pokračovat i v Kataru, kde se chce ještě více přizpůsobit stylu Hondy a co nejlépe se tak připravit na první závod sezony, který se pojede dvanáctého dubna v Kataru.

„Honda je něco úplně jiného než Ducati,“ uvedl Elías. „Má svůj ´Honda styl´.

„Motocykly Honda mají pokaždé stejný charakter,“ vysvětlil Elías a pokračoval: „Stejný jak u 800ccm, s kterým jsem jezdil v roce 2007, tak u 990ccm, s níž jsem jel v roce 2006. Mají stejné charakteristické znaky. Snadno se s nimi zatáčí a motor je vždy bezproblémový. Ducati měla neuvěřitelnou sílu, ale byl to úplně jiný motocykl,“ uvedl závěrem Toni Elías.


15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00