Elías je spokojený se specifickým stylem Hondy

Honda je zcela odlišný motocykl ve srovnání s Ducati.
Toni Elías se po roční zkušenosti u Ducati vrátil zpět do týmu Fausta Gresiniho a s tovární specifikací Hondy RC212V se v prvním předsezonním testu v Malajsii uvedl velmi dobře, když v celkové výsledkové listině třídenního testu figuroval jako nejlepší jezdec značky Honda.

Sezona 2009 je Elíasovou pátou v prostředí královské kubatury a třetí v Gresiniho týmu, s kterým získal své první a zatím jediné vítězství v závodě MotoGP. Stalo se tak v roce 2006 během napínavého závodu v portugalském Estorilu, kde Šapněl nakonec zvítězil s motocyklem Honda RC211V 990ccm a byl zároveň posledním satelitním jezdcem, který vyhrál závod královské kubatury.

„Můj motocykl je velmi podobný továrním (Repsol Honda) motocyklům,“ potvrdil Toni Elías během rozhovoru pro crash.net. „Je to velmi dobrý základ, z kterého se dá vycházet. Zatím nevím, ale doufám, že mě Honda bude tímto způsobem podporovat po celou sezónu. Těším se na dostupnost vývojových trendů a rozvoje v dalším testu nebo prvních závodech sezony.“

Během prvního testu roku 2009 na okruhu v Sepangu se Elías umístil ve třech dnech na pátém, šestém a pátém místě, což je přesně ten druh konzistentních výsledků, které si Španěl potřebuje udržet a přenést do všech závodních víkendů sezony.

„V tomto roce chci být na stupních vítězů mnohem častěji a zkusit bojovat o vítězství,“ řekl Elías. „Pokud nebude možné, abych získal pódiové umístění tak potřebuji skončit čtvrtý nebo pátý. Vyrovnanost. Žádné nevyrovnané výsledky jak v minulém roce.“

Právě výsledková nevyrovnanost provázela Španělovu poslední sezonu u satelitního týmu Ducati. Přesto dokázal zajet v Brně a Misanu na stupně vítězů a pokud nebereme do úvahy jedničku u Ducati Casey Stonera ,tak si ze všech ostatních jezdců italské značky poradil s GP8 nejlépe.

Po velmi výrazném startu v Malajsii chce stejným způsobem Elías pokračovat i v Kataru, kde se chce ještě více přizpůsobit stylu Hondy a co nejlépe se tak připravit na první závod sezony, který se pojede dvanáctého dubna v Kataru.

„Honda je něco úplně jiného než Ducati,“ uvedl Elías. „Má svůj ´Honda styl´.

„Motocykly Honda mají pokaždé stejný charakter,“ vysvětlil Elías a pokračoval: „Stejný jak u 800ccm, s kterým jsem jezdil v roce 2007, tak u 990ccm, s níž jsem jel v roce 2006. Mají stejné charakteristické znaky. Snadno se s nimi zatáčí a motor je vždy bezproblémový. Ducati měla neuvěřitelnou sílu, ale byl to úplně jiný motocykl,“ uvedl závěrem Toni Elías.


14:10 | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
12:17 | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
10:52 | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
10:21 | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz
10:03 | Espargarova nehoda: odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00