Elíasovi pomalé zatáčky Le Mans vyhovují

Otázkou ale je, jak se podaří nastavit jeho Hondu RC212V.
Klepněte pro větší obrázekToni Elías se po roce u Ducati vrátil zpátky do týmu Fausta Gresiniho, kde pro letošní ročník šampionátu získal tovární specifikaci motocyklu RC212V, ale zatím se mu nedaří podávat takové výkony jaké by si přál a v průběžném hodnocení je na tom bodově stejně se svým týmovým kolegou De Angelisem, který má k dispozici satelitní verzi Hondy.

Deváté místo z Jerezu pro něho bylo velkým zklamáním a ve Francii nevidí moc velký prostor ke zlepšení. Jeho Honda má určité problémové oblasti, které se týmu postupně daří řešit, ale na výsledcích to prozatím není moc znát a právě okruh v Le Mans je pro RC212V hodně obtížným místem, takže Elíasovým plánem je umístění v první desítce.

V minulosti byl Le Mans pro Elíase místem, kde dokázal zajet na stupně vítězů. V roce 2001 tam získal své první pódiové umístění v podobě třetího místa v třídě do 125ccm. V roce 2003 ve Francii vyhrál závod čtvrtlitrů a o rok později tam byl druhý.

Po třech kolech sezony 2009, ale není španělský jezdec týmu San Carlo Honda Gresini v optimálním rozpoložení. Samozřejmě stejně jako ostatní přivítal prodloužení tréninků a kvalifikace, což je pro ně určitě vítanou změnou v hledání řešení, jak odstranit problémy, které nyní stále trápí jejich motocykl.

„Byl jsem velmi zklamaný úrovní našeho výkonu v Jerezu, ale to už nemůžeme vrátit a jednoduše musíme brát cokoliv pozitivního, co můžeme vyvodit za této situace,“ uvedl Elías.

K dalšímu závodu Grand Prix ve francouzském Le Mans Španěl uvedl: „Je to okruh, který mám rád a vyhovuje mému stylu, protože je tam hodně tvrdého brždění, ale realita je taková, že pokud nenajdeme potřebné vyvážení motocyklu, pak až tolik nezáleží na tom, jak moc se mi tam líbí.“

„Velmi dobře jsem se tam cítil s Hondou v roce 2007 a třebaže závod neprobíhal podle plánu doufám, že tam můžu znovu získat stejně dobrý kontakt s motocyklem a to by mohl být nadějný víkend,“ řekl Elías.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00