Esteve Rabat - šampion Moto2 pro rok 2014

Po závodě v Malajsii už je znám i šampion prostřední kubatury. Stal se jím pětadvacetiletý španělský závodník Esteve Rabat.
Esteve Rabat - šampion Moto2 pro rok 2014

Do Malajsie Rabat odjížděl s náskokem 41 bodů na týmového kolegu Kallia. Nikdo jiný (kromě Miky Kallia) už před Malajsií neměl ani teoretickou šanci Rabata překonat. Ve včerejším závodě Rabatovi stačilo k zisku mistrovského titulu sedmé místo. Nakonec dorazil do cíle jako třetí a raduje se z titulu.

Esteve Rabat (zvaný Tito) se ve světovém šampionátu poprvé objevil koncem roku 2005 ve Valencii ve třídě 125 ccm. V následující sezóně se svezl v Jerezu a v Katalánsku na divokou kartu. Pro druhou polovinu roku pak získal trvalé angažmá u Hondy. V sezóně 2006 získal i své první body.

V následující sezóně byl Rabat jezdcem týmu Repsol Honda v kategorii 125 ccm. Světlovlasý španělský závodník pak absolvoval sezónu po boku Brita Bradleyho Smitha. V Číně 2007 dojel Rabat třetí, což bylo jeho první pódiové umístění. Dva závody musel vynechat kvůli zlomenině ruky.

Roku 2008 přešel Rabat z Hondy na KTM a jezdil ve stejném týmu jako (tehdy patnáctiletý) Marc Márquez, z něhož je nyní dvojnásobný šampion královské kubatury. Rabat a Márquez se skamarádili a nyní spolu (Rabat a oba bratři Márquezovi) v období mimo závody trénují na okruhu Rufea (nedaleko jejich domovů).

Sezóna 2008 byla však pro Rabata náročná kvůli těžkému zranění v Katalánsku. Jezdec se udeřil do hlavy a upadl do bezvědomí. Několik hodin musel být v umělém spánku. Ze zranění se naštěstí brzy zotavil a vrátil se k závodění.

Ještě v letech 2009 a 2010 zůstával Rabat v kategorii do 125 ccm. Tehdy jezdil na stroji Aprilia. Celkově se Rabatovi podařilo v kategorii do 125 třikrát vystoupit na třetí stupínek podia. V celkovém pořadí byl nejlépe šestý (roku 2010).

V roce 2011 přešel do třídy Moto2, kde ve své první sezóně jednou vystoupil na podium a celkově skončil desátý. V následující sezóně taktéž vybojoval jedno umístění na stupních vítězů a celkově byl sedmý.

Až v loňském roce přišlo první Rabatovo vítězství – stalo se tak při GP Španělska. Poté zvítězil ještě dvakrát (v Indianapolis a v Malajsii). Celkově obsadil třetí místo (za svým tehdejším týmovým kolegou Polem Espargarem a za Scottem Reddingem).

Letos Esteve Rabat zvítězil (zatím) sedmkrát a po Malajsii už je šampionem. V pětadvaceti letech tak získal svůj první mistrovský titul. Příští rok se jej ve stejném týmu (Marc VDS Racing) pokusí obhájit. Jeho kolegou bude mladší z bratrů Márquezových – Alex.

Rabat je sedmým španělským jezdcem, který dokázal vybojovat titul v prostřední kategorii. Dříve to zvládli Sito Pons, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo, Toni Elias, Marc Márquez a Pol Espargaro.

Klepněte pro větší obrázek

Esteve Rabat

Datum narození: 25. května 1989

Místo narození: Barcelona, Španělsko

První Grand Prix: Valencie 2005, 125 ccm

První pole position: Jerez 2013, Moto2

První stupně vítězů: Čína 2007, 125 ccm

První vítězství: Jerez 2013, Moto2

Počet startů: 143

Vítězství: 10

Stupně vítězů: 25

Pole position: 12

Nejrychlejší kolo: 8

Mistrovské tituly: Moto2 (2014)

Kariéra v mistrovství světa:

2005: 125 ccm – Honda, 0 bodů

2006: 125 ccm - 23. pozice, Honda, 11 bodů

2007: 125 ccm - 10. pozice, Honda, 74 bodů

2008: 125 ccm - 14. pozice, KTM, 49 bodů

2009: 125 ccm - 18. pozice, Aprilia, 37 bodů

2010: 125 ccm - 6. pozice, Aprilia, 147 bodů

2011: Moto2 - 10. pozice, FTR, 79 bodů

2012: Moto2 - 7. pozice, Kalex, 114 bodů

2013: Moto2 - 3. pozice, Kalex, 215 bodů

2014: Moto2 - mistr světa, Kalex, 326 bodů (před závodem ve Valencii)

(Zdroj: motogp.com)

12:25 | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
12:09 | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
11:35 | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
11:35 | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |