Exkluzivně: Rozhovor s Jakubem Kornfeilem

Necelý týden dělí českého závodníka od startu v mistrovství světa silničních motocyklů, kde letos pojede s týmem Racing Germany a kolegou Tomoyshi Koyamou na motocyklech italské značky Aprilia.

Rodák z moravského Rohatce v šestnácti letech vyhrál světový šampionát juniorů Red Bull Rookies Cup 2009 a v témže roce si vyzkoušel, jaké to je být součástí světa motocyklových závodů, když v sedle Locinu absolvoval posledních pět závodů sezony.

V letošním roce už je Jakub Kornfeil pravidelným jezdcem nejnižší kubatury v týmu Dirka Heidolfa, bývalého německého závodníka, který do šampionátu vstupuje s dvěma týmy nižších kubatur a trojicí jezdců. Jeho zkušenosti a zázemí týmu, budou zcela určitě oporou všem jeho jezdcům, což je pro českého závodníka velké plus.

Před odjezdem do Kataru jsme s Jakubem Kornfeilem hovořili. Český motocyklový talent, který příští čtvrtek oslaví své sedmnácté narozeniny, motogpsports.cz odpověděl na několik otázek, týkajících se období před prvním závodem sezony 2010. Po celý rok budeme jeho výkony  pečlivě sledovat a podrobně Vás informovat.

Přes zimu se na závodní motorce nedá jezdit, co bylo předmětem tréninku? Bylo důležité zapracovat na fyzické kondici?
Jakub Kornfeil: „Zimní přípravu jsem omezil pouze na domácí posilovnu, která stojí ve sklepě, protože motokros se jezdit nedal kvůli letošní zimě.“

Vaše zkušenosti z Red Bull Rookies Cupu se dají plně využít v MS třídy do 125ccm, nebo je to zcela něco úplně jiného?
Jakub Korfeil: „Samozřejmě je to ta nejlepší průprava, kterou jsem mohl dostat.“

V posledním předsezonním testu nižších kubatur jste po třech dnech v Jerezu zajel celkově devatenáctý čas. S výsledkem jste spokojen?
Jakub Kornfeil: „S pozicí jsem určitě spokojen a na časy jsem nehleděl, jsou to přeci testy a zde nezáleží na časech. Tým testoval různé nastavení motocyklu. Například jsem zkoušel pět výfuků a pět koncovek výfuků, protože tahle část motocyklu má velký vliv na výkon.“

Klepněte pro větší obrázekCo Vám v testech působilo největší problémy a na čem budete muset zapracovat v průběhu závodních víkendů?
Jakub Kornfeil: „V první pasáži jsem měl docela problémy s brzdami. Naopak se mi začaly dařit průjezdy rychlými pasážemi, s kterými jsem měl na této trati problémy v Red Bull Rookies Cupu.“

Bylo v testech něco co Vás příjemně překvapilo?
Jakub Kornfeil: „Určitě mě příjemně překvapila týmová spolupráce a také celý tým. Myslím, že jsme už dobře sehraní a připravení na první závod sezony v Kataru. Taky si myslím že Tomo bude mým velkým učitelem, protože jeho desetileté zkušenosti ze světa jsou k nezaplacení.“

Po zkušenostech se strojem KTM, jaké to je nyní v sedle Aprilie?
Jakub Kornfeil: „Motocykl KTM, který jsem sedlal v Red Bull Rookies Cupu byl úplně jiný než jaký mám k dispozici ve světě. Ať už je to po stránce motorové nebo podvozkové, ale na ´kačenku´ vzpomínám v dobrém, protože právě díky ní jsem tam, kde jsem.“

Jak se Vám Jakube spolupracuje s novým týmem?
Jakub Kornfeil: „Jak už jsem řekl s týmem jsem velice spokojen. Myslím, že díky nedávným testům jsme již dobře sehranou partou.“

První závod pojedete v Kataru. Máte s tímto okruhem nějaké zkušenosti?
Jakub Kornfeil: „Absolutně žádné zkušenosti s tímto okruhem nemám.“

Jaký máte názor na noční závody, už jste si někdy vyzkoušel jízdu za umělého osvětlení?
Jakub Kornfeil: „Žádné zkušenosti s nočními závody nemám, ale Tomoyoshi mi říkal, že se nemám vůbec ničeho obávat.“

Který z okruhů v kalendáři MS patří mezi Vaše oblíbené a proč?
Jakub Kornfeil: „Moji nejoblíbenější tratí je německý Sachsenring, na kterém jsem v minulé sezoně dokázal zvítězit s náskokem jedenácti sekund. Takže možná právě kvůli tomu ho mám velmi rád.“

Který z okruhů do této kategorie naopak nepatří?
Jakub Korfeil: „Určitě Assen, rytmicky mi moc nesedí.“

S jakým očekáváním pojedete do Kataru?
Jakub Kornfeil: „Je to absolutní neznámá. Je to můj první závod stálého účastníka mistrovství světa.“

Vaše cíle v premiérové sezoně 2010?
Jakub Kornfeil: „Mým cílem bude sezonu dokončit do osmnáctého místa.“

Co si letos přejete z profesního hlediska?
Jakub Kornfeil: „Samozřejmě bych si přál mnohem lepší umístění než osmnácté, ale je třeba být realistou a moc dobře si uvědomuji, že všichni kluci, kteří zde závodí jsou moc dobří. Když se podívám do řad nováčků je zde italský mistr, španělský mistr, německý mistr, vicemistr Red Bull Rookies Cupu a mnoho dalších zvučných jmen, takže ta konkurence je tam opravdu veliká.“

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00