Oba šampionáty by se měly doplňovat a ne mezi sebou válčit. Od roku 2014 budou nová pravidla: SBK by měly být motorky odvozené od sériové výroby.
Carmelo Ezpeleta, muž číslo jedna ve společnosti Dorna, vlastnící práva k MotoGP se nedávno stal i hlavou šampionátu SBK. Za svoji prioritu si vytýčil oddělit dva šampionáty tak, aby si navzájem nekonkurovaly. Pro příští rok se ještě moc změn nedočkáme, protože na to už není časový prostor, ale s rokem 2014 by měly přijít velké změny. Ty budou mít za úkol vyprofilovat jednotlivé mistrovství. V jednom by měly být prototypy a ve druhém produkční motocykly, vycházející ze silničních strojů. Výsledkem má být hlavně snížení nákladů v mistrovství světa superbiků. Dochází totiž k takovým absurditám, že jezdci královské třídy jsou omezeni počtem motorů. Pro prototypy je to šest motorů s návrhem pro příští rok se snížením na pět, CRT mohou v současné době využít dvojnásobku a v SBK spotřebuje jeden jezdec až 40 motorů! Nejen o tomto budou nová pravidla pro rok 2014. Na přesnější informace si budeme muset počkat, ale určitě můžeme očekávat velké změny.
Nyní pár otázek, na které odpovídal Carmelo Ezpeleta v Motegi.
Myslíte si, že bude nyní snazší přesvědčit továrny na budoucí regulaci MotoGP?
"Všechna rozhodnutí jsou sdíleny s výrobci MotoGP, je nutné pokračovat po této cestě, vzhledem k celkové hospodářské situaci. Cílem je snížit náklady a zvýšit výkonnost."
V SBK jsou znepokojeni, mají strach, že Dorna může zničit SBK, jaká je vaše odpověď?
"Není tomu tak! Dorna získala Infront Motorsport, aby předvedla to nejlepší ze dvou šampionátů, z nichž každý má své vlastní specifikum. Nevím, co očekávají ti, kteří si stěžují. Pokud jste si mysleli, že SBK je nejdůležitější mistrovství světa, pak si budete pravděpodobně stěžovat. Pokud ne, budete si vychutnávat to nejlepší ze závodů, kde jezdí motocykly odvozené od sériové výroby ".
Je tedy v zájmu Dorny provozovat dva šampionáty?
"Přesně tak."
Co je první věc, kterou přinese tato aktivita?
"V MotoGP si stěžují na ekonomickou situaci, ale v SBK je mnohem horší. První věc, kterou musíme udělat, je říct pravdu. V MotoGP nemůžu říct, že je všechno v pořádku, že jsou tam sponzoři, ale situace v SBK je kritická. Mělo by se mluvit nejprve s FIM, ale situace je velmi odlišná, pokud se šampionáty doplňují nebo se mezi sebou rvou o primát. Teď už nejsme nepřátelé, ale hledáme společnou cestu. "